Test flite old speedster

Moderator: Sprezlaus

Post Reply
Greywulf657

Test flite old speedster

Post by Greywulf657 » Tue Jan 07, 2014 4:29 pm

Hallo allemaal,

Heb eindelijk de speed build kit van testflite USA aangekregen met het model old speedster.

Ik heb eigenlijk een vraagje betreffende de link stoppers.
Dit toestel heeft 2 x 9 gram servo's en ik vraag mij af of dat de servo arm of de servo kabel als maat moet genomen worden om te bepalen welk formaat
van link stopper ik moet installeren.
Ook zoek ik een produkt om het toestel water afstotend te maken, de Amerikanen spreken over minwax, maar dat is hier natuurlijk niet te vinden.

Iemand enig idee?

Bedankt op voorhand voor de input.

Greywulf657

Matheus18

Re: Test flite old speedster

Post by Matheus18 » Tue Jan 07, 2014 11:27 pm

Zou zeggen, bekijk het filmpje eens op deze pagina.
Eventjes het eerste toestel laten voorbijgaan, hierachter komt de speedster, ze laten de servo's en de aansluiting zien.
http://shop.flitetest.com/aircraft/ft-o ... build-kit/
http://flitetest.com/articles/ft-old-speedster-build
PDF file full plan onderaan pagina.
Veel succes met het kitje.

Johan.
Futaba 8J
Begin bouw Short S23 Empire vliegboot, gewoon om iets te doen.

ReneDL
Site Admin

Re: Test flite "

Post by ReneDL » Tue Jan 07, 2014 11:45 pm

Heb je dan 4 toestellen ineens, drie van de "speed build kit" en de "old speedster". Is die set compleet met motor regelaar servo's enz.... :think:
Waarom moet je die tegen water behandelen, depron is toch waterbestendig :? , indien je dat echter wel wenst kan je elke kleurlak op waterbasis gebruiken. Indien je dezelfde kleur wil behouden is kleurloze parketlak op waterbasis een goede optie.
Die link stopper zou ik niet gebruiken er bestaan betere methoden dan dat of je moet deze hebben met een moertje onderaan zodat je ze spelingsvrij kan monteren en borgen met loctite. Dit is een veel betere methode en ook hier te koop in de betere hobbywinkels. => http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Pair_.html

Edit: ik zie dat die mannen geen depron meer gebruiken maar een soort reklameborden met papier op de buitenkanten, ja ..... dat is inderdaad niet watervast h? :shifty: en kan dan maar best behandeld worden met een van de hierboven beschreven producten. :idea: Je kan de lak wel verdunnen met water om zo gewicht te besparen.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Matheus18

Post by Matheus18 » Wed Jan 08, 2014 12:15 am

Van Rene is een goed systeem, maar ik werk tegenwoordig met linkstoppers op de servo arm.
Veel lichter en eenvoudiger zonder solderen of lijmen, andere uiteinde van het draadje gewoon een Z plooien.

Image

Johan.
Futaba 8J
Begin bouw Short S23 Empire vliegboot, gewoon om iets te doen.

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Wed Jan 08, 2014 12:49 am

Matheus op je foto zijn het wel degelijk deze die ik heb beschreven in mijn post hierboven, namelijk deze met een moertje onderaan zodat je ze spelingsvrij kan monteren maar ze toch kunnen draaien. Deze heb ik en gebruik ik in bepaalde gevallen trouwens ook maar .... borgen met Loctite is een must of ze komen in de kortste keren los en je moet in de servo armpjes het te gebruiken gat uitboren naar 2mm. Voor de standaard servo en de maat eronder is dat te doen maar voor de kleine en mini servo's wordt het armpje toch een beetje bangelijk dun na het uitboren. Daarom heb ik me zo een "Z" tang aangeschaft en aan het servo armpje gebruik ik zo een stalen geplooide "Z" van 1mm en aan de andere zijde, de kant van de stuurvlakken gebruik ik een regelbare "Quick link" en als stuurstang zelf een carbonstaaf van 1,5 of 2mm afhankelijk van hun lengte en belasting.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Post Reply

Return to “Algemeen”