Advies beginnersheli

Kan helpen bij het beslissen over nieuwe aankoop.
Wouter205

Advies beginnersheli

Post by Wouter205 » Fri Dec 12, 2014 4:02 pm

Hallo,

Een tijd geleden had ik een coaxiale heli voor binnenshuis maar die heeft het ondertussen begeven. Onlangs begon het terug te kriebelen om een nieuwe micro heli te kopen.
Deze keer wel met maar ??n schroef want zo'n coaxiale is wel leuk in het begin, maar begint gauw te vervelen na tijdje omdat nogal beperkt is in bewegingen.

Nu viel mijn oog op de WLtoys v911. Heb goede ervaringen met dit merk (eerder dit jaar een L959 gekocht en dit ding is echt wel de moeite en voor weinig geld up te graden) maar zoals zo dikwijls met chinese spullen is het soms moeilijk om door de bomen het bos nog te zien.
Zo zijn niet alleen verschillende versies van de V911 (dankzij topic over deze heli weet ik ondertussen het verschil tussen de versies waarvoor dank), maar blijkt ook nog eens onder verschillende merknamen te komen.

Nu is mijn vraag of deze heli een goede keuze is en welke alternatieven er nog zijn binnen deze prijscategorie.
wat wil ik?

-Heli voor zowel binnenskamers als buiten
-Budget: 40-50 euro
-makkelijk (en goedkope) vervangstukken beschikbaar
-stabiel maar toch nog redelijk wendbaar (hiermee bedoel ik niet 3D of loopings maar dat je toch redelijk wat vrijheid in beweging hebt)

Mijn oog was gevallen op deze: http://www.banggood.com/WLtoys-V911-1-2 ... 74078.html
Vooral omwille van de controller die er heel wat robuuster en minder speelgoedachtig uitziet dan bij de andere heli's zoals deze: http://www.banggood.com/WLtoys-V911-V2- ... 86120.html Die controller zou ik dan verder kunnen gebruiken mocht ik nog een grotere heli kopen?
Buiten het landingsgestel, shell en controller zijn er anders nog veel verschillen tussen de twee?
Wat zijn nog andere goede opties (liefst china, zit er niet mee in om enkele weken te wachten).
Bij advies liefst niet te veel afkortingen gebruiken want die ken ik (nog) niet :wink:

Bedankt,

wouter

ReneDL
Site Admin

Re: Advies beginnersheli

Post by ReneDL » Fri Dec 12, 2014 6:53 pm

Beste Wouter zoals elke nieuweling :text-welcomewave: op het forum.
Welke coaxiale heb je gehad :think: want daar kan ook veel verschil inzitten.
De V911 is zeker een goede keuze spijtig dat bij de meesten (en dat is bij andere merken ook zo) zo een "prutszendertje" zit.
Ik zo gaan voor de "V911 Pro" en deze in BNF aanschaffen en de betere zender apart kopen, de Pro heeft verschillende verbeteringen en versterkingen. En ....samen kost het niet meer 39,21?, de Pro BNF => http://www.banggood.com/WLtoys-V911-pro ... 87454.html
De zender die je wil hebben (heb ik ook en die doet zijn werk naar behoren) => http://www.banggood.com/WLtoys-V911-pro ... 87454.html
De V912 is ook een heel goede heli maar meer geschikt voor buiten of je moet veel plaats binnen hebben en daar zit de zender bij die je wil hebben, maar deze kost wel al wat meer => http://www.banggood.com/WLtoys-V912-4CH ... 22661.html
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Jesse

Post by Jesse » Sat Dec 13, 2014 10:51 am

Welkom op het forum!
Ik zou hetzelfde doen wat Ren? zegt, ik heb zelf ook de Pro en die bevalt erg goed.

Nu zijn die micro's erg licht, en daarmee wat moeilijker om buiten te vliegen. Als jouw budget enigszins flexibel is, zou je kunnen overwegen om een V912 RTF te nemen (dus inclusief de zender die je wil), en een V911 BNF (zonder zender, want die werkt op de V912 zender). De V911 is leuk voor binnen omdat die zo klein is, de V912 is heel goed voor buiten.

Hou ook rekening met eventuele extra kosten. Motortjes zullen regelmatig vervangen moeten worden, en als je net begint zul je ongetwijfeld ook stukken maken. Gezien de levertijd uit China lang kan oplopen zou ik zeker een herstelkitje bijbestellen (voor de V911-Pro is dat deze), dan heb je een hoop vervangingsonderdelen inclusief een extra motortje, en kun je even vooruit.

Ook het overwegen waard is om direct voor een paar extra accu's te gaan. Als je na elke 8-9 minuten vliegen moet wachten op de lader is ook niet leuk. De V911 heeft zo enkele combinatiepakketjes, zoals deze (met 2 accu's), of deze (met 5 accu's), beide zonder zender zodat je de zender van jouw keuze erbij kunt nemen.

Wouter205

Post by Wouter205 » Sun Dec 14, 2014 4:30 pm

Bedankt voor de welkomst :hifive:

Mijn vroeger heli was een powerlit als ik me nog goed herinner. Gekocht destijds bij conrad en vloog nog goed, maar eerder speelgoedvoor kleine jongens ipv voor grote jongens :P

Dus de pro (wit-rood-blauw) is heel wat beter dan de 911-1 (zwart-groen)? Ik vraag dit juist alleen omdat ik deze laatste mooier vind maar anders zal ik wel bnf kopen zoals voorgesteld want belangrijkste is dat hij goed vliegt niet?
Dan hoef ik nog enkel een oplader kopen en ik ben vertrokken (oplader van de L959 werkt wellicht niet?)

Jesse, dat was ook mijn idee om dan een v912 te kopen, maar ga dit maar na verloop van tijd doen. Eerst oefenen en zien wat ik ervan terecht breng.

Gr
Wouter

Wouter205

Post by Wouter205 » Mon Dec 15, 2014 12:35 pm

Damn, de zender op banggood is momenteel uitverkocht maar ik vond deze nog op aliexpress: http://www.aliexpress.com/item/4Ch-2-7- ... 38625.html

Ik veronderstel dat dit hetzelfde model is dan?

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Mon Dec 15, 2014 3:55 pm

Dat is inderdaad dezelfde zender en de heli hebben ze daar ook dan moet je maar op een plaats bestellen => http://www.aliexpress.com/item/New-Vers ... 33023.html
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Jesse

Post by Jesse » Mon Dec 15, 2014 5:06 pm

Wouter205 wrote:Jesse, dat was ook mijn idee om dan een v912 te kopen, maar ga dit maar na verloop van tijd doen. Eerst oefenen en zien wat ik ervan terecht breng.

De V912 zal gemakkelijker vliegen dan de V911. Zwaarder en dus stabieler, en kan ook prima tegen een stootje. Kleine lichte heli's vergen toch meer precisie controle. Als je net begint is een grotere gemakkelijker. Daar tegenover staat wel dat als je het goed kunt met een kleine heli, een grotere zeker geen probleem zal zijn.

De verschillende V911 versies heb ik hier ooit eens toegelicht. Ik meende dat de V911-1 nog landingsgestel en frame als 1 geheel had, dus bij een kapot landingsgestel heb je veel werk om dit te vervangen. Bij de V911-Pro zijn dit 2 aparte stukken.
De V911-Pro heeft ook een ander soort flexibele plastic kap. Wil niet zeggen dat die niet beschadigd, maar het zal eerder "kreuken" (en terug te plooien zijn) en minder snel barsten.
Ook het totaal gewicht van de V911-Pro ligt iets lager dan de V911-1.

Wouter205

Post by Wouter205 » Wed Dec 17, 2014 12:07 pm

ReneDL wrote:Dat is inderdaad dezelfde zender en de heli hebben ze daar ook dan moet je maar op een plaats bestellen => http://www.aliexpress.com/item/New-Vers ... 33023.html

Heb uiteindelijk toch heli via banggood besteld en remote via aliexpress. Scheelde niet alleen enkele euro's, was toch via een andere seller op aliexpress dus zou zowiezo 2 pakjes geweest zijn 8-)

Ik zou zowiezo eerst binnen vliegen (winter=nat&koud) en daarvoor is een heli van 50cm me net iets te groot (meer schade bij botsingen).

Zal wel zien in maart-april of het kriebelt naar meer :wink:

Bedankt voor de uitleg verschil in versies, lijkt me zo idd de moeite enkele euro's meer te geven aan een beter model!

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Wed Dec 17, 2014 3:38 pm

Voor het kleine verschil is het inderdaad de moeite om te gaan voor de "Pro", hopelijk duren de leveringen niet te lang :confusion-waiting: de laatste tijd durven ze er bij de douane redelijk aan het lijntje trekken en pakjes laten liggen :smiley_roe: Een goede raad, doe je eerste paar vluchtjes buiten bij windstil weer dan weet je meteen hoe en wat je van je heli mag verwachten zonder brokken te maken. :wink:
En als je hem hebt laat het ons zeker weten wat je bevindingen zijn. :handgestures-thumbupleft:
Groetjes ReneDL

Avdskolon

Post by Avdskolon » Mon Dec 22, 2014 6:59 pm

Hoi
Ik vlieg (!) met een paar 911 & ??n F3 & een paar 912.
Allemaal met de zender die bij de 912 stak. Maar ik vind dat zo een speelgoed zendertje.
Als ik zie welke zenders hier sommige mannen gebruiken.
Maaaar welke zender past op die genoemde vliegjes.
Mijn F49 heeft al een andere zender nodig dan bovenvermelde en zijn toch
allemaal van dezelfde familie.

Post Reply

Return to “Productenadvies & Bevindingen”