View unanswered posts | View active topics It is currently 24 May 2018, 06:14

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Ik vind deze machine wel de moeite!

http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage&product_id=21216&category_id=3733b7b409d993c4ac7122b805937888&ps_session=4ip8arev9pkp91nvpqpt3cqtc2&mod_title=product&setlang=deu

http://www.rat-rc.be

13 Dec 2009, 05:02
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Dat is inderdaad een heel mooie machine :10: met overal goede commentaren van de mensen die hem bezitten en mee vliegen.
Hij is ook te verkrijgen elektro en in verschillende maatjes min. :wink:
Ik denk dat hij bij Kyosho ook te krijgen is in elektro.

groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

13 Dec 2009, 11:57
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Ik vind hem niet in electro versie bij Kyosho duitsland maar wie weet... Hij moet misschien nog toekomen.

Ben je aan het overschakelen op electro Rene? Je bent zo ineens hyper ge?nterreseerd. Heb je het licht gezien?
:lol2: :lolol: :lol2: :lolol: :lol2:

13 Dec 2009, 20:12
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Jammergenoeg niet mooi op schaal! Eerder semi-schaal en daar heb ik persoonlijk een hekel aan! Je doet het juist of je doet het niet! Vergelijk het met modelauto's... Je wilt van een Lambourgini op schaal toch ook niet dat er wielen van een 2CV onder staan h'e!

maar laat je vooral niet leiden door mijn smaak :?

Thinking Out Of The Box - Modelbouw Anders Bekeken

13 Dec 2009, 22:20
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Een mening is een mening.
En vermis ik niets ken van warbirds, neem ik de jouwe als correct.
Nochtans zou ik een lamborghini met 2cv wielen wel creatief vinden :lolol:

13 Dec 2009, 22:28
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Ik heb toch liever een lamborghini met 2cv wielen dan een 2cv met lamborghini wielen :happy-smileygiantred:
Schaalbouwen daar heb ik niets op tegen, het is zelfs heel mooi maar hebben niet altijd goede vliegeigenschappen.
Ik verkies liever een toestel met iets minder schaal maar met goede vliegeigenschappen dan een 100% schaalmodel waar bijna niet mee te vliegen is. Daar zijn natuurlijk verschillende meningen over en die moeten we dan ook respecteren. :wink:

Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

14 Dec 2009, 01:18
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Wat bedoelen jullie juist met schaalbouwen en wat is daar mis mee?

14 Dec 2009, 01:32
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#8 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Op schaal bouwen is een toestel verkleind nabouwen zoals het originele tot in de kleinste details.
Wat natuurlijk heel mooi is en meestal enorm veel werk. Ik moet die mensen dan ook bewonderen :respect:
Maar zoals ik reeds vermelde is dat niet altijd haalbaar om een toestel goed en makkelijk vliegbaar te maken.
Dan doen ze een paar aanpassingen aan onder andere vleugelprofiel, V stelling, vleugeloppervlak, stabilo en richtingsroer, romp, waar nodig om de vliegeigenschappen te verbeteren.
Dan is het natuurlijk geen schaalmodel meer maar noemen ze het " semi schaalmodel " :wink:
Echte schaal bouwers moeten daar niet van weten :naughty: :snooty:

Groetjes ReneDL

14 Dec 2009, 02:14
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#9 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
[quote=Ben je aan het overschakelen op electro Rene? Je bent zo ineens hyper ge?nterreseerd. Heb je het licht gezien?
:lol2: :lolol: :lol2: :lolol: :lol2:[/quote]

mam man dat licht wil zelf soms niet meer uitgaan :lol:

14 Dec 2009, 10:50
Profile

Reply with quote
Post Number:#10 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Laat je vooral niet (mis-)leiden door mijn mening... Ik respekteer ieders eigen beleving van RC, ?k zit gewoon in een andere deel van die wereld...

Vliegende schaalmodellen:
- ik zie deze discipline als en combinatie van het betere modelbouwwerk ? plastic kitjes assembleren, historisch juist schilderen, verouderen... en RC vliegen. Je bouwt dus een vliegend schaalmodel. Door ??n of andere verkeerde kronkel in mijn hersenpan vind ik semi-schaal, en daarbij refereer ik vooral naar gewijzigde geometrien, maar niets. Een Ta152 op te korte poten is geen Ta152 ?
- Er is zeer weinig interesse voor deze vorm van RC-modelbouw grotendeels omdat de verhouding gespendeerde bouwuren/vlieguren voor de meesten niet leuk is. Op de meeste forums is er dan ook maar weinig respons op hetgeen ik laat zien. Ook de kosten lopen soms hoog op. Veel details betekenen veel gewicht, zwaardere motoren, besturingen dubbel uitvoeren om toch je kunstwerk te sparen als het dreigt ongemanierd tegen de vlakte te gaan door een storing...

(je kan het een beetje vergelijken met modeltreintjes waar de eene er zich geen bal van aan trekt dat een Duitse stoomloc langs de grand Canyon passeert en waar de andere zijn wagonnekes zodanig historisch juist probeert te herschilderen dat je bij het bekijken van een foto gaat twijfelen of het nu nog wel een model is)...

Alhoewel ik het jammer vind dat dit forum hier zo stil is, doe ik toch nog efkens verder met het verslag van de Fokker... wie weet krijgt iemand anders ook een beet van het virus?

Dus graag nog eens: ik respecteer ieders manier van hobby beleving!

Thinking Out Of The Box - Modelbouw Anders Bekeken

14 Dec 2009, 13:16
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#11 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
@ Dirky.
( Dus graag nog eens: ik respecteer ieders manier van hobby beleving!)
Dat is hier ook de bedoeling en dat doen we dus ook.

(Alhoewel ik het jammer vind dat dit forum hier zo stil is, doe ik toch nog efkens verder met het verslag van de Fokker... wie weet krijgt iemand anders ook een beet van het virus?)
Het zou zeer jammer zijn dat je niet zou verder doen, het is voor velen een nieuwe en leerrijke tak in de modelbouw, waarvan veel methoden en handelingen ook kunnen gebruikt worden voor andere toestellen.

(Er is zeer weinig interesse voor deze vorm van RC-modelbouw grotendeels omdat de verhouding gespendeerde bouwuren/vlieguren voor de meesten niet leuk is. Op de meeste forums is er dan ook maar weinig respons op hetgeen ik laat zien. Ook de kosten lopen soms hoog op. Veel details betekenen veel gewicht, zwaardere motoren, besturingen dubbel uitvoeren om toch je kunstwerk te sparen als het dreigt ongemanierd tegen de vlakte te gaan door een storing...)
Ik denk niet dat er weinig interesse is maar dat de drempel om er in te stappen hoog is.
Op de meeste forums zie je inderdaad weinig beweging, komt meestal omdat de bouwers ineens weken niet meer van hen laten horen (ze zijn druk aan het bouwen en denken niet meer aan het bouwverslag) en je weet ook als er een paar weken niets veranderd is de interesse bij de meesten weg.
Een groot probleem is ook de gewichtsverhoudin, die is op schaal voor de vliegende modellen niet toe te passen of je zit met vliegende bakstenen. Er is een regel hoe kleiner hoe lichter je moet bouwen, je kan dus niet het gewicht in verhouding met de schaal verminderen waardoor voor de goed vliegende modellen je genoodzaakt bent om te kiezen voor andere materialen. Wat de echte schaalbouwers dus niet willen.

We hopen een ding en dat is dat je Uw werk hier verder gaat toelichten met alles erop en eraan :wink:

Groetjes ReneDL

14 Dec 2009, 17:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#12 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Ik ben eerder het type die beiden doet maar ze niet vermengt.
Ik maak graag schaalmodellen maar ik zou er niet mee durven rijden, vliegen of varen. Gewoon omdat ik het te zonde zou vinden van brokken te maken. Wanneer ik een werkend schaalmodel zou kunnen maken, dan zou ik het gewoon tof vinden van hem te showen en te weten dat hij werkt, maar voor het echte rij, vlieg of vaarwerk zou ik een "normale" RC hebben.

Bvb.: Ik zou h??l graag een RC oldtimer maken maar ik zou om te racen toch mijn Kyosho of Tamiya bovenhalen.

14 Dec 2009, 19:33
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#13 Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF
Dat is ook mijn mening en ik denk dat de meesten zo zijn :handgestures-thumbsup:

14 Dec 2009, 20:35
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ]