View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2018, 13:36

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Vraagje aankoop kleine heli 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Vraagje aankoop kleine heli
Ok dus je hebt een zender (in mijn geval dx6i) en je hebt besloten om dan toch een kleiner model te nemen om binnenshuis tegen zowat alles aan te vliegen. :D

Eerst en vooral moet hij vrij duurzaam zijn, liefst cp maar fp mag ook.
Ten tweede vind ik het belangrijk om zoveel mogelijk batterijen erbij te krijgen om toch mijn verslaving voldoende te kunnen voeden. :D Ik zeg dit erbij omdat je soms wel combopakketten ziet waarbij er meerdere batterijen en/of onderdelen zitten.

Qua prijs had ik aan zo'n 100euro gedacht, maar mss kan daar wel nog wat bij als ik iets zie wat het waard lijkt.
Zou normaal zelf gaan zoeken maar heb de laatste tijd veel aan mijn hoofd en weet dat enkele forumleden hier zo'n kleine heli's om binnen mee te vliegen bezitten dus enige voorstellen zijn uiteraard welkom.

07 Jul 2014, 17:44
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Je wil een kleine goed vliegende CP heli met meerdere lipo's binnen een bedrag van 100? ..... :think:
Dan is dit een mooie optie => http://www.banggood.com/WLtoys-V977-Pow ... 14247.html
En vijf lipo's erbij met lader en multi laadkabel=> http://www.banggood.com/5-X-V930-V977-R ... 23558.html
Dat alles samen voor 87,70? verzending is gratis en de beoordelingen zijn algemeen heel positief. :handgestures-thumbsup:
Wil je enkel met de DX6i vliegen en CP moet je het bedrag optrekken tussen de 135 en de 190? naargelang het gekozen model.
http://www.aerobertics.be/productDetail ... 7&brand=49
Mag het een FP zijn dan heb je met net geen 100? genoeg voor de MSR

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

08 Jul 2014, 00:12
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Bedankt Rene, zal daar op mijn gemak eens naar kijken en mijn keuze later meedelen. :handgestures-thumbupleft:

Wat vind je van deze : http://www.rcheliparts.nl/nl/blade-e-fl ... 63538.html

10 Jul 2014, 23:29
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Vraagje aankoop kleine heli
De Blade 130 X had ik overgeslagen omdat deze volgens de beoordelingen erg fragiele zou zijn op het staartmechaniek ( bij het minste contact van de staartprop zouden de tandwielen het begeven) :?
Wat het overwegen waard is is deze Align T-rex 150DFC=> http://www.banggood.com/Align-RH15E01XW ... l?bid=4674 en is bij Banggood meer dan 60? goedkoper dan langs hier, en te binden en te vliegen met je Spektrum DX6i :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

11 Jul 2014, 01:05
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Die Align vind ik inderdaad wel in orde aan dat filmpje te zien. :smile:

12 Jul 2014, 23:42
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Ja ik heb de beoordelingen daarover gevolgd ....meer dan 50 pagina's :? :violin: :whistle: en ik kan je zeggen .... wel de eerste uitvoering was meer dan klo *%* :evil: .... en dat voor zo een gerenommeerd merk dikke :smiley_roe: foei
Gelukkig zijn ondertussen de problemen opgelost en de zwakke onderdelen vervangen door duurzame maar .... dat konden ze van in het begin ook doen h?, het is tenslotte geen goedkoop speeltje. :angry-tappingfoot:
Nu zou hij Align waardig zijn en zelfs voor een gevorderde beginner goed handelbaar. :handgestures-thumbsup: ( mits voldoende instelling van Expo en Dual Rate) wat aan te raden is bij ingebruikname van elke nieuwe heli h?. :wink:
Let ook op :!: :!: de prijs kan tot meer dan 60? verschillen voor dezelfde aanbieding .....dus even uitkijken en opzoeken is de boodschap :wink:
Nog een groot voordeel de onderdelen zijn een stuk goedkoper dan veel concurerende merken. :handgestures-thumbupleft:

13 Jul 2014, 13:54
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Ja het ziet er wel een zeer nerveus ding uit maar moet inderdaad bij te regelen zijn met de dx6i, zou in het begin wss maar op 50% ofzo starten.
Daar moet trouwens ook nog een ontvanger bij of zie ik dat verkeerd ?

13 Jul 2014, 19:17
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Dit moet je hebben als je een Spektrum zender gebruikt => http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html dus geen ontvanger maar een satelliet :wink:
Of deze zou ook heel goed zijn => http://www.lemon-rx.com/shop/index.php? ... uct_id=109 :handgestures-thumbsup:

14 Jul 2014, 01:30
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Van de Powerstar zijn die batterijen die je linkte zwaarder dan de originele las ik, de originele wegen 8gram per stuk tegenover 13,2gr. per stuk.
Heeft inderdaad goede reviews zo te zien en zelfs al wat flimpjes gezien van buiten met lichte wind. Ook vrij goedkoop die Powerstar.

De Align ziet er wel wat degelijker uit moet ik zeggen, hoofd- en staartmotor zijn brushless en is ook wat groter. Vind hem trouwens ook zo duur niet als je hem vergelijkt met andere merken zoals je zegt Rene. Bedankt om die satteliet te linken trouwens. :wink:

14 Jul 2014, 04:49
Profile

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Ik vond metalen tandwielen voor de staart van de 130x bij xtreme, zou de moeite waard zijn zegt men.

http://www.xtreme-production.com/xtreme ... ts_id=8292
http://www.xtreme-production.com/xtreme ... ts_id=8293

Video om tandwielen van de 130x te vervangen : http://www.youtube.com/watch?v=MV8Cp0s-3wk

14 Jul 2014, 08:32
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#11 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Dries wrote:
Van de Powerstar zijn die batterijen die je linkte zwaarder dan de originele las ik, de originele wegen 8gram per stuk tegenover 13,2gr. per stuk.
De gelinkte zijn inderdaad zwaarder maar de capaciteit en de C waarde is dan ook hoger zie het verschil => originele Battery: 3.7V 450mAh 25C en gelinkte => Battery: 3.7V 520mAh 30C :wink:
Heeft inderdaad goede reviews zo te zien en zelfs al wat flimpjes gezien van buiten met lichte wind. Ook vrij goedkoop die Powerstar. Ja zeker het overwegen waard als eerste CP heli en volgens de reviews degelijk, goed vliegend en goedkoop in wisselstukken.
De Align ziet er wel wat degelijker uit moet ik zeggen, hoofd- en staartmotor zijn brushless en is ook wat groter. Vind hem trouwens ook zo duur niet als je hem vergelijkt met andere merken zoals je zegt Rene. Dat de Align degelijker uitziet mag dan ook wel h? ..... hij kost namelijk 4maal zoveel :? en de hoofdmotor van de V977 is trouwens ook brushless :wink:
Bedankt om die satteliet te linken trouwens. :wink: Graag gedaan h? :smile:

14 Jul 2014, 10:42
Profile

Reply with quote
Post Number:#12 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Tjah...we zijn er nog niet uit hoor. :confusion-scratchheadyellow:

Nou ben ik aan het twijfelen om ofwel de Blade Mcpx v2 bnf te halen, ofwel de Blade 120Sr met aangepaste flybar zoals jij hebt Rene.
De Powerstar doet mij natuurlijk ook twijfelen aangezien die vrij goedkoop is en tot nu toe ook goede reviews heeft.
Volgens mij zal die mcpx wel iets beter zijn om nu en dan buiten te vliegen of zie ik dat verkeerd ?
Ik weet dat ik veel van keuze verander maar er is nou eenmaal ook zoveel keuze haha, nogmaals ik vind duurzaamheid zeer belangrijk !

14 Jul 2014, 11:14
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#13 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Als je gaat voor de Blade MCPX moet je zeker gaan voor de brushless versie die is een paar cm groter dan de brushed MCPX. Let wel de wisselstukken van Blade zijn niet goedkoop h? :whistle: en zie je meer in de brushed MCPX dan zou ik zeker gaan voor de V977. Die heeft dezelfde afmetingen als de MCPX maar .... is 3maal goedkoper, heeft een brushless hoofdmotor en de onderdelen kosten maar een fractie van deze van Blade.
Wat de 120SR betreft ik weet niet in hoever je een heli de baas bent en of deze je in het leerproces nog veel zal bijbrengen het is en blijft een lichte FP. En laat je niets wijsmaken hij is windgevoelig net zoals de anderen in zijn klasse :wink:

14 Jul 2014, 13:52
Profile

Reply with quote
Post Number:#14 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Ja mss heb je wel gelijk en moet ik inderdaad gewoon voor die Powerstar gaan Rene, enkel is hij vrij nieuw dus had ik eerder voorkeur naar die Blade's toe.
Wisselstukken van Blade zijn allesbehalve goedkoop, ook daar heb je gelijk in. Ik laat het nog even rusten, had bijna een 120 Sr gekocht daarnet. :D
Bedankt voor de hulp. :handgestures-thumbupleft:

14 Jul 2014, 16:07
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#15 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Het is zeker mijn bedoeling niet om je te be?nvloeden h? :oops: :oops: je moet kopen wat je graag wil en denkt het beste voor u te zijn. Ik probeer enkel wat advies te geven uit eigen ondervinding en uit beoordelingen van anderen op meerdere forums. De 120SR was en is nog steeds een goede heli maar ...... volgens mij met zijn hoge aankoop en wisselstukken prijs zijn tijd een beetje voorbij. :?
Neem de V912 die is groter, zwaarder, vliegt uit de doos heel wat gemoedelijker maar zowel mechanisch als elektronisch een stuk pittiger in te stellen en ..... kost een heeeeel stuk min => 120SR BNF kost+- 99? en de V912 BNF kost u thuis op de deurmat 33.23? dus je hebt er drie voor de prijs van ??n 120SR.
En voor de prijs van ??n canopy van een 120SR => 14? (ik heb er zelf een gekocht :roll: ) heb je voor 10.5? al deze wisselstukken voor de V912 canopy inbegrepen (en degelijk en mooi afgewerkt) :wink: => http://www.banggood.com/WLtoys-V912-RC- ... 80552.html ......dan mag je wel zeggen dat het verschil groot is h? :smile:

14 Jul 2014, 19:52
Profile

Reply with quote
Post Number:#16 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Keuze is gemaakt, het word de V977 Power Star X1 !
Ga die morgen bestellen, lijkt me een fijne heli. :handgestures-thumbupleft:

14 Jul 2014, 21:12
Profile

Reply with quote
Post Number:#17 Re: Vraagje aankoop kleine heli
En het was te verwachten, ik heb me alweer bedacht hahaha ! :D
Ik ga deze namiddag achter een nieuwe heli, en het zal toch een ietwat grotere heli zijn bij nader inzien.

15 Jul 2014, 11:52
Profile

Reply with quote
Post Number:#18 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Mijn nieuwste aanwinst is een Blade 200 Sr X :D

Na wat te lezen op Rcgroups en nadien te bellen naar Aerobertics om te vragen of er degelijk kachten zijn omtrent deze heli heb ik besloten hem maar eens uit te proberen. Ze hebben er namelijk al meer dan 10 verkocht daar en zonder enige klachten tot dusver. Tijd om zelf te oordelen dus. :wink:

Aangezien ik geen rtf versie heb, heb ik ook de bijhorende zender met de 3puntige-schakelaar niet.
Hierdoor moet ik op zoek naar hoe je de dx6i instelt om ook de 3 verschillende vliegmodes te kunnen gebruiken.

Ik ken persoonlijk zeer weinig van de dx6i en vroeg me af of dit er volgens jullie juist uit ziet ?

Attachments:
File comment: :)
IMG_3463.JPG
IMG_3463.JPG [ 134.77 KiB | Viewed 5541 times ]

15 Jul 2014, 15:51
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#19 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Succes met je aanwinst h? :weehee: een ding is zeker het is een mooie heli :handgestures-thumbupleft: en laten we onze :crossed: en hopen :pray: dat het reeds de tweede versie is met de verbeterde onderdelen, ik ben zeker een en al oor naar je bevindingen van deze mooie heli. :clap:
Op RCgroups hebben ze het er al regelmatig over gehad om de derde schakelstand te realiseren via een mixer van de DX6i en het zou op deze manier werken. :handgestures-thumbsup:
Je kan de instellingen uit het filmpje proberen h?, het is wel duidelijk uitgelegd ....af en toe eens op pauze drukken en desnoods wat terugkeren zodat alles degelijk te volgen is :P
Indien het bij u niet werkt kan je nog altijd de vraag stellen op RCgroups ze zullen je zeker helpen met uitleg of je doorverwijzen naar de passende aanmerkingen in het topic, ze komen er zeker meermaals op terug. :wink:

15 Jul 2014, 18:02
Profile

Reply with quote
Post Number:#20 Re: Vraagje aankoop kleine heli
Ja een vriend heeft ondertussen alles ingesteld en de nodige uitleg daarbij gegeven, morgen gaan ik de heli uittesten ! 2 beaufort ! :weehee:

15 Jul 2014, 20:23
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next