WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro RTF

Kan helpen bij het beslissen over nieuwe aankoop.
ReneDL
Site Admin
RC interests:

WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro RTF

Post by ReneDL » Wed Nov 06, 2013 11:04 pm

Na heel wat enthousiaste berichten gelezen te hebben over de Heli's van "WLtoys" heb ik besloten om eens op zoek te gaan naar een degelijke verdeler en "Banggood" wordt veel aangeprezen. Dus op deze site eens gaan rondneuzen en het was even schrikken :shock: .... die mannen verkopen niet alleen modelbouw maar zo een beetje van alles wat je maar kan denken.
Ik moet wel toegeven hun prijzen zijn zeeeeeer gunstig en ...... de verzending is gratis en binnen de 14 dagen aan huis met de postbode.(wel zien dat er iemand thuis is want je moet aftekenen voor ontvangst) :!: :idea:
Na wat rondsnuffelen op de site toch besloten om er eentje aan te schaffen, ik zou de V911 kopen maar heb dan toch gekozen voor een maatje groter namelijk de V912 Sky Dancer 4CH With Gyro RTF en ook de set met wisselstukken. Voor die prijs kan je zeker niet sukkelen, alle onderdelen samen zoals op onderstaande foto kosten me een prikje 10,11?. Voor een nieuw kapje van de 120SR betaal ik hier 14? bij Banggoon voor de V912 1,70? :?
Ondertussen is gisteren de heli toegekomen en raar vandaag het pakje met de onderdelen, dus het was uitpakken en controleren.
Op het eerste zicht ziet alles er heel keurig afgewerkt uit zowel de heli als de onderdelen, de meegeleverde lipo geladen en ondertussen de handleiding eens doorgenomen. (die kon een stuk beter, de uitleg is heel beperkt) Voor iemand die reeds gevlogen heeft met een heli zullen er wel geen problemen zijn.
Deze avond dan de eerste hopjes en een paar kleine hovertjes gedaan en het ziet er veel belovend uit (op het eerste zicht heel stabiel) van zodra het weer wat beter is gaan we eens buiten proberen om dan ook de fijn afstelling te doen zodat we hem in een stille hover kunnen houden. Dus van zodra we meer weten ...... komt het vervolg, en nu een foto :wink:
Modif flibar V912.JPG
Modif flibar V912.JPG (185.07 KiB) Viewed 6192 times
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Jesse

Re: WLtoys V912 Sky Dancer 4CH RC Helicopter With Gyro RTF

Post by Jesse » Fri Nov 08, 2013 6:49 pm

Ziet er mooi uit, amusement ermee!

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Nov 09, 2013 12:00 am

Het mag eens stoppen met regenen :angry-tappingfoot: zodat we de heli eens buiten kunnen afstellen en invliegen :flyaway: eens we zo ver zijn kunnen we binnen ook eens proberen. :P
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Dries

Post by Dries » Mon Nov 11, 2013 8:21 am

Die heli die jij hebt ken ik, hij word veel vergeleken met de mjx f45...vrijwel dezelfde onderdelen ook zie ik.
What goes up...

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Nov 11, 2013 10:45 am

Ik denk dat de "mjx f45" eerder overeen komt met de "V913"zie => http://www.banggood.com/Wholesale-WLtoy ... 64972.html de "V912" die ik heb is het zelfde model maar iets kleiner. :wink:
Groetjes ReneDL

Jesse

Post by Jesse » Tue Nov 12, 2013 8:44 pm

Klopt, F45 en V913 zijn ongeveer zelfde grootte (?70cm).

V912 kleurenthema is erg mooi, ik kende hem alleen met het 'Sky Dancer' kapje:

Image

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Nov 13, 2013 12:28 am

Als .... het niet regent of waait morgen ga ik de V912 testen buiten en indien het meevalt zal ik de V913 bestellen :think: denk ik. :P
Groetjes ReneDL

Jesse

Post by Jesse » Wed Nov 13, 2013 1:41 am

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met deze.
Voor zo'n prijzen ga ik ook eens kijken wat voor leuks ze hebben :wink:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Nov 13, 2013 9:17 pm

Deze morgen en met valavond dan toch buiten een poging gedaan met de V912 en ik moet zeggen .... ik heb er spijt van :mad: ik moest er twee gekocht hebben :( De heli vliegt vrij goed zelfs boven mijn verwachtingen :handgestures-thumbsup: hij luistert goed en correct op de stick bewegingen en en de staart blijft strak. De heli is met een beetje wind zeker goed te vliegen (met meer wind ga ik eens proberen als ik hem beter ken). :shifty:
Een paar minpuntjes maar die komen niet van de heli zelf, de zender is telkens je hem uitschakelt de uitgevoerde correcties (trim) kwijt en moet je voor elke vlucht terug instellen :evil: Het binden gaat ook niet volgens het boekje :roll: je moet hier eerst de heli aanzetten en daarna pas de zender (anders wil die niet binden :? ) Spijtig dat die heli's niet te vliegen zijn met een betere zender zoals Spektrum , Graupner of ...... :think: zijn er waar dat wel mee kan.
Groetjes ReneDL

Jesse

Post by Jesse » Wed Nov 13, 2013 10:21 pm

De V922 :mrgreen:
Maar daar zit een heel verhaal aan vast.

Korte versie:
Het kan feitelijk met alle FBL modellen, die gebruiken een ander protocol.

Lange versie:
De V922/V933/V944/V955 van WLToys zijn feitelijk clones van de HiSky FBL70/FBL80/FBL90/FBL100. Om deze types even te verhelderen:
FBL70 = V955 (4ch heli met lengte 20cm)
FBL80 = V933 (6ch heli met lengte 20cm)
FBL90 = V944 (4ch heli met lengte 25cm)
FBL100 = V922 (6ch heli met lengte 25cm)
(zijn dus alle FBL types)

De V91x modellen van WLToys zijn clones van de FlySky modellen, deze gebruiken een ander protocol.

Voor het protocol van de HiSky modellen (inclusief clones, de Turnigy en WLToys counterparts zijn identitiek) is een adapter module voor je Tx beschikbaar: HiSky HT8, of WLToys WL-T6. Werkt met Spektrum, JR, Futaba, Walkera, Nine Eagles, en mogelijk nog andere.

Voor het protocol van de FlySky modellen zijn er op dit moment geen adapter modules.

Post Reply

Return to “Productenadvies & Bevindingen”