View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2018, 13:38

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
FX070C 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 FX070C
Vanavond had de wind ergens afspraak met de zon. Deze laatste heeft haar hier van de hele dag niet laten zien. Waarschijnlijk boodschappen gaan doen en poetsen, wie weet.
Dit was het moment om die rare FX070C eens te testen.
Op mode 4 gezet maar dat was verkeerd. Moet toch mode 2 zijn of je moet de staart met de rechter stick bedienen.
Hoe vliegt die plastieken doos? Het is een flybarless en men zou verwachten dat het hierdoor vooruit gaat. Waggelen als een zatte gans doet het geval maar mooi vliegen... Neen, daarvoor moet je een WL912 of een MJX-F(6)49 de lucht in sturen en volgens enkele collegae is de Blade 200 SRX tegenwoordig het summun wat betaalbare FX toestellen betreft alhoewel betaalbaar een rekbaar begrip is natuurlijk.
De amerikanen doen niets anders dan prutsen aan zulke schaalmodellen en dit om er iets uit te halen. Beter een wat duurdere heli kopen is de les die ik hier uit getrokken heb.
Zo moet je eerst 2 schroefjes verwijderen om aan de batterij te kunnen. Om die overbodige zij armen te verwijderen moet heel de boel uit elkaar en dan ben je een poosje zoet. Niet vergeten te noteren welke schroefjes waar moeten komen want ze hebben verschillende lengtes.
Onderdelen (welke valt af te wachten) zouden eerdaags beschikbaar zijn bij Banggood.
Indien ik punten zou moeten geven op dit geval zou ik een gemiddelde van 5 / 10 geven.
Image

06 Sep 2014, 18:32
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: FX070C
Dat het een mooie heli is kan niemand ontkennen h? maar als de vliegeigenschappen uit de doos zo slecht zijn, dat zou zeker niet mogen kunnen :naughty: ergens hapert er iets aan de aan de afregeling van het main board. Dat waggelen komt volgens mij door overcorrectie van de giro's, bij andere main boards kan je die instelling regelen met 3 potentiometers maar ik weet niet of dat bij deze kan. :shifty:
De Blade 200 SRX is inderdaad een zeer goede heli in zijn klasse ik zou zelfs durven zeggen de beste, het mechaniek draait bijna geluidloos en hij vliegt heel strak. Luistert heel pressies op de ingegeven stick bewegingen en kan voor een FP is hij heel wendbaar en kan heel wat wind verdragen. Maar ...... goedkoop vind ik hem zeker niet, hij is dan wel weer volledig uitgerust met 2 borstelloze motoren en dubbele regelaar en uitgerust met een speciale ontvanger met een "self leveling system" en voorzien van een "paniek" stand die kan worden ingeschakeld als de piloot de controle over zijn toestel verliest.
Ja .... het is duur maar je hebt er dan ook wat voor, en als je een V912 wil ombouwen naar volledig brushless zal je ook al een stuk boven de 100 ? uitkomen. :P

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

06 Sep 2014, 20:18
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: FX070C
Ziet er mooi uit, wel jammer van de ongemakken en het slechte vlieggedrag :?

Roger V wrote:
Op mode 4 gezet maar dat was verkeerd. Moet toch mode 2 zijn of je moet de staart met de rechter stick bedienen.

Klopt ja. Heb je een MJX gehad hiervoor? Want bij MJX hebben ze mode 2 en 4 verkeerdom gezet ;)

ReneDL wrote:
...en dubbele regelaar en uitgerust met een speciale ontvanger met een "self leveling system" en voorzien van een "paniek" stand die kan worden ingeschakeld als de piloot de controle over zijn toestel verliest.

Wat doet die paniekstand dan precies?

07 Sep 2014, 13:58
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: FX070C
De "Paniek" stand brengt de heli uit gelijk welke positie terug in horizontale vlakke stand en blijft daar met voldoende gas daar hangen :handgestures-thumbsup: dat is heel positief h? (als je genoeg hoogte hebt ten miste) :roll: :whistle:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

07 Sep 2014, 14:08
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]