Club Merchtem

Een club in mijn streek?
Edwin

Club Merchtem

Post by Edwin » Sat Feb 15, 2014 12:37 pm

Vorige zomer toen ik mijn eerste stappen zette in het model vliegen ben ik even tot op een terrein geweest in Merchtem.
Zijn er hier mensen die deze club kennen?
Hebben deze een website, of kent iemand de contactgegevens.
Ik overweeg sterk om me eventueel aan te sluiten, had deze mensen eens graag gecontacteerd om meer info.
Ok?I am flying now, but can someone tell me how to land !

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Club Merchtem

Post by ReneDL » Sat Feb 15, 2014 6:54 pm

Een club van RC auto's is er zeker :roll: => http://www.belgiumpowerteam.be/#!home
En dat zou de vliegclub moeten zijn :whistle: => MODELLUCHTVAARTCLUB THE MOONRAKERS v.z.w. MERCHTEM De heer Jan BAECKENS Markt 5, 1785 MERCHTEM

Naam: Modelluchtvaartclub The Moonrakers
Afkorting:
Type: Sportclub
Telefoon: +32 52 37 37 20
Fax:
E-mail: baeckens.optics@skynet.be
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Edwin

Post by Edwin » Sat Feb 15, 2014 8:19 pm

Rene :sante:
Ok?I am flying now, but can someone tell me how to land !

Sprezlaus

Post by Sprezlaus » Sun Mar 30, 2014 3:03 pm

In Asse is er ook een club: http://www.flypmc.be/informatie.php
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

Roger V

Post by Roger V » Sun Jul 27, 2014 6:10 pm

Ben deze middag eens gaan kijken naar het veld van The Moonrakers (Drielindenbaan/Merchtem) op 15 km van mijn woonst. Mooi onderhouden veld waar op zondag enkel elektrische vliegmachines de lucht in mogen. Zelf mijn MJX-F49 eens laten fladderen in het beetje wind dat er was. De beperkingen van een FP mag men natuurlijk nooit uit het oog verliezen en bij het terugkomen tegen de wind in teveel down gegeven om niet te blijven hangen en pardoes naar beneden. Gelukkig zonder brokken, enkel ??n kant van de flybaar stond om 90? en mits wat gewring en geplooi was hij terug luchtwaardig.
Hij die tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen maar hij die kan liegen kan daarom nog niet vliegen.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Jul 27, 2014 6:54 pm

Gelukkig geen brokken h? :dance: , en Roger is het u daar bevallen op de club en noch geen aanstalten gedaan om daar eens te vliegen met je aangekochte motor zwever :think: , het was nochtans ideaal weer daarvoor h?. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Roger V

Post by Roger V » Sun Jul 27, 2014 7:13 pm

Het is me daar heel goed bevallen Ren?. Toen ik s' middags vertrok dacht ik de motor zwever mee te nemen maar helaas had ik de batterij niet opgeladen. Zal voor een andere keer zijn. Heb me wel enkele minuten kunnen vermaken met de F49. Vliegt stukken beter dan de F45 vind ik. Waarschijnlijk hebben ze daarom de F49 in het leven geroepen...
Hij die tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen maar hij die kan liegen kan daarom nog niet vliegen.

Roger V

Post by Roger V » Sun Jul 27, 2014 7:16 pm

Nog vergeten te vermelden: Ziet er mij een toffe bende uit "the moonrakers", de eerste die ik leerde kennen noemt Kenny.

Roger V

Post by Roger V » Tue Jul 29, 2014 7:17 pm

... Groot nadeel... ? 200,- voor het eerste jaar en dat lijkt mij wat met zijn haar getrokken. Als men dan enkele keren op dat veld gaat vliegen is de rekening per vlug vlug gemaakt. Ik wacht nog even gezien we met - 1 kg praktisch overal kunnen vliegen op 2.4, toch?
Iemand opmerkingen (positief zowel als negatief)?? :thinking:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Jul 29, 2014 7:26 pm

Dat is inderdaad een fors bedrag voor lidgeld :scared-eek: ik betaal juist de helft daarvan en dat voor een heel mooie accommodatie (groot altijd kort gereden grasplein) met kantine en vriendelijke mensen. :handgestures-thumbupleft:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Clubs”