BLADE 230 S RTF & BNF met "Safe Technologie"

Kan helpen bij het beslissen over nieuwe aankoop.
Post Reply
ReneDL
Site Admin
RC interests:

BLADE 230 S RTF & BNF met "Safe Technologie"

Post by ReneDL » Mon Sep 14, 2015 12:26 pm

Zaterdag met de zoon naar Airobertics geweest voor een "Nano QX FPV" te kopen om te oefenen met de Fatshark FPV bril.
En daar stond de "Blade 230S" te blinken en natuurlijk eens goed bekeken van alle kanten en daar stonden we weer te ..... :drool:
De zoon had dat gezien en heeft spontaan een doos van de "Blade 230 S RTF" genomen en hem mij cadeau gedaan, dat was nog eens een aangename verassing :o :dance:
Van zodra het weer het toelaat gaan we dat hier eens voorzichtigjes uitproberen en testen.
Hieronder alvast de inhoud van de doos en de algemene gegevens.
Blade 230 S RTF.PNG
Blade 230 S RTF.PNG (218.65 KiB) Viewed 10705 times

Specificaties
- Lengte: 474mm
- Breedte: 90mm
- Hoogte: 164mm
- Hoofdrotor diameter: 536mm
- Gewicht: 339gram
- Vliegtijd: 5 tot 6 minuten
- Aantal kanalen: 6
Kenmerken
- Volledig gemonteerd
- SAFE technologie
- Panic Button
- Flybarless
- Brushless main- en tailmotor
- ABS rotorbladen
- Lichtgewicht toestel
- Gestroomlijnde full color canopy
- Spektrum AR636 DSMX ontvanger met AS3X technologie
- Krachtige metal gear servo's
- 3S 800mAh Lipo accu
- 2,4GHz Spektrum DXe zender met DSMX technologie
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Dries

Re: BLADE 230 S RTF & BNF met "Safe Technologie"

Post by Dries » Mon Sep 14, 2015 7:54 pm

Hey ziet er netjes uit, zag hem ook al staan toen ik de vorige keer daar was, valt mij wel op dat hij een vrij lage vliegtijd heeft ?
What goes up...

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Sep 14, 2015 9:03 pm

De Vliegtijd van 6min. is zowat in de lijn van heel wat heli's en ook sterk afhankelijk van je vliegstijl.
Met de 230 S in 3D halen ze zowat de 6min. en bij hoveren en rustig rondvliegen 8min., de 200SRX is met zijn 10min al een van de uitzonderingen. En dat komt door zijn naar verhouding relatieve grotere lipo van 800 mAh en ..... dat is net dezelfde als bij de 230 S welke zwaarder en een stuk groter is vandaar de logische kortere vliegtijd :wink: En neen er is geen plaats voor veel grotere lipo's er zijn al meerdere pogingen gedaan maar de grootste die je er kan inkrijgen is naar ik heb gelezen 1000mAh., wat je dan wel 1 a 2min. meer vliegtijd zal opleveren. :smile:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Sep 15, 2015 5:39 pm

Vandaag gezien dat de "1300 zippy compacts" ook zou passen en zelfs beter zou zijn voor de balans van de heli, die naar het schijnt met de originele lipo een beetje staartlastig zou zijn. Dat zou dan wel een veel langere vliegtijd opleveren :handgestures-thumbupleft: maar ...... nog even afwachten wat de andere meningen zijn. :wink:
Groetjes ReneDL

Dries

Post by Dries » Sun Oct 11, 2015 1:06 pm

Ik denk dat je voor de 200 Sr x ondertussen ook al betere batterijen kan verkrijgen.

Grtz
What goes up...

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Oct 12, 2015 12:16 am

Wat bedoel je met betere batterijen Dries :think: de originele 3S 800mA is zowat de grootste in lengte afmetingen die je kan plaatsen L75 B25 H19mm. Ik vlieg mijn 200 SRX het liefst met "Zippy" Compact 3S 500mA 35C, L60 B30 H16mm. die zijn een stuk lichter en maken de heli wendbaarder. Mijn zender timer staat ingesteld op 6min. wat heel goed haalbaar is en de lipo's worden niet warm (lichtjes lauw)
Ik heb 6 van die lipo's en dus 36min. effectieve vliegtijd, de originele lipo's gebruik ik bij meer wind dan moet je merkbaar wat meer gas geven en is de heli ook wat trager in zijn bewegingen.
Groetjes ReneDL

Dries

Post by Dries » Wed Oct 21, 2015 1:05 pm

Dacht dat ik al 1000mah batterijen zag die compatibel met de 200 Sr x waren, tijdje geleden ook al dus mss zijn die nog verbeterd sinds dan.
Ook is het inderdaad geen slecht idee om een lichtere batterij te gaan gebruiken, ook al gezien maar was dan met een turnigy-pack.
What goes up...

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Oct 21, 2015 6:05 pm

Ik denk dat je door het meergewicht dan toch in de problemen komt met de balans van de heli, een 1000mAh lipo weegt meer dan het dubbele van een 500 mAh lipo.
Vb: Turnigy nano tech 1000mAh 3 cell 45C is L74,B35,H19 mm en weegt 97gr.
Zippy Compact 1000mAh 3 cell 40C is L58,B30,H15 mm en weegt 94gr.
Een Zippy Compact 500mAh 3 cell 35C is L76,B35,H20 mm en weegt 47gr.
De originele lipo van de 200SRX Eflite 800mAh 3 cell 30C is L75,B25,H17 mm en weegt 72gr.
Met de afmetingen zal het wel lukken denk ik maar met het meergewicht ..... met een 500mAh lipo kan je vooruitschuiven om in balans te komen (wat ik doe en dat werkt perfect) Maar met een 1000mAh lipo kan je niet verder achteruit daar is geen plaats voor, dat zal denkelijk wel lukken voor de Blade 230S heli deze is uitgerust met dezelfde lipo als de 200SRX maar een stuk groter dan de 200SRX.
Groetjes ReneDL

helistief

Post by helistief » Fri Nov 06, 2015 7:36 am

Deze ga ik ook in mijn vlootje toevoegen :D . Wel de rtf want ik heb een dx6i zender dus geen 3 positie switch, het lijkt me een zalige heli om rustig rund te tuffen. En misschien als leer heli voor mijn vriendin(die interesse heeft) eerst laten oefenen op Phoenix voor ze aan deze begint :D
blade 450 x,blade 130 x ,blade 230 s ,copterx 450 pro tt,syma f3,wl toys v977,wl toys v913,skyartec skyfun,hobbyzone sport cub s,syma x 5,hubsan x4

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Nov 06, 2015 10:15 am

:idea: :idea: Let wel .... de DXe zender die ze meeleveren is speciaal uitgerust en ingesteld op de 230 S heli en dus niet dezelfde als deze die ze afzonderlijk verkopen. Deze laatste is universeel en voorzien van meer schakelaars en programmeerbaar voor heel wat toestellen (telkens één per keer) met een speciale kabel via PC en smartfoon. De meegeleverde kan je ook voor meerdere toestellen programmeren en instellen maar ..... soms met een paar beperkingen (ontbrekende schakelaars).
Om je vriendin te leren vliegen kan ik je dit helietje sterk aanbevelen, ik zou hem kopen in BNF => http://www.banggood.com/WLtoys-V911-pro ... 89018.html en met deze zender (die kan je gebruiken voor zowel de V911, V912, V913 en de V915 => http://www.banggood.com/Wholesale-WLtoy ... 62435.html De meegeleverde zender in RTF is te klein en oogt speelgoed. (naar mijn mening :shifty: )
Voor de prijs van een paar crash onderdelen van de 230 S heb je hem met zender en al. :wink:
Die vliegen heel goed en instelbaar op L en H rates, ze zijn heeeeeeeel crashbestendig en de onderdelen kosten geen drol.
Ze zijn heel goed binnen te vliegen en bij windstil weer buiten (eerste vluchtjes zou ik wel buiten aanraden of in de garage of grotere opslagplaats) kwestie om er aan te wennen en het meubilair een beetje te sparen hé. :mrgreen: En ik kan je verzekeren je zal er zelf ook nog plezier aan beleven, die machientjes vliegen echt goed.
Een voorbeeld van een crashkit en andere onderdelen voor slechts 8.30 € en gratis verzenden.
Package Includes:
1 x V911-pro Blue White Canopy
1 x Main Motor
1 x Tail Motor
1 x Main Frame
1 x Tail Motor Pedestal
1 x Up Swashplate
1 x Washout Base
1 x Down Swashplate
1 x Landing Skid with New Battery Plug
1 x Vertical Tail
1 x Main Drive Gear
1 x Main Shaft with Main Drive Gear
2 x Main Rotor Blades
1 x Main Rotor Housing
1 x Tail Rotor Blade
3 x Connect Buckles
1 x Tail Boom
1 x Flybar Rod
1 x Screw Set
Zie => http://www.banggood.com/WLtoys-V911-Pro ... 19253.html
De V912 en V913 zijn ook heel goede heli's maar al een beetje te groot voor in de huiskamer :roll: zeker de V913 :mrgreen: en deze zou ik met borstelloze motoren aanraden, de borstelmotoren kosten niet veel maar moet je regelmatig vervangen.
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Productenadvies & Bevindingen”