tips voor soepel brandstofslangetje!?

Moderator: Sprezlaus

Post Reply
User avatar
Kris
Posts: 336
Joined: Wed Mar 22, 2006 11:10 pm
Location:
RC interests:

tips voor soepel brandstofslangetje!?

Post by Kris » Mon Jun 19, 2006 11:00 pm

Ik heb een beetje het volgende probleem...

Mijn clunk (het zware uiteinde van het aanzuigdarmpje in mijn tankje)
Hangt goed bij recht vliegen, omgekeerd vliegen, naar boven vliegen...
Maar bij recht naar beneden valt het niet naar beneden in de tank!
Het stuikt als het ware op het darmpje.

Ik kreeg al verschillende tips:
-Verzwaren van de clunk (met lood ofzo)
-Soepeler darmpje nemen


Wat het soepeler darmpje betreft gaat het nogal snel over een darmpje dat gemakkelijk knikt (en dus geen brandstof meer doorlaat)
De gewichtjes lijken mij wel iets maar ik heb de indruk dat ik er veel gewicht ga moeten bijhangen!

Julie mening?
The sky is the limit

JVDO
Posts: 271
Joined: Thu Mar 30, 2006 5:20 pm
Location:
RC interests:

Post by JVDO » Tue Jun 20, 2006 9:08 am

Het valt niet naar beneden maar het stuikt op het darmpje :-)

raar:-)

mja als ge echt recht naar beneden gaat geeft ne normale mens geene gas... dan verbruikt em ook niks en hebde voor zo een klein moteurke wel nog efkes tijd... dan moet den tank ook al maar 1/4 vol niemeer zijn enal voor hem echt zouuu stilvalle... zeker geen soupler dingske nemen gewoon desnoods zwaardere clunk
Team Extreme Flight RC, Rc Electronic, JerseyModeler, 3Dcollege

wtr

Post by wtr » Tue Jun 20, 2006 12:00 pm

ja, inderdaad.

Die klunkjes moeten gewoon achteraan in de tank goed kunnen bewegen;
naar voor vallen ze normaal gezien niet.
Het zou trouwens gevaarlijk zijn!!! Stel u voor dat het toch naar voor valt
dan is de kans groot dat het daar blijft geklemd zitten. (Heb dat een voor gehad in mijn raptor)

Als ge trouwens naar beneden vliegt, "valt" uw vliegtuig of het
valt zelfs sneller, als ge gas geeft, dan het zou vallen met enkel de
valversnelling. Het is dus niet ondenkbaar dat een deel van de
brandstof zich nog aan de achterkant van de tank gaat bevinden.

JVDO
Posts: 271
Joined: Thu Mar 30, 2006 5:20 pm
Location:
RC interests:

Post by JVDO » Tue Jun 20, 2006 12:58 pm

juist :-) wete nog als mijn clunkske is vanvoor zat bij den extra door mijn euh :-) mega super deluxe snaposaurisen:-)
een van de vele deadsticks
Team Extreme Flight RC, Rc Electronic, JerseyModeler, 3Dcollege

User avatar
Kris
Posts: 336
Joined: Wed Mar 22, 2006 11:10 pm
Location:
RC interests:

Post by Kris » Tue Jun 20, 2006 6:35 pm

Volgens mijn handleiding is het inderdaad enkel nodig dat het achteraan kan bewegen maar enkele andere mensen vertelden dat het ook naar voor moet kunnen vallen!

Achteraan beweegt het alleszins genoeg!
The sky is the limit

JVDO
Posts: 271
Joined: Thu Mar 30, 2006 5:20 pm
Location:
RC interests:

Post by JVDO » Tue Jun 20, 2006 6:41 pm

ik heb nog nooit een clunk geweten die altijd naar voor valt en terugkomt :-)
Team Extreme Flight RC, Rc Electronic, JerseyModeler, 3Dcollege

User avatar
Kris
Posts: 336
Joined: Wed Mar 22, 2006 11:10 pm
Location:
RC interests:

Post by Kris » Tue Jun 20, 2006 6:44 pm

en ik ben nieuw in den brandstof-tak... :)
The sky is the limit

User avatar
Kris
Posts: 336
Joined: Wed Mar 22, 2006 11:10 pm
Location:
RC interests:

Post by Kris » Fri Dec 08, 2006 6:15 pm

alez bedankt... maar probleem al opgelost ze.

Gewoon heel soepel darmpje voorzien... originele "clunck" doet dan zijn werk goed!
The sky is the limit

Post Reply

Return to “Verbrandingsmotoren”