View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2018, 13:34

Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro RTF 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#21 Re: WLtoys V912 Sky Dancer 4CH RC Helicopter With Gyro RTF
De V912 kun je niet binden met je Spektrum zender, aannemende dat je daarop doelt. Deze heli werkt niet met bekende merken Tx, gewoon omdat dat protocol niet ondersteund wordt.
De enige andere zenders die mogelijk zijn, zijn die van HLToys en FlySky zelf, en van Turnigy. Turnigy maakt ook clones van deze heli's en hun 9X zender (9 kanaals computergestuurd) werkt wel met de V912.

Zelfs als je een Turnigy 9X zou hebben, zul je elke keer opnieuw moeten binden. Deze zender onthoud de bind wel, maar de ontvanger van de heli niet (en de standaard meegeleverde zender ook niet). Dat is dus een probleem dat niet is op te lossen.

Enige andere optie zou zijn om een Spektrum ontvanger te installeren, maar gezien goedkopere heli's alle electronica (ontvanger, ESC, gyro...) op 1 printplaat hebben zitten is dat ook niet de meest snelle en gemakkelijke oplossing.

Gelukkig had je geen schade van de crash... Gewoonte van maken altijd je zender te controleren. Volg de quote in je eigen signature :D
Met 6ch is dat nog belangrijker, want als die worden ingeschakeld met throttle hold aan, kunnen er rare dingen gebeuren op het moment dat je die uitzet.

16 Nov 2013, 15:12
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#22 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
De V913 is ook binnen gekomen, wel met een beetje vertraging :confusion-waiting: volgens de postbode zijn er veel pakjes met de feestdagen :roll:
De verpakking heeft zo te zien heeeeeel wat moeten doorstaan :scared-eek: maar de heli heeft alles goed doorstaan en na grondige controle en testdraaien ziet alles er gelukkig "pico bello" uit :tevreden:
Hij is wel een heel stuk groter dan de V912 en zeker ten opzichte van de Blade MSR.
De lipo's zijn geladen en nu maar wachten op beter weer :confusion-waiting:, regen en wind hier zoveel je maar wil :evil: dus nog even geduld :whistle: om hen zijn "Maiden flight" te geven. :flyaway:
Attachment:
V913.PNG
V913.PNG [ 256.01 KiB | Viewed 4609 times ]

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

17 Jan 2014, 20:14
Profile

Reply with quote
Post Number:#23 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Ben benieuwd naar uw bevindingen! Ziet er zeker mooi uit!

17 Jan 2014, 21:57
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#24 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Als hij zo goed vliegt als hij eruit ziet zal het zeker veel belovend zijn. :handgestures-thumbsup: Hopelijk kunnen we hem deze morgen eens testen. :pray:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

18 Jan 2014, 01:38
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#25 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Zaterdagmorgen was het zo goed of windstil en dus de ideale kans om de eerste testvlucht te maken met de V913.
Lipo van de heli aangesloten en daarna de zender aangezet om te binden (bij dit merk van heli's moet dat blijkbaar andersom :? ) dus ..... Buiten gezet een beetje gas erop en er kwam al beweging in, wat gas bij en hij was van de grond, op zo een halve meter de eerste stuurcorrecties uitvoeren om te zien hoe de heli zou reageren. Ik moet zeggen dat was meteen "bingo" :handgestures-thumbsup: , hoveren met deze heli is een plezier. :dance: De V912 is een goed en stabiel toestel, wel deze is nog stukken beter (voor zover dat nog kan :P )
Het enige wat ik moest wegtrimmen, hij wou lichtjes achteruit en redelijk wat naar rechts driften als je de sticks losliet, met de uitslagen op de zender op (Low) vind ik hem persoonlijk te mak (wel goed voor iemand die er voor de eerste keren mee leert vliegen). Maar na een tijdje zal je hem op de zender automatisch op (High) willen zetten (zender start telkens automatisch op Low) zo reageert de heli veel heviger en sneller, wat bij een beetje wind zeker noodzakelijk is.
Lipo opgeladen en de verbindingsstang van de swashplate naar de servo (voorde rolbeweging - zijwaartse beweging) drie toeren uitgedraaid en de trims terug op neutraal gezet. Deze morgen dan de volgende poging, gas erop en meteen naar een kleine meter hoveren dat ging meteen vlot geen afwijkingen meer bij het lossen van de sticks, zender op "H" gezet en wat wennen en oefenen tot de lipo beveiliging de heli langzaam aan de grond zette, en dus de lipo laden voor de volgende poging.
Een klein uur later konden we weer, er was ondertussen wel wat wind komen opzetten en dus een nieuwe uitdaging met deze heli. Nu is het wel constant bijsturen zeker niet hinderlijk maar je bent bezig, wel ondervonden dat bij licht toenemende wind ik regelmatig naar volle uitslag voorwaarts moest gaan om niet achteruit te vliegen.
Na de vliegtijd de heli aan de grond gezet, aan de lader en nog eens grondig inspecteren en ..... de verbindingsstangen van de servo's naar de swashplate kunnen nog een gat naar buiten, dus aangepast zodat we meer uitslag hebben en klaar voor de volgende testvlucht morgen. :flyaway:

19 Jan 2014, 20:53
Profile

Reply with quote
Post Number:#26 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Yc3ezTNbAQ :smile:

25 Jan 2014, 02:25
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#27 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
:verbazing2: Zo snel moet dat voor mij niet gaan hoor, dat is constant bijsturen en met die sticks naar het uiterste gaan :zot: seffens moeten we er nog waterkoeling opzetten om je vingers niet te verbranden. :grijns:
Ze zijn heel mooi afgewerkt en goed vliegen doen ze zeker, ik heb er gisteren in de voormiddag en na de middag nog mee gevlogen. Zeker aan te raden aan beginners na een coaxiale heli. :handgestures-thumbsup: :handgestures-thumbupleft:

25 Jan 2014, 15:47
Profile

Reply with quote
Post Number:#28 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Hoe is die in vergelijking met de V912? Ik lees toch dat veel mensen de V912 verkiezen over de V913.

26 Jan 2014, 13:52
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#29 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
En welke redens geven ze daar voor op. :think:

26 Jan 2014, 15:20
Profile

Reply with quote
Post Number:#30 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Betere wendbaarheid en snelheid van de V912, tekort aan vermogen voor de V913.
Zal natuurlijk ook afhangen van het gewenste vlieggedrag van de piloot :wink:

27 Jan 2014, 13:30
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#31 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Jesse wrote:
Betere wendbaarheid en snelheid van de V912,dat is dan ook heel logisch de V912 is een heel stuk kleiner en lichter dan de V913 en hoe kleiner en lichter hoe wendbaarder ze zijn h?
Te kort aan vermogen voor de V913, zal natuurlijk ook afhangen van het gewenste vlieggedrag van de piloot :wink: Ja .... FP heli's zijn ten slotte geen ruige ragbakken h?, die van mij gaat bij iets meer dan half gas gewillig van de grond, doet zijn manoeuvres goed en zijn vlieggedrag trekt dan ook meer op dat van een echte heli. Ik zou zeggen ideaal voor diegenen die iets groter willen om buiten mee te leren na de coaxiale heli :handgestures-thumbsup: Maar ..... ik ga zeker niet betwisten dat eens je er goed mee uit de voeten kan een beetje meer vermogen zeker aangenaam zou zijn :mrgreen: Je kan dan natuurlijk ook gaan upgraden, ik persoonlijk zou die kosten niet doen want eens je zo ver bent is de tijd toch gekomen om over te stappen op de CP heli's en kan je indien je dat wenst leren raggen naar hartenlust met de daarvoor ontworpen heli's. :wink:

27 Jan 2014, 16:04
Profile

Reply with quote
Post Number:#32 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Ja, is ook wel logisch.
Ik hou ook wel van wendbaarheid, kan niet wachten om CP te gaan vliegen! :D

27 Jan 2014, 16:37
Profile

Reply with quote
Post Number:#33 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Nu was ik op de site van banggood aan het kijken naar de V913 maar zo te zien niet te krijgen in RTF versie.
http://www.banggood.com/WLtoys-V913-2_4 ... 81358.html
en wat is het verschil met deze 913 buiten de zender?
http://www.banggood.com/WLtoys-V913-Bru ... 22662.html
Kan je dit makkelijk binden met deze zender
http://www.banggood.com/Wholesale-WLtoy ... 62435.html

En wat zijn eigenlijk de verschillen tussen deze modellen

1 http://www.banggood.com/WLtoys-V912-4CH ... 82901.html

2 http://www.banggood.com/Wholesale-Large ... 54568.html

3 http://www.banggood.com/WLtoys-V912-Sky ... 75662.html

Alvast bedankt :applaus:

14 May 2014, 20:53
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#34 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Om in volgorde te antwoorden op uw vragen:
-Voor zover ik weet is dat al een hele tijd zo, de meesten kopen eerst een V912 RTF en hebben dus reeds een geschikte zender als ze een V913 kopen.
-Deze V913 is de nieuwe uitvoering en voorzien van een "Brushless main motor" en enkel te krijgen in RTF dus met de zender => maar momenteel nog in "preorder" dus voor deze nog even geduld.
-De genoemde zender is dezelfde van de V912 RTF en kan je gebruiken voor de V911 - V912 - V913.
En dan de verschillen:
1- Deze is voorzien van een houder voor een videocamera.(deze laatste is apart te bestellen)
2 en 3- Enkel kleurverschil en niet voorzien van de camerahouder.

Ik hoop dat het duidelijk is :P indien nog vragen .... laat maar komen. :wink:

15 May 2014, 10:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#35 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Ok bedankt Rene.
Dus ff wachten tot de RTF versie uitkomt.

Of is de V912 beter om te starten?

15 May 2014, 11:15
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#36 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Ja .... een keuze maken voor een ander is altijd moeilijk h? :think:
Heb je nog geen vlieg ondervinding en beschik je over een redelijke hof met wat beschutting tegen de wind of heb je plaats genoeg om binnen te vliegen zou zeker gaan voor de V912. Die is van bij de leverancier uit tam en gemakkelijk te vliegen ingesteld en na vorderingen gemakkelijk zonder kosten vinniger in te stellen en buiten te vliegen met een beetje wind.
De originele brushed motoren zijn bij de V912 meer dan krachtig genoeg, wat bij de V913 kantje boord is en vandaar de nieuwe uitvoering met brushless motor.
Met de zender erbij dus RTF uitvoering kost de V912 48.71? dat is iets minder dan de helft van de V913. Je kan er eventueel de V911Pro in de BNF versie bijkopen (je gebruikt hiervoor ook je zender van de V912) die is een stuk kleiner en heel goed geschikt om binnen mee te vliegen of buiten bij windstil weer (en kost nog niet de helft van de V912 met 5 lipo's erbij 21.15?)
En de eventuele nodige wisselstukken zijn ook spotgoedkoop in vergelijking met veel andere merken langs hier.
Dit kan ik je meegeven maar beslissen moet je zelf doen h?. :glimlach2:

15 May 2014, 14:31
Profile

Reply with quote
Post Number:#37 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar ik lees dat velen de V913 te mak vinden, dat de V912 toch lekkerder vliegt en in verhouding wat krachtiger is.
Als je net begint is de V912 een zeer goede keuze, en met eerder gelinkte zender een prima combinatie. Zou ik persoonlijk voor die gaan en zoals Ren? aanhaalt een V911 voor binnen erbij (BNF, gebruiken met V912 zender).

15 May 2014, 17:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#38 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Bedankt voor de info :handgestures-thumbupleft:

Maar zou de nieuwere brushless versie van de V913 niet krachtiger zijn dan de oude?

15 May 2014, 19:04
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#39 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Dat zal zeker zo zijn het is daarom dat ze hem ook veranderen, ik denk niet dat je met de tijd de oudere versie nog zal kunnen krijgen.

15 May 2014, 20:50
Profile

Reply with quote
Post Number:#40 Re: WLtoys V912 SkyDancer & V913 4CH RC Helicopter With Gyro
Zie nu ook dat er een brushless V912 uitkomt ook heb dus nog ff tijd om na te denken :thinking:

Is voor buiten te vliegen.

en hoe zit het met de verzending van daaruit ivm douane en extra kosten :?:

15 May 2014, 21:00
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next