View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2018, 13:38

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Solo Pro 228P sports 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Solo Pro 228P sports
Vandaag :applaus: bovengenoemde 4ch FP heli binnengekregen. :tevreden:

En wat blijkt? Al wat ze zeggen is waar :respect: Dat vliegt gelijk zot :smiley_pilot:
De zender is 2.4ghz, simpel te veranderen van mode2 naar mode1 zelfs een :flyaway: kan dit.
De afwerking is zeeeeeeer goed. Alles zit er bij en voor ??n keer zelfs RTF, dus uitpakken, batterij laden, ondertussen kwijlen :lolol: :character-oldtimer:
Zender op batterij er in effen wachten (3sec) de gas open en mijnheer of madam bleef wat hangen op 2 meter hoogte. Niets moeten trimmen.
Dat was :deugniet: al ok. Wat rondgevlogen en alles werkt goed, MAAR :smiley_roe: voor mij wat tam. Nu bleek als je op de rechtse hendel (bij mode2) drukt de servo uitslagen verdubbelen en ja hij was veranderd in een hevige heli from :verbazing2: HELL.

Voila voor mij een aanrader.

See ya.

Bronco

Attachments:
228p.jpg
228p.jpg [ 12.66 KiB | Viewed 4967 times ]
10 Dec 2012, 21:31
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Solo Pro 228P sports
Ferm beestje :handgestures-thumbupleft:

Domino Pichler
Easystar
Bigwing
Minimag
Nine Eagle Sky Climber
Gaui 500x

10 Dec 2012, 21:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Solo Pro 228P sports
Gisteren mijn Solopro 228P eindelijk uit zijn doos laten ontsnappen. Al weken terug aangekocht maar eerst nog wat coaxiaaltjes laten toeren en en mijn Solopro 270 SR gisteren zijn eerste vluchten laten maken.
Het opladen van de batterij (228P) duurde een eeuwigheid, bij manier van spreken. Eens opgeladen alles volgens de dedownloade engelstalige handleiding gedaan en dan omhoog. Ofliever, direct opzij!
Alles eens afgezet, nagekeken en terug een poging gedaan maar hetzelfde scenario herhaalde zich. Uit pure frustartie de boel terug ingepakt en de 270 SR laten fladderen.
Heb geen idee wat er met de 228 aan de hand is. Iemand toevallig wel?

23 Feb 2014, 14:30
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Solo Pro 228P sports
Beste Roger :text-welcomewave: op het forum, we hopen dat je het hier naar je zin zal hebben en onze mensen je kunnen helpen met het oplossen van vragen en probleempjes indien nodig. :wink:
Als je kan vliegen met de Solo Pro 270 moet dat zeker lukken met de Solo Pro 228P want die moet door zijn grotere afmetingen (rotor diameter is X2+) en gewicht (X7) een stuk rustiger en stabieler zijn dan de 270, en dus heel gemakkelijk vliegen - hoveren.
Zoals we kunnen lezen zou dat bij u zeker het geval niet zijn => (Ofliever, direct opzij!) :? Alvast een paar punten om te controleren.
- Zijn de zender en heli (ontvanger) goed gebonden .... zeker nog eens doen.
- Staan alle trims in het midden.
- Staat de "swashplate" na het aanzetten van de zender en de ontvanger mooi vlak (horizontaal).
- Staat de heli mooi horizontaal bij het aansluiten van de lipo, laat je voldoende tijd voor het kalibreren van de gyroscopen.
- Geef je bij het opstijgen een voldoende maar korte gasstoot zodat de heli meteen minimum een halve meter boven de grond kan hoveren. :think: Geef je maar langzaam gas heb je de kans dat door het grondeffect (turbulentie) de heli onverwacht een kant gaat kiezen en voor een beginnende niets vermoedende piloot moeilijk te corrigeren is.
Is er na het controleren en uitproberen geen beterschap zou ik er zo snel mogelijk mee teruggaan naar de winkel en kunnen ze daar vaststellen wat er niet pluis aan is. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

23 Feb 2014, 16:25
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Solo Pro 228P sports
Hallo Ren?,

Dit alles had ik nauwlettend in de gaten gehouden. Snap het dus ook niet, temeer daar de meeste bezitters van zon'n toestel met wierook zwieren over de stabiliteit van deze lawaaimaker.
Ik had al bij al hoogstens 2 minuten de heli en zender aangezet nadat de accu was opgeladen. Nadien terug willen opladen maar drie uren later was hij nog bezig met opladen. Misschien dus de fout van de accu... Volgend weekend nog eens proberen en anders terug naar de vriendelijke verkoper in Muizen (is nu toch geen naam voor een gemeente h?).
De Funcopter blijft echter in mijn hoofd spoken en tegen de zomer hoop ik er een te vinden/kopen of iets dergelijks (alhoewel er maar ??n Funcopter is).
Even wachten op de nieuwigheden dus.
Groetjes uit Vlaams-Brabant waar er nog (weinige) Vlamingen thuis zijn... :grijns:

24 Feb 2014, 20:01
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Solo Pro 228P sports
Vandaag de koe bij de horens gevat, bij manier van spreken. De Solopro 228P in zijn lijkkist gestopt en terug naar de verkoper.
Daar bleek dat de heli wel degelijk kuren heeft. Hij slaat nogal kort maar heftig met zijn staart (lijkt wel een krokodil) en daar is niet veel aan te verhelpen. Eens aan het vliegen gaat het wat minder opvallend. De gyro werkt blijkbaar te hevig (zoals mijn schildklier soms).
Tweede probleem was de lader. Dat groene lampje bleef maar pinken (zelf na 8 uren aan een stuk). Een nieuwe lader gekregen en de boel terug mee naar huis genomen. Zal wel zien als het eens droog is en windstil (misschien dit jaar nog...). :glimlach4: Misschien in het weekend in een grotere ruimte testen, on verra.
Gezien men op ??n been niet kan staan een tweede 228P gekocht. In de winkel heeft men hem getest en het exemplaar had bijna dezelfde kuren als mijn eerste. Dan nog een getest en die was dan wel ok.
De verkoper kan daar niet veel aan verhelpen natuurlijk.

Intussen heb ik mijn droom om tegen de zomer een Multiplex Funcopter te kopen bijna laten varen. We zullen wel zien wat het gaat worden.

27 Feb 2014, 20:52
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Solo Pro 228P sports
Waarom heeft de verkoper je heli niet vervangen onder garantie als die merkelijk mankementen heeft, hij heeft toch zelf gezien bij het uitpakken en proberen van een nieuwe dat die ook dezelfde symptomen had en nog een nieuwe had het niet en vloog wel goed en normaal zoals je aangaf. Het minste wat die man kan doen is je heli terugsturen voor controle, deze die hij met u uittestte en hetzelfde mankement heeft als die van u kan hij toch niet zo verkopen en moet toch ook terug voor controle.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

28 Feb 2014, 00:42
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Solo Pro 228P sports
Dag Ren?,
Je hebt volkomen gelijk. De zaak waar ik de 228igers kocht vertrouw ik heel erg. Vandaar dat ik prefereerde om dat nukkig exemplaar toch nog eens te testen. Dat kon ik pas vandaag indoors doen.
eerst het exemplaar zonder kuren gevlogen en dat vliegt fantastich. Daarna het exemplaar met kuren aangesproken. Het begon wat krikel met zijn staart te schudden maar ik hield vol en heb gevochten om het in de lucht te houden zoals het hoort. En zie, na de tweede batterij vloog het al zo goed als het exemplaar dat geen kuren had. Hoe het komt weet ik uiteraard niet.
Buiten waagde ik me niet... Er was zeker windkracht 3 maar met windstoten en bijgevolg riskeerde ik niet om een exemplaar naar de bliksem te helpen.
En toch blijft de Funcopter van Multiplex (geen triplex, alhoewel volgens sommige) in mijn hoofd spoken. Voornamelijk wegens de look denk ik. Zal hem echter niet kopen zonder hem in het echt te zien vliegen. :flyaway:

01 Mar 2014, 19:12
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Solo Pro 228P sports
Mooi dat alles nu in orde is gekomen met je tweede heli, volgens je bevindingen kan ik er uit afleiden dat de mankementen zijn voortgekomen door slecht contact van de koolborstels op de staartmotor welke nu inmiddels ingelopen zijn.
Ja ..... de Funcoter is zoals alles van Multiplex mooi en doordacht afgewerkt, het enige nadeel is volgens mij de prijs :evil: maar ja .... Multiplex is nu eenmaal duurder dan triplex h?. :whistle: :mrgreen:

01 Mar 2014, 20:54
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]