View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2018, 13:44

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2  Next
stap na coaxiaal heli 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 stap na coaxiaal heli
Beste leden,

Een kennis van mij vliegt nu al een tijdje met coaxiale heli's maar wil graag de volgende stap in het RC-heli gebeuren maken.
Wat kan hij het beste nemen, liefst outdoor geen coaxiaal meer

Alvast bedankt, grts, Joachim

18 Aug 2013, 19:11
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: stap na coaxiaal heli
Ja dat is moeilijk te zeggen hee wat is zijn vaardigheid met de coaxiale heli, kan hij daar goed mee overweg en hij wil buiten vliegen is de beste keuze een CP heli. Ik zou wel niet te groot beginnen om de kosten te drukken, kleine CP heli's zijn redelijk crash bestendig en goedkoper in wisselstukken. Een heli die de meesten aanraden is de Blade mCP X of zijn borstelloze broer de MCP X Brushless.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

18 Aug 2013, 22:08
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: stap na coaxiaal heli
Hij kan er vrij goed mee overweg, het is geen uitdaging meer,
Die blade kan die tegen de wind? of is dat echt een no go in de wind met dat ding?

18 Aug 2013, 22:18
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: stap na coaxiaal heli
Die Blade mCP X kunnen redelijk wat wind hebben eens je er kan mee vliegen, om aan te leren is het best ongeveer windstil maar dat is zo voor alle heli's klein of groot. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

18 Aug 2013, 22:32
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: stap na coaxiaal heli
ok, bedankt rene, zoals altijd een goeie hulp bij het zoeken :applaus:

18 Aug 2013, 22:32
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: stap na coaxiaal heli
Het verbaast mij steeds hoe die kleine dingen ook met veel wind te vliegen zijn.
Heb er gisteren nog een filmpje van gemaakt.
De 3D figuurtjes blijven wel wat afwezig door de wind.

http://youtu.be/UYYoP2ClY58
Eerst effe een zwevertje oplaten en dan de heli.

Johan.

18 Aug 2013, 23:26
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: stap na coaxiaal heli
Lijkt nog vrij groot, dacht dat die MCP X kleiner waren dan dat

18 Aug 2013, 23:29
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: stap na coaxiaal heli
Sorry, had het algemeen over heli's
Rene zal het misschien wel herkennen, ik ken er niks van.

Johan.

18 Aug 2013, 23:37
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#9 Re: stap na coaxiaal heli
Die heli is inderdaad een paar maatjes groter :P het is volgens mij een uit de 450 klasse flybarless, de MCP X is een heel stukje kleiner.
Hier het bewijs dat ze heel wat wind kunnen verdragen als ...... je er goed kan mee vliegen h?. :wink: :flyaway:

19 Aug 2013, 08:22
Profile

Reply with quote
Post Number:#10 Re: stap na coaxiaal heli
mijn overstap is de msr-x... ik verwacht hem morgen,samen met een lader voor 4 batterijen simultaan
http://www.aerobertics.be/productDetail.php?prod=6338&cat=17&brand=49

benieuwd wat dat gaat geven...

19 Aug 2013, 23:02
Profile

Reply with quote
Post Number:#11 Re: stap na coaxiaal heli
Ja ik ben ook van 3 naar 4 kanalen overgestapt, kocht een mjx f45.

20 Aug 2013, 01:21
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#12 Re: stap na coaxiaal heli
eurostar wrote:
benieuwd wat dat gaat geven...

Je zal het rap ondervinden :grijns: ik kan het weten ik heb hem ook :whistle: en verzeker je het zal meer dan eens :scared-eek: worden. :P
Het is zeker niet mijn bedoeling om iemand af te schrikken of bang te maken in het tegendeel maar ....."een verwittigd man is er twee waard" zeggen ze. :mrgreen: en goede raad is hier zeker goud waard. :wink:
- Zoek voor je eerste vluchtjes (of pogingen tot vliegen :twisted: ) een open grasplein op.
- Liefst windstil en vertrek vanop een stuk plaat van ongeveer 50x50 cm (die je zo waterpas mogelijk op het gras plaatst). - Groter moet de plaat niet zijn want over de grond schuiven en zachtjes opstijgen zit er bij deze flybarless helitjes zeker niet in, probeer je dat wel zal deze gegarandeerd een kant opschieten (met de nadruk op "schieten" :roll: )
- Je moet dus de heli in het midden van je plaat zetten en ineens goed gas doorgeven en van zodra hij een kleine meter boven de grond is gas terugnemen, en vanuit die positie de eerste voorzichtige pogingen wagen om het "heftige beestje" te leren kennen. :shock:
Je zal er meer dan de handen vol mee hebben en ik kan je verzekeren je zal je niet vervelen. :twisted:
Als je hem gaat gaan halen doe dan je zender mee en vraag voor deze in te stellen voor de nieuwe heli en laat ze hem eens (voor)invliegen, en kijk goed naar zijn manier van opgaan en zijn stick handelingen.
Een troost als je met deze goed kan vliegen mag je met een gerust geweten een CP heli kopen je zal er zonder problemen in de kortste keren mee weg zijn. :wink:

20 Aug 2013, 09:05
Profile

Reply with quote
Post Number:#13 Re: stap na coaxiaal heli
Goed, zal het zo doorgeven, bedankt allen voor de info

Nu begint het bij mij ook wel te kriebelen :P

20 Aug 2013, 11:04
Profile

Reply with quote
Post Number:#14 Re: stap na coaxiaal heli
Dank u wel voor deze gouden raad Rene... zal het zeker niet in de wind slaan, heb de filmkes gezien en dat ziet er inderdaad een hevig beestje uit.....
jammer genoeg kan ik geen demo krijgen in de winkel want hij wordt thuis geleverd met koerier..

20 Aug 2013, 17:31
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#15 Re: stap na coaxiaal heli
Welke zender heb je nu :think:
Die lader voor 4 batterijen te laden heb ik ook, je zal er heel tevreden over zijn elke batterij wordt afzonderlijk en snel geladen. De laadtijd is ongeveer een twintig minuten naar een half uurtje naargelang ze leeg zijn en je kan zowel 1, 2, 3 of vier batterijen laden en met 5 batterijen kan je onafgebroken blijven vliegen.

20 Aug 2013, 18:24
Profile

Reply with quote
Post Number:#16 Re: stap na coaxiaal heli
ik heb de standaard zender die met de Blade MCX2 kwam ( dusMLP4DSM)

20 Aug 2013, 18:39
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#17 Re: stap na coaxiaal heli
Oepssss... :? :roll: dat zal zeker geen lachertje worden, je kan het proberen met de zender in te stellen op verminderde uitslag, "zie uw handleiding" dat zou al een beetje moeten helpen :shifty:
Laat ons zeker iets weten over je eerste pogingen h? en heb je nog vragen ...... we zijn een en al oor. :wink:

20 Aug 2013, 18:52
Profile

Reply with quote
Post Number:#18 Re: stap na coaxiaal heli
ja, die "beginnerstand" had ik ondertussen al gevonden....welke zender zou jij dan aanraden als volgende stap?... met het oog op een verdere positieve evolutie in het rc heli-gebeuren

20 Aug 2013, 21:37
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#19 Re: stap na coaxiaal heli
Dat is een beetje afhankelijk van wat je verder wil gaan doen en wat je wil spenderen.
Een DX6i is het strikte minimum om verder te gaan met CP heli's, ga je voor schaalmodellen is een DX 7 of DX 8 noodzakelijk. Een paar voorbeelden, wil je op een gewone CP heli verlichting schakelen moet je minimum een DX 7 hebben, wil je bij een schaalheli de verlichting en een intrekbaar landingsgestel bedienen moet je minimum een DX 8 hebben.
Bij de DX 7 en 8 kan je wel een schakelaar toewijzen (programmeren) voor meerdere functies. Je kan wel de zenders afzonderlijk kopen dus zonder ontvanger, en dat maakt weer een verschil in prijs.

21 Aug 2013, 00:03
Profile

Reply with quote
Post Number:#20 Re: stap na coaxiaal heli
zoals gezegd...dit is een raket...het grote verschil nu is dat iedere beweging die je maakt manueel moet geneutraliseerd worden, het zal hier wel lukken, wel merk ik op als de heli stilhangt dat ie eigenlijk een beetje naar rechts helt( niet mooi waterpas hangt)ik denk dat hier het kaf van het koren gaat gescheiden worden.. stap voor stap en kleine pasjes en veel oefenen,oefenen,oefenen en niet opgeven

21 Aug 2013, 18:31
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2  Next