motorkeuze voor multiplex funcub

Moderator: Sprezlaus

booster666

motorkeuze voor multiplex funcub

Post by booster666 » Sun Nov 27, 2011 1:16 am

Hey mannen,

Zoals de titel het al zegt, zit ik met een vraag over welke motor ik zou kunnen steken in mijn funcub (zonet gekocht zonder elektronica)
omdat ik zowat vanalles lees zie ik door de bomen het bos niet meer, maar wie kan mij een goeie (redelijk overpowerede) motor aanraden.
liefst zo goedkoop mogelijk en minder dan 2 weken levertijd :smile:
zelf heb ik nog 2 turnigy aerodrive xp c35-30 maar tenzij ik die op een of andere manier samen zou kunnen laten draaien zijn die al te zwak
gezien ik m wil kunnen gebruiken als sleper mag hij dus redelijk wat overschot hebben...
Dus wat raden jullie me aan en dan met welke prop ?
k ga waarschijnlijk 3s 2200 tot 3s 2650 mah lipo's gebruiken, omdat ik die toch heb voor men heli's.
Mvg
Kevin
auto's: HPI baja 5b ss , tomahawk st, rustler vxl, losi micro crawler, sprint 2 flux, ...
vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

3d Extra Time

Re: motorkeuze voor multiplex funcub

Post by 3d Extra Time » Sun Nov 27, 2011 9:21 am

Heb hier nog wel een paar BL motors liggen die er voor in aanmerking komen en die enkel gediend hebben als testplatform

levertijd ? ok
power ? ok ,
prijs ? hangt natuurijk van je budget af

bvb een N36/1 met een 13x6,5 (of 13x4/5 ) levert iets van een 400- 420 watt en een 38 Amp op 3s 2200 mah

Hoeveel vermogen denk je zelf nodig te hebben want met een 3s 2200 - 2600 zijn de mogelijkheden niet ongelimiteerd ?

booster666

Post by booster666 » Sun Nov 27, 2011 11:03 am

wel eigenlijk denk ik dat dat ongeveer ideaal zou zijn...
ongeveer 1.5 a 2 kg thrust zou daar toch wel mogelijk mee moeten zijn denk ik, maar hoeveel kv is de motor ?
en euhm het prijskaartje :twocents-mytwocents: :wink:
Mvg
Kevin
auto's: HPI baja 5b ss , tomahawk st, rustler vxl, losi micro crawler, sprint 2 flux, ...

3d Extra Time

Post by 3d Extra Time » Sun Nov 27, 2011 11:46 am

990 kv

zie ook pm

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun Nov 27, 2011 2:19 pm

booster666 wrote:Hey mannen,

Zoals de titel het al zegt, zit ik met een vraag over welke motor ik zou kunnen steken in mijn funcub (zonet gekocht zonder elektronica)
omdat ik zowat vanalles lees zie ik door de bomen het bos niet meer, maar wie kan mij een goeie (redelijk overpowerede) motor aanraden.

Beste Kevin, denk er wel aan dat al diegenen die hem hebben "overpowered" reeds veel problemen hebben gehad of zij die nog maar beginnen in de toekomst nog veel problemen zullen krijgen, zowel met hevige trillingen als met afscheurende rompneuzen.
Ik denk dat ze bij Multiplex wel weten wat ze doen en veelvuldig testen vooraleer met een model buiten te komen (wat ook soms de reden is dat ze later met een model buiten komen dan voorzien) Daarom kan je hem ook kopen Rtf met een normale set of voor hen die "iets meer willen" en ook willen slepen de "Powerset" een beetje uitleg erover hier => Funcub powerset "tuning" ref 33 2624
High-performance brushless power set for the FunCub model aircraft. This motor set makes the model capable of extremely short take-offs and vertical climbs, while the huge propeller ensures ultra-short landings and ultra-slow reversals. You can even use the FunCub to tow up your mate?s glider (EasyGlider class)
Current drain with 3S LiPo and supplied propeller: approx. 23 A
Contents:
Himax C 3522-0990 brushless motor
MULTIcont BL-40 S-BEC speed controller
13? x 4? propeller
Driver with spinner, for 5 mm ? shaft, propeller hub bore 6 mm ?
Recommended battery (not included)
3S lipo 2000-3000 mAh
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

booster666

Post by booster666 » Sun Nov 27, 2011 7:22 pm

k heb bij patrik een goeie deal gedaan voor n motor en volgens wat ik overal lees is die motor op zich nog een upgrade binnen het zinnige, er zijn er die nog zwaardere motoren steken :smile:
maar de motor valt goed te vergelijken met die in de tuningset van mpx denk ik :smile:
wat ik evt later ook nog ga doen (wat blijkbaar een gekend probleem is) is de motorsteun vervangen door een uit alu, want die uit plastic veroorzaakt blijkbaar problemen qua trillingen en resonanties in de romp.
Mvg
Kevin

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun Nov 27, 2011 9:23 pm

booster666 wrote:k heb bij patrik een goeie deal gedaan voor n motor en volgens wat ik overal lees is die motor op zich nog een upgrade binnen het zinnige, er zijn er die nog zwaardere motoren steken :smile:
maar de motor valt goed te vergelijken met die in de tuningset van mpx denk ik :smile:
wat ik evt later ook nog ga doen (wat blijkbaar een gekend probleem is) is de motorsteun vervangen door een uit alu, want die uit plastic veroorzaakt blijkbaar problemen qua trillingen en resonanties in de romp.

Als de motor ongeveer hetzelfde is als de upgrade van Multiplex zal je met de originele plastieken motorsteun geen problemen hebben of krijgen zover bekend. Als je zinnens bent een alu motorsteun te plaatsen doe je dat best van in het begin anders heeft het volgens mij geen nut meer.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

booster666

Post by booster666 » Sun Nov 27, 2011 9:38 pm

mja ik kan waarschijnlijk nog wel snel een alu motorsteun te pakken kunnen krijgen tegen dat de funcub binnen is, ik zal m dan meteen met de alu steun monteren...
op zich is het vermogen ong hetzelfde alleen is de motor een 6 tal mm langer
Mvg
Kevin

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun Nov 27, 2011 10:37 pm

booster666 wrote:mja ik kan waarschijnlijk nog wel snel een alu motorsteun te pakken kunnen krijgen tegen dat de funcub binnen is, ik zal m dan meteen met de alu steun monteren...
op zich is het vermogen ong hetzelfde alleen is de motor een 6 tal mm langer

Moet wel lukken denk ik je zal achteruit wel plaats genoeg hebben.
Groetjes ReneDL

booster666

Post by booster666 » Sun Nov 27, 2011 11:26 pm

mja we zullen zien , ik heb net nog n alu motorsteun besteld
k denk dat die ook nog gaat binnenkomen v??r de funcub
Mvg
Kevin

Post Reply

Return to “Elektromotoren”