Reglement

Post Reply
Support-Parts
Posts: 2111
Joined: Sun Nov 11, 2007 3:50 pm
Location:
RC interests:

Reglement

Post by Support-Parts » Tue Sep 27, 2011 5:40 pm

Reglement Lovan RC-Team Indoor Piste:

Wij doen ons best als organisatie om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen, wij rekenen dan ook op de medewerking van de piloten om dit tot een goed einde te brengen, en volgende regels in acht te nemen.

Algemene regels:

Er word voor er kan gereden worden gevraagd de wagen naar de technische controle te brengen, om beschadigingen aan het tapijt te vermijden. Dit dient te worden gerespecteerd. Zo niet word de wagen van het circuit genomen, dit zonder verder excuus !

De bandensmeermiddelen zijn beperkt, gelieve deze te respecteren. Enkel Lrp Carpet Nosram Carpet en Team Corally TC-4 zijn toegelaten. Als dit niet gerespecteerd word kan gevraagd worden de zaal te verlaten, deze regelgeving is om onze tapijten te beschermen en dient nadrukkelijk te worden gevolgd.

Lipo?s dienen altijd geladen te worden in een safety bag!

Bij wedstrijden staan de piloten van de verschillende klasse?s telkens na het rijden als baancommissaris voor de volgende reeks. Er word gevraagd de wagen binnen te brengen bij de technische controle, en onmiddellijk te staan als baancommissaris. De baancommissarissen dienen op hun plaats te staan als de volgende reeks zich klaarmaakt. Niet nadat er gestart is! Als dit niet gebeurt word 1x gevraagd aanwezig te zijn, er word geen 2de maal gevraagd. Er word een ronde van het beste resultaat geschrapt indien dit een tweede maal voorkomt word het dan nog resterende beste resultaat geschrapt. Derde maal = diskwalificatie voor de volledige wedstrijd.

Als telling word een AMB-telsysteem gebruikt, er zijn maar enkele transponders ter beschikking, er word gevraagd zoveel mogelijk met eigen transponder te rijden, dit om een te kort aan transponders te vermijden. De organisatie staat niet in voor het bekomen van een transponder, alsook de werking ervan. Daar moet u zelf voor instaan. Bij huur transponder word 5? aangerekend, en 5? borg, deze borg krijg je bij inlevering in originele staat terug

Inschrijvingen zijn mogelijk op voorhand, er word geopteerd om dit zoveel mogelijk toe te passen. Met naam, klasse(s) door te sturen met frequentie en transponder nummer naar inschrijvingen@lovanrc.be. Indien er in meerdere klasse?s word gereden dient u een plaatsvervanger te voorzien die u plaats als baancommissaris overneemt, u dient wel de mensen die aan de telling zitten op de hoogte te brengen van deze wissel. Zodanig dat er geen onnodige schrappingen gebeuren.

Baancommissarissen dienen vaste schoenen te dragen, zich te verspreiden over het circuit, en hebben als taak de wagens zo snel mogelijk terug op het circuit te plaatsen, dit zonder andere wagens te hinderen, en zo spoedig mogelijk. Er word verlangt dat elke baancommissaris een stuk van het circuit voor zich neemt. Gelieve deze tijd je aandacht op het aan jouw deel toevertrouwd circuit te vestigen, en niet met andere dingen bezig te zijn. Wagens die niet verder kunnen deelnemen door braak, storing of technische mankementen, word gevraagd deze af te leggen, de piloot een signaal te geven dat hij afligt, en de wagen buiten het circuit op zen zij of op het dak te leggen. De herstellingen dienen door iemand anders dan de baan zetters te gebeuren in de pits.

Het bestuur alsook de mensen die instaan voor het wedstrijdverloop kunnen u ten allen tijde vragen om wijzigingen aan te brengen aan de wagen om alles volgens reglement te laten verlopen.

Gelieve de werkplek netjes achter te laten, en de vuilnis in de daarvoor voorziene afvalzakken te deponeren.

Bij trainingen kan er geopteerd worden om in verschillende reeksen te rijden, gelieve deze uren te respecteren zodanig dat u zelf vlot kan rijden, alsook om niemand anders te hinderen. Deze uren zullen worden uitgehangen. Er word afgesloten door een fluitsignaal, de ronde mag dan worden uitgereden, maar geen nieuwe ronde gestart worden, de piste word afgesloten door een dwarsbalk over het circuit. Er word niet ingestaan voor de schade als u toch op, tegen of over de balk probeert te rijden.

Op wedstrijden word gevraagd om piloten die sneller zijn ruimte te geven om te passeren, dit om het voor iedereen aangenaam te houden, het is en blijft voor ons alsook voor de meeste rijders een hobby, en hopen tegen het einde van de dag plezier te hebben gehad.

Om kans te maken op een beker in het eindresultaat moet je minimum 3 deelname's hebben in de klasse waar je in aanmerking komt voor een beker.



Klasse?s:

Klasse 1:Modified

1. Motor: Vrij

2. Lipo?s vrij max 7.4V LIPO SAFETY BAG VERPLICHT TE GEBRUIKEN !

3. Nimh max 7.2V

4. Banden vrij

5. SMEERMIDDELEN BEPERKT TOT:

Lrp Topgrip Carpet

Nosram Topgrip Carpet

Corally TC-4

Verdere regelgeving volgens BK reglement, indien geen 4 piloten in deze worden klasse 1 en 2 samengevoegd.

Klasse 2 : Superstock

1. Motor: 10.5T moet kunnen leesbaar zijn op het huis!

2. Lipo?s vrij max 7.4V LIPO SAFETY BAG VERPLICHT TE GEBRUIKEN!

3. Nimh max 7.2V

4. Banden vrij

5. Smeermiddelen beperkt tot

Lrp Topgrip Carpet

Nosram Topgrip Carpet

Corally TC-4

Verdere regelgeving volgens BK reglement, indien geen 4 piloten in deze klasse, of in klasse 1 worden deze samengevoegd.

Klasse 3: Stock 17.5T

1. Wagen: Alle chassis on -road mogen hierin deelnemen

2. Motor: 17.5T moet kunnen leesbaar zijn op het huis!

3. Lipo?s vrij max 7.4V LIPO SAFETY BAG VERPLICHT TE GEBRUIKEN!

4. Nimh max 7.2V

5. Banden vrij

6. Smeermiddelen beperkt tot:

Lrp Topgrip Carpet

Nosram Topgrip Carpet

Corally TC-4

Indien er geen 4 piloten zijn in deze klasse, kan deze klasse kan er geopteerd worden om deze samen te voegen met een andere.

Klasse 4 : M-Chassis klasse Standaard.

1. Chassis: Alleen originele 2WD Tamiya M- modellen worden toegestaan.
R uitvoeringen zijn niet toegestaan.

2. Motor: Mabuchi of Johnson 540.
Er mogen geen wijzigingen aan deze motoren worden uitgevoerd. Ga dus niet je standaard motor tunen of prepareren. Als er een auto opvalt door een groot snelheidsverschil, heeft de organisatie / wedstrijd leiding het recht de auto en motor te inspecteren. Als er geconstateerd wordt dat er aan de motor is gerommeld, wordt het gereden resultaat geschrapt alsook moet de motor gewijzigd worden. Bij 2de opmerking word de rijder gediskwalificeerd voor verdere wedstrijden.
Johnson 540 / 56.6W / 12283rpm/ 76.3% / 85.2N
Mabushi / 58.3W / 13200rpm/ 78.9% / 77.6N

3. Regelaar: MOET de originele TEU-104BK zijn of TEU-101BK
4. Servo : Vrij te kiezen

5. Tandwielen: 16, 18 en 20 tands (17, 19, 21 tands in geval van M04)

6. Lipo?s vrij max 7.4V LIPO SAFETY BAG VERPLICHT TE GEBRUIKEN!

7. Nimh max 7.2V

8. Velgen: Alleen originele M-chassis velgen of vergelijkbare velgen met een zelfde doorsnede.

9. Banden: Keuze van de banden is vrij. Ze moeten wel op M-chassis velgen worden gemonteerd.

10. Hop-ups zijn toegestaan zoals Demper en veren sets , alu motor Mount , servo saver ,?

11. Smeermiddelen beperkt tot:
Lrp Topgrip Carpet,
Corally Tc-4
Nosram Topgrip Carpet



Klasse 5: Pro 10 en 1/12 Klasse:

1. Pro 10 met lipo 3.7V max 10.5T motor (aantal turns moet op het huis leesbaar zijn)

2. Pro 10 met lipo 7.4V max 17.5T motor (aantal turns moet op het huis leesbaar zijn)

3. LIPO SAFETY BAG VERPLICHT TE GEBRUIKEN !

4. Regelaar vrij

5. Banden vrij

6. Smeermiddelen beperkt tot:
Lrp Topgrip Carpet,
Corally Tc-4,
Nosram Carpet

7. Minimum hoogte voor het rijden 5mm, er is niets buiten de banden die lager mag komen dan deze afstand ! Anders kan niet worden gereden.

Verder reglement volgens EPS reglement.

Indien er meer dan 4 rijders zijn van 1/12 en Pro -10 worden deze gesplitst, zodanig dat afzonderlijk kan worden gereden. Indien niet mogelijk word er samen gereden.





Klasse 6: Rookies;

1. Wagens: Alle on- road wagens zijn toegelaten

2. Motor beperkt tot Mabushi of Johnson 540

3. Leeftijd tot 14jaar, als het verschil te groot word met achter liggende rijders kan gevraagd worden over te stappen naar hogere klasse.

4. Smeermiddelen beperkt tot:
Lrp Topgrip Carpet,
Corally Tc-4,
Nosram Carpet

5. Lipo?s vrij max 7.4V LIPO SAFETY BAG VERPLICHT TE GEBRUIKEN!

6. Nimh max 7.2V





Als er mensen zijn die voorstellen hebben, of commentaar hebben op het reglement, gelieve dan een mail te sturen naar inschrijvingen@lovanrc.be met als onderwerp reglement indoor.

Dan word uw vraag, voorstel of onenigheid met discretie behandeld, en word nadien opnieuw contact opgenomen om u op de hoogte te brengen van het resultaat.
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

Post Reply

Return to “Indoor racen bij Lovan RC”