View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Aug 2018, 04:18

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Bevestigen servo aan aileron 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Bevestigen servo aan aileron
Hallo,

Op onderstaande foto kan je zien hoe ik mijn servo bevestig heb aan de aileron! Ik heb dit zo gedaan omdat de afstand tussen servo en aileron te klein is om met quicklinks te werken en op deze manier kan ik toch de kleppen bijstellen. De schroefjes zijn wel gezekerd met loctite.

Deze montage heb ik gebruikt op een zwever van 2.6 meter voor al mijn stuurvlakken.

Is dit een juiste en betrouwbare methode? :think:

Image

Image

25 Aug 2013, 11:00
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Bevestigen servo aan aileron
Ik heb me deze aangeschaft http://www.aerobertics.be/productDetail ... 0&brand=62 hiermee kan je heel mooie haakse Z jes maken. :handgestures-thumbsup:
Je opstelling zal zeker goed zijn :handgestures-thumbupleft: , er juist voor zorgen dat het schroefje van de "linkage stopper" voor het bevestigen van de Z stang goed is aangespannen en dat de "linkage stopper" met zo weinig mogelijk speling vrij kan draaien in de "controlhorn".
Het zou ook moeten kunnen met deze twee http://www.aerobertics.be/productDetail ... 0&brand=45 en http://www.aerobertics.be/productDetail ... 0&brand=64 staafje op lengte maken en een Z aan plooien.
MOOOoooie zwever trouwens :drool: :cooool:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

25 Aug 2013, 18:14
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Bevestigen servo aan aileron
de "metal clevis" zoals ik ze heb kon ik niet gebruiken omdat de afstand te kort was maar met de tip van die metalen stangetjes met schroefdraad op zou dit wel lukken! Goed om volgende maal rekening mee te houden.

Bedankt voor de tip

Betreffende de zwever zal ik later, na de maiden, nog een bouwverslag schrijven.

25 Aug 2013, 21:40
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Bevestigen servo aan aileron
En vergeet niet van de maiden te filmen h?, dat zijn altijd spannende momenten. :filmen:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

25 Aug 2013, 22:39
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Bevestigen servo aan aileron
Hoi Frank.

Gebruik al meer dan een jaar hetzelfde bij mijn arf motormodellen, meestal staan ze op de servo armpjes, als het niet anders kan ook op de rudderhorentjes.
Vind het veel makkelijker om op het veld de lengte wat bij te stellen, bij de meeste bijgeleverde plastik klipjes durft het pinnetje nogal eens afbreken tijdens het terug door het gaatje frummelen, sta je daar en je hebt geen reserve mee.

Johan.

25 Aug 2013, 23:13
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ]