GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF

Moderator: Sprezlaus

Support-Parts

GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF

Post by Support-Parts » Sun Dec 13, 2009 4:02 am

Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: GP Focke-Wulf Ta152H 90 ARF

Post by ReneDL » Sun Dec 13, 2009 10:57 am

Dat is inderdaad een heel mooie machine :10: met overal goede commentaren van de mensen die hem bezitten en mee vliegen.
Hij is ook te verkrijgen elektro en in verschillende maatjes min. :wink:
Ik denk dat hij bij Kyosho ook te krijgen is in elektro.

groetjes ReneDL
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Support-Parts

Post by Support-Parts » Sun Dec 13, 2009 7:12 pm

Ik vind hem niet in electro versie bij Kyosho duitsland maar wie weet... Hij moet misschien nog toekomen.

Ben je aan het overschakelen op electro Rene? Je bent zo ineens hyper ge?nterreseerd. Heb je het licht gezien?
:lol2: :lolol: :lol2: :lolol: :lol2:
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

Dirky

Post by Dirky » Sun Dec 13, 2009 9:20 pm

Jammergenoeg niet mooi op schaal! Eerder semi-schaal en daar heb ik persoonlijk een hekel aan! Je doet het juist of je doet het niet! Vergelijk het met modelauto's... Je wilt van een Lambourgini op schaal toch ook niet dat er wielen van een 2CV onder staan h'e!

maar laat je vooral niet leiden door mijn smaak :?
Dirky

Thinking Out Of The Box - Modelbouw Anders Bekeken

Support-Parts

Post by Support-Parts » Sun Dec 13, 2009 9:28 pm

Een mening is een mening.
En vermis ik niets ken van warbirds, neem ik de jouwe als correct.
Nochtans zou ik een lamborghini met 2cv wielen wel creatief vinden :lolol:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Dec 14, 2009 12:18 am

Ik heb toch liever een lamborghini met 2cv wielen dan een 2cv met lamborghini wielen :happy-smileygiantred:
Schaalbouwen daar heb ik niets op tegen, het is zelfs heel mooi maar hebben niet altijd goede vliegeigenschappen.
Ik verkies liever een toestel met iets minder schaal maar met goede vliegeigenschappen dan een 100% schaalmodel waar bijna niet mee te vliegen is. Daar zijn natuurlijk verschillende meningen over en die moeten we dan ook respecteren. :wink:

Groetjes ReneDL
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Support-Parts

Post by Support-Parts » Mon Dec 14, 2009 12:32 am

Wat bedoelen jullie juist met schaalbouwen en wat is daar mis mee?

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Dec 14, 2009 1:14 am

Op schaal bouwen is een toestel verkleind nabouwen zoals het originele tot in de kleinste details.
Wat natuurlijk heel mooi is en meestal enorm veel werk. Ik moet die mensen dan ook bewonderen :respect:
Maar zoals ik reeds vermelde is dat niet altijd haalbaar om een toestel goed en makkelijk vliegbaar te maken.
Dan doen ze een paar aanpassingen aan onder andere vleugelprofiel, V stelling, vleugeloppervlak, stabilo en richtingsroer, romp, waar nodig om de vliegeigenschappen te verbeteren.
Dan is het natuurlijk geen schaalmodel meer maar noemen ze het " semi schaalmodel " :wink:
Echte schaal bouwers moeten daar niet van weten :naughty: :snooty:

Groetjes ReneDL
Groetjes ReneDL

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Dec 14, 2009 9:50 am

[quote=Ben je aan het overschakelen op electro Rene? Je bent zo ineens hyper ge?nterreseerd. Heb je het licht gezien?
:lol2: :lolol: :lol2: :lolol: :lol2:[/quote]

mam man dat licht wil zelf soms niet meer uitgaan :lol:
Groetjes ReneDL

Dirky

Post by Dirky » Mon Dec 14, 2009 12:16 pm

Laat je vooral niet (mis-)leiden door mijn mening... Ik respekteer ieders eigen beleving van RC, ?k zit gewoon in een andere deel van die wereld...

Vliegende schaalmodellen:
- ik zie deze discipline als en combinatie van het betere modelbouwwerk ? plastic kitjes assembleren, historisch juist schilderen, verouderen... en RC vliegen. Je bouwt dus een vliegend schaalmodel. Door ??n of andere verkeerde kronkel in mijn hersenpan vind ik semi-schaal, en daarbij refereer ik vooral naar gewijzigde geometrien, maar niets. Een Ta152 op te korte poten is geen Ta152 ?
- Er is zeer weinig interesse voor deze vorm van RC-modelbouw grotendeels omdat de verhouding gespendeerde bouwuren/vlieguren voor de meesten niet leuk is. Op de meeste forums is er dan ook maar weinig respons op hetgeen ik laat zien. Ook de kosten lopen soms hoog op. Veel details betekenen veel gewicht, zwaardere motoren, besturingen dubbel uitvoeren om toch je kunstwerk te sparen als het dreigt ongemanierd tegen de vlakte te gaan door een storing...

(je kan het een beetje vergelijken met modeltreintjes waar de eene er zich geen bal van aan trekt dat een Duitse stoomloc langs de grand Canyon passeert en waar de andere zijn wagonnekes zodanig historisch juist probeert te herschilderen dat je bij het bekijken van een foto gaat twijfelen of het nu nog wel een model is)...

Alhoewel ik het jammer vind dat dit forum hier zo stil is, doe ik toch nog efkens verder met het verslag van de Fokker... wie weet krijgt iemand anders ook een beet van het virus?

Dus graag nog eens: ik respecteer ieders manier van hobby beleving!
Dirky

Thinking Out Of The Box - Modelbouw Anders Bekeken

Post Reply

Return to “Verbrandingsmotoren”