electro motor advies nodig.

Moderator: Sprezlaus

Post Reply
Greywulf657

electro motor advies nodig.

Post by Greywulf657 » Fri Jun 12, 2015 12:09 pm

Dag allemaal,

Ik heb een Hobbyking retro Pioneer toestel dat nog nooit gevlogen heeft. :oops:
De electronica is alleen aangesloten om de roeren in te stellen, zoals dual expo, etc..
De motor is ook getest en werkte perfect.
Na de winter stop wou ik alles terug nakijken, maar wat blijkt, de motor werkt niet meer 100% :thinking:

Bekijk het filmpje dat ik op youtube heb gezet http://youtu.be/zBeBC_gEtuE

Kan iemand mij wat advies geven :glimlach2:

Bedankt.

Rudy

ReneDL
Site Admin

Re: electro motor advies nodig.

Post by ReneDL » Fri Jun 12, 2015 4:47 pm

Beste Rudy het is net of die motor draait niet rond, als je in het bezit bent van nog een brushless motortje zou ik deze eens in de plaats aansluiten.
Als het met de vervangmotor wel goed gaat kan je het meeste al uitsluiten en moet je enkel nog de motor controleren op mogelijke mankementen.
Wat te controleren:
1) Is de batterij voldoende geladen.
2) Hebben de drie stroomdraden van de motor goed en voldoende contact met de regelaar.
3) Zitten alle magneten nog goed vast en op hun plaats (motor moet met de hand soepel en zonder schuren ronddraaien)
4) Is de timing van de regelaar goed ingesteld (voor vliegtuigen mag die meestal op hard staan)
5) Is er voldoende ruimte tussen de mantel en de vaste motorplaat en zijn de lagers nog goed of is de as krom (soepel ronddraaien)
Dat zijn zo wat de meest voorkomende mankementen, hopelijk heb je hier wat aan. :wink:
Heb je nog vragen :think: ...... stel ze maar gerust we zullen helpen waar we kunnen. :glimlach4:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

booster666

Post by booster666 » Sun Jun 14, 2015 2:21 pm

hoi,

Mja volgens wat ik kan zien zo heeft de de motor een "fase" te kort, wat wil zeggen dat een van de draden van de motor naar de regelaar slecht contact geeft of los zit ...
Dus ik zou eerst de bedrading eens goed nakijken en daarna nog eens proberen... :knipoog:
Mvg
Kevin
auto's: HPI baja 5b ss , tomahawk st, rustler vxl, losi micro crawler, sprint 2 flux, ...
vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

Greywulf657

Post by Greywulf657 » Sun Jun 14, 2015 4:35 pm

Bedankt, zal jullie advies opvolgen en de motor eens goed nakijken :handgestures-thumbupleft:

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun Jun 14, 2015 4:56 pm

Laat ons weten wat er mis was hé, hopelijk is het enkel een slecht contact en kan je het verhelpen. :crossed:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Greywulf657

Post by Greywulf657 » Mon Jun 29, 2015 12:27 pm

Rene en Booster

Bedankt voor jullie wijze raad :character-oldtimer:
Ik heb de connecties motor---> esc nagekeken en één van de bullet connectors aan de motor kant was los
(soldeersel was losgekomen).
Heb het gereinigd en terug gesoldeerd met als resultaat een snorrende motor :mrgreen:

Nogmaals bedankt.

Rudy

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Mon Jun 29, 2015 2:44 pm

Dat is graag gedaan :glimlach4: en mooi dat het probleem is opgelost :handgestures-thumbupleft: en nu ..... de maiden flight :smiley_pilot:
En laat ons weten hoe die is verlopen hé :knipoog: en als het kan met een paar :filmen: altijd leuk. :glimlach4:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Elektromotoren”