View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2018, 13:37

Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Blade 200 SRX 
Author Message
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#161 Re: Blade 200 SRX
Denk er om om de lipo's warm te houden (vb. in je broekzak of binnenzak) :idea: :idea: bij koude temperaturen is de capaciteit van de batterijen een heel stuk minder dus .... kortere vliegtijden. :wink:
Wat bedoel je met "storing in de staartmotor" wat gebeurt er juist. :think:
En ja .... je problemen mogen wel eens ophouden :pray: :crossed: je hebt je deel reeds gehad. :roll:
Maar zoals ik reeds aangaf, ze moeten de problemen maar oplossen in de winkel ..... de :twocents-mytwocents: centen waren goed dan moet het materiaal dat ook zijn hee. :glimlach4:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

28 Feb 2016, 11:39
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#162 Re: Blade 200 SRX
:idea: Denk er ook aan om de antenne punt van de zender niet in het verlengde van de heli te richten, op dat punt heb je het slechtste zendbereik en ontvangst.
Ik heb mijn 230 S in RTF uitvoering gekocht dus met de DXE zender. Ik heb daarvan de antenne houder aangepast welke ik nu traploos naar boven en een stuk naar beneden kan bewegen (zonder uiterlijke veranderingen) en daarmee de mogelijkheid van het antenne richten opgelost :idea: :handgestures-thumbupleft:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

28 Feb 2016, 12:08
Profile

Reply with quote
Post Number:#163 Re: Blade 200 SRX
ReneDL wrote:
Denk er om om de lipo's warm te houden (vb. in je broekzak of binnenzak) :idea: :idea: bij koude temperaturen is de capaciteit van de batterijen een heel stuk minder dus .... kortere vliegtijden. :wink:
Wat bedoel je met "storing in de staartmotor" wat gebeurt er juist. :think:
En ja .... je problemen mogen wel eens ophouden :pray: :crossed: je hebt je deel reeds gehad. :roll:
Maar zoals ik reeds aangaf, ze moeten de problemen maar oplossen in de winkel ..... de :twocents-mytwocents: centen waren goed dan moet het materiaal dat ook zijn hee. :glimlach4:

Batterijen staken mooi in de broekzak :wink:
Dat de staartmotor er even mee ophield met draaien, de eerste keer een fractie van een seconde, de tweede keer wat langer, daarna daalde hij een werd het blauwe lampje rood, mss was de batterij plat (toch wat van de kou) ik ga hem direct eens testen

Edit; net 9 minuten gevlogen, en er heeft zich geen probleem meer voorgedaan met de staartmotor.
Misschien wist de heli zelf van de kou?
Ik had deze tijdens mijn pauze buiten laten staan (de batterij niet, die zat nog in mijn zak) maar na 6 minuten kwam het probleem, dus normaal zou alles dan toch wel terug warmgedraaid moeten zijn?
Iets voor op te volgen.
Ik zal het in ieder geval melden, als ik hem binnen doe om het andere probleem te bekijken.

28 Feb 2016, 14:57
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#164 Re: Blade 200 SRX
Kruke wrote:
Dat de staartmotor er even mee ophield met draaien, de eerste keer een fractie van een seconde, de tweede keer wat langer, daarna daalde hij een werd het blauwe lampje rood, mss was de batterij plat (toch wat van de kou) ik ga hem direct eens testen

Bij bepaalde manoeuvres tijdens het vliegen kan de staartprop inderdaad even stilstaan om een opgewekt koppel te compenseren. Ik heb dat reeds meermaals gehad zowel met de 200 SRX als met de 230 S en lang zal dat zeker niet duren anders zal de heli rond zijn as gaan draaien (pirouetten) en zolang de heli niet ongewild rond zijn as gaat draaien is er niets mis mee. :wink:

28 Feb 2016, 15:43
Profile

Reply with quote
Post Number:#165 Re: Blade 200 SRX
Is toch even schrikken :shifty: (zeker als je weet dat het maisveld op het moment een moeras is)
En ik heb al hardere manoeuvres gedaan dan op het ogenblik dat hij het nu deed, op dat moment hangde hij zelfs even stil in de lucht.
Maar zoals je zegt, ik heb het nogal een paar keer voorgehad, dus zal wat geschrokken zijn omdat het twee keer kort op elkaar voorkwam en dat hij bij de laatste naar beneden kwam en de led rood werd.
Dus gene paniek, we kunnen verder :wink:
Als het ander probleem opgelost is, is het nog beter, maar dat zal ook in orde komen :handgestures-thumbupleft:

28 Feb 2016, 16:02
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9