[CLUB] Vliegclub in Ranst-Antwerpen

Een club in mijn streek?
krabke

[CLUB] Vliegclub in Ranst-Antwerpen

Post by krabke » Tue May 04, 2010 12:39 pm

Ik vlieg nu ongeveer een jaartje met een Parkflyer.
Het type waar ik nu mee vlieg is een Multiplex Easystar.
Ik vlieg tot nu toe in een wei vlakbij huis, en ondanks alle moeite om te weten te komen hoe de wetgeving hierrond zit, ben ik niks wijzer geworden, enkel feedback van velen dat zij ook gewoon in een wei gaan vliegen.
Enkele dagen geleden kreeg ik dan eindelijk een schrijven van een gemeente in de buurt: voor alle vragen moest ik maar aankloppen bij de club in hun gemeente...

Ik ben dan toch maar eens even gaan kijken naar de club daar.
Mooie infrastructuur, volgens de bestuursleden een club zonder een overdreven competitiegeest, geen dikkenekken, tof sfeertje en ik moet zeggen: knap, nagelnieuw clublokaal! Geen heel groot terrein, maar het leek me zeker een goede stek.
Toffe babbel gehad. Nadien ook ??n van de leden gesproken die daar even kwam vliegen met zn helicopter. Die man kon er intussen wat van zeg! Dankzij de lessen, inbegrepen in het lidgeld zei hij.
Alleen vond ik het lidgeld wel aan de hoge kant: 90 eur en een beijdrage van 75 eur om de man te betalen die een jaar lang elke week het gras komt afdoen: dat is 165 eur, gosh... Daar heb ik een volledig nieuwe Easystar voor.
OK, de lessen met een toegewezen trainer zijn zeker handig, en de verzekering via de overkoepelende organisatie ook, maar blijft wel duur... Nog een poosje over nadenken of ik dat wel ga doen.
Easystar II te koop wegens stopzetting hobby...

krabke

Re: Vliegclub in Ranst-Antwerpen

Post by krabke » Tue May 04, 2010 12:49 pm

Via de RAAC (vlieclub op luchthaven Deurne) werd ik in contact gebracht met de Condors in Brecht, een hele poos geleden intussen.
Als ik dan eens hun website bekik... gosh, dan zou ik maar een mal figuur slaan met mijn EZ*. Bovendien is Brecht voor mij al een pak verder weg. Ranst zou nog te doen zijn, met de fiets zelfs!

Zijn er hier nog die de club in Ranst kennen? Wat is jullie standpunt? Vliegen in een club met mijn EZ*, ondanks het lidgeld? Of gewoon in een wei en die 165 eur sparen voor een vervanger voor de EZ* in de toekomst?

Ik vernam alleszins dat in de club van Ranst de regel is dat ieder steeds een 10 minuten mag vliegen, twee toestellen per keer, en je dan weer achteraan aansluit op de rij wachtenden :sante2: . Zo komt iedereen aan de beurt. Goed op zich, maar in mn wei vlieg ik makkelijk een half uur aan ??n stuk met ??n batterij... :lol2:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue May 04, 2010 1:41 pm

krabke wrote: Goed op zich, maar in mijn wei vlieg ik makkelijk een half uur aan ??n stuk met ??n batterij... :lol2:

Je moet maar een kleinere batterij kopen ( die kost minder en dan kan je je lidgeld en afrijden van het gras betalen of.....zelf afrijden met de tijd die je over hebt) :rofl:
Even ernstig nu(wat ook niet altijd gemakkelijk is :roll: ):
Krabke, volgens ik heb gelezen en volgen kan je nu reeds redelijk tot behoorlijk je plan trekken.
Indien "ik" U was zou ik zo verder doen en op mijn gemak uitkijken naar een paar mensen om samen gezellig verder te vliegen (indien er natuurlijk geen problemen op je wei zijn) :wink:
Nu nog een tijdje verder oefenen tot je van jezelf weet dat alles onder de knie en controle is en dan met de uitgespaarde centen eens uitkijken naar bv. een Parkmaster van Multiplex zie=> http://www.youtube.com/watch?v=FXbqfwZign4.
Een heel goed en "sterk" toestel waar je een heel eind verder mee kan en je flink amuseren. Hij is ook al op meerdere plaatsen goedkoper te verkrijgen zie vb: => http://www.peneltronixshop.be/index.php ... 42&lang=nl
of => http://www.peneltronixshop.be/index.php ... 42&lang=nl "wel duurder hier"
Ik kan natuurlijk niet voor iemand anders oordelen, maar ik weet wat ik in dit geval zou doen :mrgreen:

Groetjes ReneDL
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

krabke

Post by krabke » Tue May 04, 2010 2:33 pm

Thx voor je feedback, Rene! (Zijn er hier eigenlijk nog andere dan Joren95 en, jij? :D )
Ziet er wel maar een raar toestel uit he, die ParkMaster, zo plat en geen mooi model. Is dat zo leuk vliegen dan? Een waardige opvolger voor de EZ*?

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue May 04, 2010 6:51 pm

krabke wrote: Ziet er wel maar een raar toestel uit he, die ParkMaster, zo plat en geen mooi model. Is dat zo leuk vliegen dan? Een waardige opvolger voor de EZ*?

Ja er bestaan mooiere maar deze is wel heel crash bestendig ten opzichte van veel andere modellen. Ik heb dit model naar voor geschoven omdat het een veelzijdig model is, je kan er traag en betrekkelijk snel mee vliegen, rondjes toeren op het gemak of 3D vliegen bij geen tot redelijk veel wind. En eens je het vliegen met verschillende modellen onder de knie hebt kan je kopen wat je wil.
Nu ook trouwens (maar niet aan te raden door gebrek aan ervaring er mee en de zeker komende crash kosten) Het nadeel van de meeste mooie toestellen is dat ze erg broos zijn (om het gewicht laag te houden)
Groetjes ReneDL :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue May 04, 2010 6:54 pm

krabke wrote:Thx voor je feedback, Rene! (Zijn er hier eigenlijk nog andere dan Joren95 en, jij? :D )

De meesten laten zich maar horen als ze zelf iets nodig hebben :roll: en hebben enkel nog tijd voor zichzelf en niet meer voor anderen :evil:
Groetjes ReneDL

Prostoner

Post by Prostoner » Wed May 05, 2010 9:41 am

Het leukste is nogtans met meerdere mensen de hobby uit oefenen :mrgreen:

Groetjes Tim
Image

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed May 05, 2010 7:03 pm

Hier sla je de nagel bal op de kop Tim :D
Groetjes ReneDL

krabke

Post by krabke » Wed May 05, 2010 7:10 pm

Absoluut. Ik heb intussen een redelijk vaste collega uit NL gevonden. We mailen elkaar haast dagelijks over onze hobby, en spreken ook vaak af. Dit weekend plannen we weer samen te gaan vliegen.

Als ik er zo nog een paar uit de buurt leer kennen, en terwijl dat lidgeld uitspaar ben ik goed bezig denk ik ;-)

Als het lidgeld maar 50 eur had geweest of zo, had ik het mss wel gedaan.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed May 05, 2010 7:15 pm

krabke wrote:Absoluut. Ik heb intussen een redelijk vaste collega uit NL gevonden. We mailen elkaar haast dagelijks over onze hobby, en spreken ook vaak af. Dit weekend plannen we weer samen te gaan vliegen. Als ik er zo nog een paar uit de buurt leer kennen, en terwijl dat lidgeld uitspaar ben ik goed bezig denk ik ;-)

Dat is goed nieuws man blij dat te horen :D :clap: .
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Clubs”