View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2018, 13:36

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Solo Pro 270 SR RTF 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Solo Pro 270 SR RTF
Image

Heb dus niet begrepen hoe een foto te plaatsen! Maar goed, iedereen kent dat helicoptertje wel mag ik veronderstellen.
Heb er al een vlucht of 20 mee gedaan waaronder 12 indoors (grote ruimte) en de rest de laatste dagen in de tuin.
Indoors op kleine snelheid wat te tam en op de snellere modus net wat te vlug voor mij.
Outdoors op kleine snelheid en met een zuchtje wind nogal koppig tegen de wind in (vliegt haast niet vooruit dan) Op de hogere snelheid dan wel wat beter.
Niet echt gemaakt om buiten te vliegen (letterlijk dan).
Diverse keren gecrasht natuurlijk en telkens vliegt het onderstel met de batterij er af. De canopy is al meer plakband (langs binnen) dan plastiek.
Plezant speeltje na een 4-kanaals coax.
Voor de prijs (in Belgi?) van ? 55.30 een aanrader misschien.

09 Mar 2014, 14:03
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Solo Pro 270 SR RTF
Voor iemand die hier wil kopen is dat een mooie prijs en goede heli maar voor iemand die in het buitenland wil bestellen kan een evenwaardige goede heli kopen voor veeeeeel minder net zoals de wisselstukken en .... gratis verzending.
http://www.banggood.com/WLtoys-V911-pro ... 91778.html

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

10 Mar 2014, 00:30
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Solo Pro 270 SR RTF
Hallo Ren?,
Je hebt inderdaad gelijk. Maar.... Onze Belgische douane heeft een investering van miljoenen gedaan om 'ontdoken' invoerrechten en BTW bij invoer op te sporen.
Onder de ? 45, CIF - :twocents-02cents: zou dat geen probleem mogen zijn maar eens wat meer... Invoerrechten, BTW en een forse boete zijn dan het resultaat. En ik kan het weten want ik zit in de 'stiel'.
Oppassen dus.
Langs de andere kant vind ik het normaal dat mensen alternatieven zoeken, temeer omdat de prijzen via europese importeurs/verdelers/verkopers de pan uit swingen. Onze vrienden met de fijne ogen hebben dat gat in de markt goed gezien en benut, tot meerdere eer en glorie van hen die er (nog) kunnen van profiteren.

Dat Wl-leke is dus haast hetzelfde als de Solo Pro 270 SR, als ik het goed begrepen heb. 't Ja, de Mini Twister Sport welke ik gisteren buiten gevlogen heb trekt er ook flink op maar is zo gek als een voordeur. En voor onderdelen moet je in het VK zijn of weken wachten.

Bedankt voor de tip, Ren?, je bent een toffe kerel (maar dat wisten er al velen) :crossed:

10 Mar 2014, 20:39
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Solo Pro 270 SR RTF
Qua formaat is de WLToys V911 serie (heb zelf de WLToys V911-Pro) hetzelfde als de SP270, qua vliegen zijn er subtiele verschillen begrijp ik van mensen die beide geprobeerd hebben.
Zelf ben ik heel tevreden met de V911. Het is Chinees fabrikaat maar goedkoop en degelijk. Overigens wordt het model ook hier verkocht via een Duitse importeur met een andere naam erop. En dan betaal je voor een RTF modelletje dat je vanuit China voor 25 Eur hebt ineens 70 Eur.
De verschillen zijn gewoon zo groot dat het steeds minder interessant is om nog iets hier te kopen.

Grappig detail. Pakket was een stuk piepschuim dat volledig in een dikke laag tape was gewikkeld. Zoveel tape, dat het me meer dan een uur kostte om het voorzichtig open te maken... vond het bijna jammer dat de douane het niet gedaan had :lol:

11 Mar 2014, 21:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Solo Pro 270 SR RTF
Mijn Solopro 270 SR was de best vliegende kleine die ik heb. Maar nu begint hij plots haast oncontroleerbaar te zijn (wiebelen, achteruit vliegen, enz). Ik zie er niets verkeerds aan behalve dat de swashplate naar achteren hangt. Ik krijg dat ding niet horizontaal. Iemand een idee hoe ik terug horizontaal kan krijgen?[/color]

[img]http://i58.tinypic.com/2gy7zpw.jpg

Image

01 May 2014, 13:16
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Solo Pro 270 SR RTF
Ik heb zo een lichtelijk gevoel dat je ??n of meerdere krasches hebt gehad met je heli :think: , de kans is groot dat de swashplate verschoven is op de main-shaft (hoofdas) of dat de twee delen gedeeltelijk uit elkaar zijn geschoven (swashplate bestaat uit twee hoofddelen). Indien je er een tweede van hebt kan je de vergelijking maken en afstanden meten, zo niet zou ik de swashplate proberen verschuiven (in uw geval) naar boven tot die terug mooi "level" staat. (Wel in de veronderstelling dat je niet aan de verbindingsstangen tussen servo en swashplate hebt geregeld "in of uitgedraaid").
Let wel :!: er kan redelijk wat spanning opzitten tussen de swashplate en de main-shaft (hoofdas), dus voorzichtig te werk gaan h? dat je niets plooit of breekt. :wink: Durf je er niet aan te beginnen zou ik er eens mee naar de winkel gaan daar zullen ze wel een heli hebben om te vergelijken en voor iemand met kennis van zaken duurt het terug op zijn plaats brengen maar enkele sec ..... nou neem ??n minuutje met het bekijken erbij. :mrgreen:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

01 May 2014, 15:03
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Solo Pro 270 SR RTF
Ergens wel grappig, herinner je het verhaal van mijn V911 nog Ren?? Die deed alleen een stabiele hover met een scheve swashplate, als de swashplate recht stond vloog die niet stabiel meer.
Nu is het bij die kleine FPtjes wel zo dat enkel de voorste 2 bevestigingspunten met de servo-overbrenging te regelen zijn, het achterste punt kan vrij op en neer bewegen. En daar zie je ook verschil tussen wanneer de heli op de grond staat of in de lucht hangt.
Bij deze heli kijk ik dus niet zo nauw meer naar het recht staan van de swashplate. Als die stabiel vliegt en geen problemen heeft met uitslag van de servo's ben ik content.

Roger, voor het afstellen van een stabiele hover kun je dus de lengte van de servo-overbrenging bijregelen. Je ziet van voren 2 plastieken armpjes vanachter de kap omhoog komen die op die balletjes van de swashplate zijn bevestigd. Op de servo zit een ijzeren pinnetje bevestigd aan de servo-armpjes, en naar boven zit daar een plastieken ding omheen dat bevestigd wordt aan de swashplate. Deze 2 delen van de overbrenging is een schroefverbinding. Als je dat los maakt van de swashplate kun je het losser draaien voor een langere overbrenging, of vaster voor een kortere. Het gewenste effect is vrij logisch. 1 van de servo's is voor Elevate control (voor/achter vliegen), de andere is voor Aileron control (links/rechts vliegen). Batterij aansluiten en servo's doen bewegen met de zender onthult welke welke is.

Hieronder is een filmpje, dat mijn uitleg wat zal verduidelijken. Op het einde laten ze ook het probleem zien met de 2 delen van de swashplate die los kunnen komen. Bij V911's is dat een bekend probleem. Er zijn overigens ook swashplates te koop die dat probleem niet hebben. Mijn V911 heb ik voorzien van een carbon fiber fisheye swashplate, die staat een stuk beter en stabieler dan de standaard. Metalen swashplates zou ik zeker niet doen op zo'n kleine heli, die hebben snel last van het extra gewicht.

02 May 2014, 12:10
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]