View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Aug 2017, 00:27

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
BLADE 230 S RTF & BNF met "Safe Technologie" 
Author Message
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#101 Re: BLADE 230 S RTF & BNF met "Safe Technologie"
Zou het niet kunnen dat de negatieve pitch te groot is waardoor de staartmotor niet in staat is om voldoende tegenkoppel te geven en de heli daardoor rond zijn as gaat draaien. :think:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

02 Nov 2016, 00:43
Profile

Reply with quote
Post Number:#102 Re: BLADE 230 S RTF & BNF met "Safe Technologie"
Dan zou ik hetzelfde fenomeen verwachten als ik langs links/rechts omdraai :?

02 Nov 2016, 09:21
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#103 Re: BLADE 230 S RTF & BNF met "Safe Technologie"
Links rechts omdraaien is een veel kortere en snellere beweging rond de lengte as dan over de kop of staart gaan, waardoor je minder doorzakt en dus minder correctie en pitch nodig hebt om de hoogte aan te houden. Maar ..... dat is mijn gedacht en ik kan natuurlijk mis zijn :shifty:
Als de heli rond zijn as draait in tegenovergestelde draairichting van de rotorbladen is het dus wel degelijk de (staartprop-motor) die onvoldoende tegenkoppel kan opbrengen. :?
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, ik ben al tevreden dat ik mijn heli zo kan besturen waar ik hem wil hebben zonder die acro toestanden. :D
Alles op zijn tijd hee mijn jaren vragen dat niet meer .... in mei 70jaar en dan zijn de reflexen en het zicht al een stuk minder, :roll: we mogen al blij zijn dat we onze hobby nog kunnen uitoefenen. :dance:
Die acro en snelle toestanden laten we best aan de jongere generatie en laat ze er maar met volle teugen van genieten, de tijd vliegt snel en je bent oud voor je het goed beseft en weet. :character-oldtimer:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

02 Nov 2016, 11:27
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6