View unanswered posts | View active topics It is currently 14 Dec 2017, 16:55

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
3D Printer Anycubic i3 MEGA 
Author Message
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#1 3D Printer Anycubic i3 MEGA
Na veel gelezen en filmpjes bekeken te hebben toch besloten om een 3D printer te kopen.
Ik wilde een degelijke printer die meerdere soorten van filament kan printen en dat in een degelijke kwaliteit, na heel wat lezen en bekijken van beoordelingen is het deze geworden "Anycubic i3 MEGA".
Een heel degelijk stabiel machientje met een volledig metalen frame en degelijke hard en software, ik heb hem hier gekocht met de beste voorwaarden (op andere plaatsen was hij een stuk duurder) https://www.gearbest.com/3d-printers-3d ... 5cEALw_wcB, van zodra ik hem heb gaan we hier verder.
Attachment:
Anycubic I3 Mega.PNG
Anycubic I3 Mega.PNG [ 200.62 KiB | Viewed 704 times ]

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

28 Aug 2017, 19:21
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: 3D Printer Anycubic i3 MEGA
De printer is ondertussen toegekomen en morgen gaan we hem uitpakken en samenstellen.
Een filmpje daarvan ga ik niet maken er staan er reeds meerdere op youtube.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

05 Sep 2017, 22:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: 3D Printer Anycubic i3 MEGA
Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd.
:applaus:

06 Sep 2017, 11:06
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: 3D Printer Anycubic i3 MEGA
Gisteren de printer uitgepakt en gemonteerd, en ik kan zeggen .....dat is een eitje en zo gedaan :handgestures-thumbsup:
(wat opvalt ... een gedrukte handleiding zit er niet bij je kan al het nodige met duidelijke foto's en afbeeldingen terugvinden op de meegeleverde SD Card welke je kan inpluggen in je PC via een meegeleverde "USB=>SD card" adapter)
Al het nodige gereedschap en materiaal is voorzien, je moet enkel 8 inbusschroefjes voor het staande gedeelte en 3 connectoren in verschillende kleuren voor de elektrische verbindingen plaatsen. Dan rest enkel nog de houder voor de filamentrol te monteren (dat is nog het moeilijkste, de aangebrachte beschermlaag kleeft stevig en is erg moeilijk te verwijderen :roll: een paar minuten onder warm water was voor mij de oplossing) onderdelen samen brengen en de 4 schroefjes plaatsen ..... je bent klaar om te testen simpeler kan het niet. :handgestures-thumbupleft:
Maar eerst de handleiding deftig doornemen, dan de nodige voorbereidende stappen uitvoeren en dan pas proefdraaien. :!: :!:

07 Sep 2017, 09:55
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#5 Re: 3D Printer Anycubic i3 MEGA
We hebben de handleiding eerst eens vluchtig doorgenomen zodat we weten waarover het juist gaat en nu zijn we deze stap voor stap aan het doorlezen, volgen en uitvoeren op de printer.
We zitten nu zo ver dat de printer zijn eerste proefstukjes aan het printen is en we hopen natuurlijk het beste :crossed: op het eerste zicht ziet het er goed uit ..... afwachten dus :confusion-waiting:

07 Sep 2017, 20:57
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: 3D Printer Anycubic i3 MEGA
heb je al wat kunnen spelen met je nieuwe printer?
Ik ben wel benieuwd naar de resultaten.

23 Nov 2017, 17:10
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#7 Re: 3D Printer Anycubic i3 MEGA
Sorry ik had al een tijdje geleden het een en ander moeten posten :oops: :oops:
We zijn begonnen met het printvoorbeeld " de uiltjes " met een heeeel mooi resultaat (de printerinstellingen daarvoor zijn meegegeven in de printfile)
Als er iets mislukt zal het zeker aan de printer niet liggen die doet zijn werk zo te zien uitstekend :handgestures-thumbupleft:
We hebben al het een en ander kunnen printen met een paar mislukkingen ook hee :roll: maar dat is de leerschool die we moeten doorlopen. :ugeek:
Meestal lukt het heel goed, de resultaten zijn meer dan bevredigend en mogen zeker gezien worden. :handgestures-thumbsup:
Hier dan de printer en een paar geprinte stukken in volgorde na elkaar.
Attachment:
3D Printer.JPG
3D Printer.JPG [ 230.33 KiB | Viewed 186 times ]

Attachment:
Proef Uiltjes.JPG
Proef Uiltjes.JPG [ 90.9 KiB | Viewed 181 times ]

Attachment:
Meerdere onderdelen.JPG
Meerdere onderdelen.JPG [ 213.71 KiB | Viewed 186 times ]

Attachment:
Vogelhuisjes 2.JPG
Vogelhuisjes 2.JPG [ 201.26 KiB | Viewed 186 times ]

Attachment:
Catamaran 1.JPG
Catamaran 1.JPG [ 218.86 KiB | Viewed 186 times ]

23 Nov 2017, 19:42
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]