E-Flite Hyper Taxi

Moderator: Sprezlaus

Post Reply
Sprezlaus

E-Flite Hyper Taxi

Post by Sprezlaus » Thu Feb 23, 2012 8:34 pm

Leuk speelgoedje en op het eerste zicht niet eens zo moeilijk om na te bouwen!
Image

Te koop bij oa:
http://www.redrockethobbies.com/E-Flite-UMX-Hyper-Taxi-BNF-p/eflu4780.htm
en
http://www.revolutionmodels.co.uk/Eflite-UMX-Hyper-Taxi-BNF-EFLU4780.html

Offici?le video:

Iemand kreeg de preview-box:

Maiden door die iemand:

Zelfbouw op grotere schaal uit 6 mm Depron met wat carbon kan niet moeilijk zijn...
:thinking:

Grtz,

S.
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

booster666

Re: E-Flite Hyper Taxi

Post by booster666 » Thu Feb 23, 2012 8:43 pm

kan inderdaad niet moeilijk zijn, k spreek uit ervaring, maar dat ding laten vliegen zonder stabilisatiesysteem zoals die as3x van e-flite is een ander paar mouwen ...
ik heb ook al eens zoiets gebouwd maar het ding is volstrekt niet stabiel te krijgen, het valt te vliegen maar zo gemakkelijk als in die filmpjes vliegt het niet ...
misschien moet ik het nog maar is proberen, ik ben ondertussen al wat verder met men vliegskills :think:
Mvg
Kevin
auto's: HPI baja 5b ss , tomahawk st, rustler vxl, losi micro crawler, sprint 2 flux, ...
vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Thu Feb 23, 2012 10:04 pm

De E-flite UMX Hyper Taxi is een volledig nieuwe 3D-sensatie!
Hyper-wendbaarheid en super stabiliteit dankzij AS3X.

Met de Hyper taxi kunt u verticaal opstijgen en landen, het is een zogenaamde VTOL. Deze toestellen worden vaak zelf gebouwd met wat depron alleen zijn ze erg lastig te vliegen.
Dankzij de AS3X ? elektronica wordt het vliegen met deze VTOL een stuk eenvoudiger. De krachtige borstelloze motor zorgt voor voldoende trekkracht om verticaal te kunnen opstijgen.
Er is geen speciale programmering nodig van de zender, alles is al voor u gedaan.
Het enige wat u hoeft te doen is de meegeleverde lipo te laden en het model te binden aan uw DSM2 of DSMX Spektrum zender.
Ook een lader wordt meegeleverd.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Sprezlaus

Post by Sprezlaus » Wed Feb 29, 2012 8:38 am

Ren?,

Dat is niet onmogelijk he :)

Voor ?33 heb je al een gyro (enkel ter illustratie, is slechts voor 3-servo's):
http://www.benl.ebay.be/itm/Eagle-A3-Aeroplane-Fixed-wing-Micro-Flight-Controller-Board-W-MEMS-3-axis-gyro-/120866229306?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item1c24304c3a
Dan nog een plaat Depron, 4 servo's, ontvanger, esc, motor, Lipo en kleine onderdelen...

Turnigy heeft ook fixed wing Gyro's, misschien dat die geschikter zullen zijn...

Grt,
S.
Chuck Yeager

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Wed Feb 29, 2012 1:29 pm

Sprezlaus wrote:Ren?,

Dat is niet onmogelijk he :)

Voor ?33 heb je al een gyro (enkel ter illustratie, is slechts voor 3-servo's): Meer heb je dan ook niet nodig h? :handgestures-thumbupleft:
http://www.benl.ebay.be/itm/Eagle-A3-Aeroplane-Fixed-wing-Micro-Flight-Controller-Board-W-MEMS-3-axis-gyro-/120866229306?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item1c24304c3a
Dan nog een plaat Depron, 4 servo's, ontvanger, esc, motor, Lipo en kleine onderdelen...

Turnigy heeft ook fixed wing Gyro's, misschien dat die geschikter zullen zijn...waar heb je dat gezien :think: ik heb nog niets kunnen vinden bij hen. :?

Grt,
S.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Sprezlaus

Post by Sprezlaus » Wed Feb 29, 2012 1:38 pm

Ik dacht de de Taxi met 4 servo's was, kan mij vergissen natuurlijk, heb er ook niet zo hard op gelet...
Lijkt me wel logisch dat het met 4 zou zijn, maakt rolls makkelijker...

De reeks noemt Turnigy Aero:
http://coolhobbyzone.co.za/Turnigy_aero_gyro.html

Vind er ook maar 1 terug voor vliegers, de TG 380...

Interesse om 1 te bouwen Ren?? Dan zien we hoe het moet ;)
Chuck Yeager

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Wed Feb 29, 2012 4:36 pm

Sprezlaus wrote:Ik dacht de de Taxi met 4 servo's was, kan mij vergissen natuurlijk, heb er ook niet zo hard op gelet...
Lijkt me wel logisch dat het met 4 zou zijn, maakt rolls makkelijker...Die is ook uitgerust met 4 servo's :wink:
De reeks noemt Turnigy Aero: http://coolhobbyzone.co.za/Turnigy_aero_gyro.html
Vind er ook maar 1 terug voor vliegers, de TG 380... Dat is maar een gewone gyro hoor, die ??n servo kan aansturen en zo heb je er dan 3 nodig, dus ??n op elke beweging. :whistle:
Interesse om 1 te bouwen Ren?? Dan zien we hoe het moet ;) Als HK met zo een boardje voor de 3 bewegingen buiten komt gaan we dat zeker uitproberen. :handgestures-thumbupleft: Raar dat ze dat nog niet hebben uitgebracht :think:
Groetjes ReneDL

Sprezlaus

Post by Sprezlaus » Wed Feb 29, 2012 6:56 pm

Ow, dan is die van ?33 nog zo slecht niet... Maar die zou dan toch niet werken voor een plane met 4 servo's?
Met een Y-kabel eventueel, maar dan kan je niet alle servo's gebruiken voor een roll :think:
Chuck Yeager

Post Reply

Return to “Elektromotoren”