View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Feb 2018, 03:22

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Expo voor twinstart 2 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Expo voor twinstart 2
Ben nu al een tijdje (aan het proberen) vliegen met mijn multiplex twinstar 2. Nu had ik laatst mijn instellingen in de zender per ongeluk weg gedaan. Opnieuw modelleke aangemaakt maar nu stuurt m zeer nerveus. hoeveel expo zou ik instellen?

08 Sep 2015, 18:41
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Expo voor twinstart 2
Beste,
Welke zender heb je :think: zijn het twee of drie standen schakelaars en zitten de eleron, elevon en rudder op afzonderlijke schakelaars zoals bij de DX8 of allen op dezelfde zoals bij de DX6.
Ik denk dat je meer resultaat zal hebben met de "Dual rate" te verminderen dan met "Expo".
Met de "Dual rate " verminder je de uitslag over gans de lijn met "Expo" enkel rond het center.
Ik zou bij de twee standen schakelaar(s) op stand 0 instellen op 80% DR en 20% Expo en op stand 1 instellen op 60% DR en 20% Expo. Met de drie standen schakelaar(s) op stand 0 instellen op 100% DR en 20% Expo, op stand 1 instellen op 80% DR en 20% Expo en op stand 2 instellen op 60% DR en 20% Expo.
Eens ik een toestel ken vlieg ik zoveel mogelijk zonder Expo (of met heel weinig max. 10%) dan heb je een beter en zuiverder stickgevoel.
Dat is mijn voorkeur natuurlijk er zijn ook mensen die liever met veel Expo vliegen en met minder DR.
Het komt daar op neer dat je met instellen van DR een rechtlijnige vermindering hebt van de uitslag en met Expo een verbogen uitslag, het meeste of minste rond het center naargelang de positieve (+..%) of negatieve (-..%) instelling.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :shifty: heb je nog vragen ...... laat maar horen. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

08 Sep 2015, 20:59
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]