View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2018, 13:34

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Advies beginnersheli 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#41 Re: Advies beginnersheli
Wouter205 wrote:
Nu vliegt heli redelijk wat vinniger, van richting veranderen lukt veel vlotter dan voorheen (hierdoor wel af en toe flybar-strikes, maar bon :wink: )

Ja dat klopt, bij plotselinge bewegingen slaat die nogal eens tegen het kapje op. Zelf heb ik dan ook 1 mishandeld kapje waarmee ik vlieg, en een onbeschadigd reservekapje voor de show in de kast als ik lange tijd niet vlieg :D
Dit is overigens wel op te lossen met een aangepaste flybar, met platte paddles. Maar als je je vlieggedrag niet teveel wil veranderen zul je die zelf moeten maken, en perfect balanceren. De BenMa Helios 100 flybar die Banggood verkoopt voor deze heli werkt maar is korter, en daardoor wordt die een stuk vinniger, en moeilijker stabiel te vliegen. Je zou die paddles wel kunnen gebruiken op een iets langere flybar.

08 Feb 2015, 16:53
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#42 Re: Advies beginnersheli
Het is net door die kortere flybar dat je geen "flybar-strikes" meer hebt, als je hem gaat verlengen zit je terug met hetzelfde probleem van het molesteren van de kap :roll:
Met deze kortere en lichtere flybar is hij inderdaad een stuk vinniger (de centrifugaal kracht en het gyroscopisch moment zijn een stuk minder door de kleinere afmetingen en gewicht van de flybar)
Bij mijn 120SR waar ik last had van TB en pendule effect heb ik dat zo opgelost => zie flybar met uitstekende resultaten. :handgestures-thumbupleft:
Attachment:
120SR modif..JPG [98.28 KiB]
Downloaded 470 times

Je zou eventueel zover mogelijk naar de buitenzijde in het dikste vlakke gedeelte van de peddels op gelijke afstand een gaatje kunnen boren en daar een "vissersloodje" (van die bollekes om op de visdraad te nijpen, die heb je in verschillende maten) met twee componenten lijm inplakken, is het resultaat nog niet bevredigend kan je er nog een tweede gaatje naast boren en een loodje inplakken, veilig en zeker goed. :handgestures-thumbsup: :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

09 Feb 2015, 11:11
Profile

Reply with quote
Post Number:#43 Re: Advies beginnersheli
ReneDL wrote:
Het is net door die kortere flybar dat je geen "flybar-strikes" meer hebt, als je hem gaat verlengen zit je terug met hetzelfde probleem van het molesteren van de kap :roll:

Daar heb je gelijk in. Excuses, ik was niet volledig met mijn bericht.
De flybar moet iets korter, maar dat hoeft niet veel te zijn en je hoeft er ook niet teveel vlieggedrag (lees: stabiliteit) op in te leveren. De BenMa Helios 100 is teveel korter, waardoor vliegen binnenshuis ineens erg moeilijk wordt.

Ik las ergens op het US forum een verslagje van iemand die er zelf een had gemaakt, inclusief alle gebruikte onderdelen. Maar da's al lang geleden, kan het zo snel niet terug vinden. Moest ik het tegenkomen zal ik het met een linkje melden.
Bijkomend voordeel van een dhz flybar is de mogelijkheid om je paddles te verplaatsen en zo het juiste punt te vinden tussen geen strikes en het gewenste vlieggedrag.

09 Feb 2015, 19:06
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#44 Re: Advies beginnersheli
Van de originele flybar de gewichtjes afnijpen en vervangen door deze (die zullen juist over de as passen) => http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 0pcs_.html proefondervindelijk de juiste plaats bepalen en dan de flybar op lengte brengen. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

09 Feb 2015, 23:23
Profile

Reply with quote
Post Number:#45 Re: Advies beginnersheli
Deze week mijn eerste echte herstelling moeten doen.

Soms hielden de motoren opeens op met draaien met als gevolg dat de heli pardoes naar beneden viel natuurlijk. Als ik wat aan de accu begon te bewegen, begon het LED terug te flikkeren net zoals je de batterij er nog maar instak. Nu, het viel me op dat dit bij een crash ook dikwijls voorkwam maar ik dacht dat dit een feature was van de heli. Bij andere modellen las ik dat de rotor ophield met draaien als hij een obstakel tegenkwam, dacht dat dit bij deze heli ook het geval was. Niet dus :-).
Enfin, het kwam er op neer om de draaidjes es opnieuw te solderen, wat nog niet zo simpel was als het leek. De uiteindes waren wat verstorven en moest daardoor wat vanknippen. Hierdoor was de ene kabel net te kort en trok ik deze per ongeluk uit de connector :?. Wonder boven wonder vond ik tussen mijn spare parts nog een volledig landingsstelsel, met connector voor de accu, komt inderdaad altijd van pas dit zakje.
Nu hangt alles terug prima aan het board en heb de indruk dat hij beter vliegt. Na 1 run is de accu ook wat warmer dan voorheen, alsof hij meer power heeft verleend?

Enfin, blijft een verassend goed helikoptertje waarvoor je echt wel een straffe moet zijn om kapot te maken!

22 Feb 2015, 12:23
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#46 Re: Advies beginnersheli
Een slechte soldering kan inderdaad parten spelen en minder stroom doorlaten, de lipo beveiliging op het elektrobordje treed in werking en schakelt de motoren uit met alle gevolgen van...... :accident:
Nu je het gevonden hebt zullen de problemen wel van de baan zijn en kan je rustig terug verder :flyaway:

22 Feb 2015, 16:04
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#47 Re: Advies beginnersheli
Wouter dat moet jij zeker zien :grijns: maar voor iedereen ook interessant hoor :glimlach4:

26 Feb 2015, 16:24
Profile

Reply with quote
Post Number:#48 Re: Advies beginnersheli
woow, die hebben er wel hun werk in gestoken om hem 100% waterproof te maken :-).
Ben ondertussen al wat beter geworden in het vliegen, dat dit niet direct nodig zal zijn :smiley_pilot:

08 Mar 2015, 20:21
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#49 Re: Advies beginnersheli
Zo te zien is er niet veel werk aan ..... gewoon inspuiten met dat product :P al heb ik daar zo al een beetje mijn twijfels over :? maar er komen alle dagen nieuwe producten uit en .... de wonderen zijn de wereld niet uit h?. :wink:
En Wouter de vliegvorderingen mag je hier wel eens rapporteren en demonstreren h? :handgestures-thumbsup: :P :filmen:

09 Mar 2015, 09:38
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3