setup 3 kanaals vliegtuig in mode 1

Moderator: Sprezlaus

Post Reply
frankben

setup 3 kanaals vliegtuig in mode 1

Post by frankben » Fri Nov 15, 2013 8:53 pm

Hallo,

Ikzelf vlieg mode 1 met 4 kanalen. Ik probeer nu op de sim te vliegen met drie kanalen in mode 1 (dus zonder rolroeren) maar ik heb altijd de neiging om met de rechterhand de rolroeren te gebruiken!

Ik heb nu gedacht om het richtingsroer op het kanaal van mijn rolroeren aan te sluiten of is dit tegen alle logica in?

Ik vind het raar om enkel rechts gas te bedienen en dan links te moeten hoogte en richting te controleren, alsof je in de soep roert.
Indien God wou dat de mens kon vliegen dan had hij zijn beenderen hol gemaakt en niet zijn hoofd!

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: setup 3 kanaals vliegtuig in mode 1

Post by ReneDL » Fri Nov 15, 2013 10:07 pm

Beste Frank dat "in de soep roeren" ga je toch gewoon moeten worden hoor :P Vlieg je nu mode ??n of twee eens je aan acro toe bent is het zowel met de rechter en de linker stick "in de soep roeren" hoor. :twisted:
De meesten (ik ook) als je een 3 kanaal toestel vliegt plug je de servo van het richtingsroer op de plaats van de rolroeren in de ontvanger.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

frankben

Post by frankben » Fri Nov 15, 2013 10:29 pm

ReneDL wrote:De meesten (ik ook) als je een 3 kanaal toestel vliegt plug je de servo van het richtingsroer op de plaats van de rolroeren in de ontvanger.

Dit is wat ik ook in gedachte had Ren? :think: , het voelt handiger aan!

nu nog zien hoe ik dat op mijn sim "Phoenix" verander

groetjes
Indien God wou dat de mens kon vliegen dan had hij zijn beenderen hol gemaakt en niet zijn hoofd!

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Nov 15, 2013 10:58 pm

in het zenderprogramma van Phoenix moet je enkel richtingroer en rolroer van plaats wissel. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

frankben

Post by frankben » Fri Nov 15, 2013 11:22 pm

heb intussen de knopjes gevonden! vliegt lekker nu. :dance:

Post Reply

Return to “Algemeen”