View unanswered posts | View active topics It is currently 11 Dec 2017, 09:49

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt! 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
OPGELET: Gobelus.de is niet te vertrouwen!
ACHTUNG: Gobelus.de ist nicht zu ertrauen!
WARNING: Gobelus.de can not be trusted!
ATTENTION: Gobelus.de ne peut pas être confié!

03 Aug 2016, 19:11
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
Is het nu "Gobelus.de" of zoals in de titel "Gobelus.be" :roll:
En wat zijn de argumenten voor die zware beschuldigingen van uw kant. :think:
Gobelus.de of be daar heb ik nog nooit over gehoord. :?

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

03 Aug 2016, 20:45
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
Door de macht der gewoonte .be ingetypt, waarvoor mijn oprechte excuses want het is wel degelijk Gobelus.de.

Op 13 juli jl. bestelde ik online op http://www.gobelus.de een MJX F649 F49 Single Blade 4 Kanal 2,4 GHz Heli für Anfänger und PRO + HD KAMERA FÜR MJX F645, F649, T640, F639! Op 18 juli jl. leverde DHL reeds mijn pakketje af maar de inhoud ervan stemde niet overeen met bovengenoemde bestelling. In de doos zat namelijk een Amewi Beluga 240 + Syma X5SC Explorers2. Jammer genoeg niet wat ik besteld had, maar vergissen is menselijk, nietwaar?

Op 19 juli 2016, 25 juli 2016, 27 juli 2016, 28 juli 2016, 30 juli 2016, 1 augustus 2016 en opnieuw vandaag heb ik via e-mail melding gemaakt van de foutieve levering en laten weten dat de originele verpakkingen van rc heli en rc quadcopter niet werden geopend. Ik heb tevens het leveringsetiket met barcodes e.d. ingescand, foto's van de inhoud van het pakket gemaakt en alles via mail doorgezonden met het vriendelijke verzoek het probleem, waaraan ik als klant geen schuld tref, zo snel als mogelijk recht te zetten. Dat is tot op heden nog niet gebeurd!

Een zoektochtje op het internet leert me vandaag dat dit blijkbaar allemaal tot de bedrijfscultuur behoort. Kijk zelf maar even op http://de.reclabox.com/firma/1966-Gobelus-de
https://verbraucherschutz.de/gobelus-de ... eim-kunden
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.gobelus.de

Vindt u het raar dat ik gobelus.de niet meer vertrouw? Bedoeling van mijn berichtje in dit forum bestaat er dan ook louter uit om toekomstige slachtoffers te voorkomen door hen te waarschuwen voor de op z'n minst twijfelachtige manier van zakendoen!

03 Aug 2016, 21:17
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
Zou het niet kunnen dat ze momenteel met jaarlijks verlof zijn. :think:
En is de MJX F49 nog wel te krijgen en hebben ze daarmee misschien een gelijkaardig type opgestuurd :? , bij Banggood en op andere sites staat die al meerdere maanden "out of stock" :confusion-waiting:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

03 Aug 2016, 22:00
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
Neen, ze zijn niet met verlof want ik heb 3x reactie via e-mail gekregen nl.
- geef me uw telefoonnummer (heb ik gedaan; stond ook al in mijn accountgegevens) en ik bel u spoedig op (nooit gebeurd);
- zend alles terug (kost me extra tijd en verzendkosten; bovendien heb ik dan geen onderpand meer voor mijn betaling als hij nadien beweert nooit iets terug te hebben ontvangen; ik heb gesteld dat hij de fout moet rechtzetten, niet ik, door het juiste op te sturen waarna ik bij levering het foutief geleverde opnieuw met de verzenddienst zou meegeven.);
- zend alles terug en wij betalen u nadien de portkosten terug (ik zend pas iets terug als hij mijn centen terugbetaald; ik vertrouw die typ voor geen haar meer!).

Waarom denkt u dat ik de MJX F49 bij hem besteld heb? Omdat hij elders uitgeput was (ondermeer Starbazaar.nl) en hij ten tijde van mijn bestelling op z'n website 1 à 3 Tagen Lieferzeit staan had. Bovendien heb ik nooit om een drone gevraagd, wel om een bijpassende camera voor de helicopter. Als hij niet het gevraagde kon leveren, waarom hiervoor dan niet eerlijk uitkomen en desgevallend een ander voorstel overmaken? Nu wordt mij iets opgedrongen dat ik niet besteld, noch nodig heb! Ben ik nu echt zo onredelijk? Persoonlijk maakt het mij echt niet zoveel meer uit gezien het lage bedrag dat ermee gemoeid is, maar ik wens andere mensen wel nog te waarschuwen voor deze, mijns insziens, ongebruikelijke praktijken.

03 Aug 2016, 22:56
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
Dat is daar inderdaad een rare en niet alledaagse manier van werken :roll: :angry-tappingfoot: maar ik denk dat je eerst hun verkeerde spullen zal moeten terugsturen voor aleer ze zullen reageren, dat is voor hen de normale manier van werken.
Eens bij hen alles aangekomen is gaan ze ofwel je centen terugstorten ofwel indien aanwezig het juiste product opsturen, zo werkt dat nu eenmaal. :whistle:
Maar volgens mij hebben ze die MJX F49 ook niet meer waardoor ze een andere hebben opgestuurd ..... wat ze eerst wel hadden moeten vermelden en vragen of een alternatief in orde was.
Nu zit je natuurlijk met een probleem .... kan je met het opgestuurde wat doen of is dat voor u waardeloos spul. :think: De heli is van een ander merk maar ongeveer dezelfde volgens ik kan zien en de quad is uitgerust met een camera, kan je er wat mee moet jezelf besluiten hee. Het is natuurlijk niet leuk om andere spullen te ontvangen waarop je niet gerekend had, maar misschien doe je wel een zaakje met die spullen. :? Ik hoop dat het goedkomt voor u. :handgestures-thumbsup:

04 Aug 2016, 15:18
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
Laat ons weten hoe de zaak is afgelopen, het is voor iedereen wel interessant. :wink:

06 Aug 2016, 18:54
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
En :think: .... is er voor u al een oplossing uit de bus gekomen :confusion-waiting:

13 Aug 2016, 10:21
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
Vooralsnog geen reactie of nieuws van de zaakvoerder van Gobelus.de.

Ik heb dan ook op 07-08-2016 online klacht ingediend bij de onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie (https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.complaints.edit&ff=1&uuid=F0A0A11D-C24B-0A5B-20C3558F9BB624F3&token=dFBiWfVtd_JpxlTDApGQem2oaW2ercunJEnbX1EQ&lng=NL).

"Uw klacht is doorgestuurd naar de ondernemer. De ondernemer moet binnen tien dagen reageren. Hij kan een of meer suggesties voor een geschillenorgaan doen om u te helpen een regeling te treffen over de klacht of hij kan ervoor kiezen niet door te gaan met de buitengerechtelijke procedure. Op dit moment hoeft u geen actie te ondernemen", aldus de onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie.

Ik wacht voorlopig af!

13 Aug 2016, 13:10
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
Wij zijn ook nieuwsgierig naar de uitslag, maar .....spijtig dat het op zo een manier moet verder gaan. :? :angry-banghead:

13 Aug 2016, 14:17
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#11 Re: Gobelus.be ... es ist nicht alles Gold was glänzt!
We zijn al een heel eind verder ..... hoe is dat nu afgelopen. :think:

14 Feb 2017, 10:13
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]