van nitro naar electro wat is vergelijkbaar?

Moderator: Sprezlaus

yvesw1

van nitro naar electro wat is vergelijkbaar?

Post by yvesw1 » Mon Aug 20, 2012 9:10 pm

het heeft hier misschien al ooit eens gestaan...

ben het beu, krijg mijn nitromotor niet meer degelijk afgesteld zodat ie mooi stationair blijft draaien,
lukt dat wel, dan valt hij na een tijdje rustig vliegen stil als ik ineens volgas geef

wat heb ik allemaal nodig als ik de nitro eraf gooi en electro in de plaats? en prijskaartje hiervan?

vb een 20cc is vergelijkbaar met...
een 50cc met...

kan ik ergens zo een tabel vinden of iets dergelijks?

yvesw1

Re: van nitro naar electro wat is vergelijkbaar?

Post by yvesw1 » Mon Aug 20, 2012 9:14 pm

of heeft een benzinemotor misschien minder problemen?

ben nog altijd verliefd op een verbrandingsmotor :)

Support-Parts

Post by Support-Parts » Mon Aug 20, 2012 10:56 pm

Een nitro motor is niet te vergelijken met een electro.
Een borstelmotor heeft veel minder kracht en is dus niet opgewassen tegen een nitro.
Een borstelloze motor daarentegen is dan weer veel krachtiger en veegt gewoon de baan met een nitro.
Een benzinemotor is dan weer veel omvangrijker en trager lijkt mij :think:
Maar daar ken ik niet echt veel van.

Je wagen, welke schaal heeft die?
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

yabusa

Post by yabusa » Mon Aug 20, 2012 11:06 pm

Tom tis ne vlieger :P

had me ook vergist

En voor het snelle vliegen wordt meestal een afterburner jet gebruikt :P
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

yvesw1

Post by yvesw1 » Mon Aug 20, 2012 11:36 pm

hehe ja het is een vliegtuig :wink:
en ja een jet is ook interesant maar het gaat mij gewoon om het eindeloze afstellen van een nitro motor wat ik zo moe ben
ik wil gewoon aankomen, uitladen een vluchtje maken, inladen en terug naar huis zonder eerst een uur te moeten afstellen naargelang het koud of warm is buiten en of het nu woensdag, zondag of paasmaandag is :wink:

yabusa

Post by yabusa » Mon Aug 20, 2012 11:41 pm

2taktje kopen?

Eind dit jaar zou HPI met 2takt 1/8scale rc autos uitbrengen mss zouden deze naar vliegtuig motor gemod worden?

Moet je dan maar 1x afstellen

yvesw1

Post by yvesw1 » Mon Aug 20, 2012 11:52 pm

miss als ik het eens heb zien draaien :)
van autos op nitro en het gezeik voor zo iets af te stellen ken ik niks ;)
maar ik vermoed dat dat niet veel verschillend gaat zijn dan een vliegtuig, daarom wilde ik hier eens iemand zijn mening horen die nitro en benzine en/of electro heeft gevlogen...

want als ik naar een rc shop ga en begin over nitro:
-ja doen jonge kopen!

en als ik begin over benzine:
-ja doen jonge kopen!

da schiet niks op zo :P

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Tue Aug 21, 2012 12:34 am

:text-welcomewave: op ons forum yvesw1 je spreekt daar over motoren van 20 a 50cc dat zijn al niet van de kleinste en daar hangen dan ook al redelijke toestellen aan. :grijns: Overschakelen op elektro is de dag van vandaag geen enkel probleem meer, brushless motoren moeten zeker niet meer onder doen voor verbrandingsmotoren zelfs in het tegendeel de meeste van die motoren hebben een beter vermogen en een groot koppel zelfs op heel lage toeren. Afregelen en onderhoud is zo goed als nul het instellen van de motorregelaar is meestal eenmalig bij het installeren in een nieuw toestel en met de moderne batterijen moet je in vliegtijd ook al niet meer onder doen. Eerlijk gezegd ik was vroeger ook een nitrofanaat (ik heb zelfs nog nieuwe motoren in de kast liggen) en die zullen er vast en zeker blijven ook, ik ben overgeschakeld op elektro en zal het zeker zo houden. Het enige wat ik soms mis het ronken van de motor en de geur van de brandstof en de olie, maar dat is snel over als je voor het naar huis gaan de anderen ziet spuiten frotten en wrijven om de smurrie van hun toestel te krijgen, je kan in die tijd rustig inpakken en er dan nog ene gaan drinken ook. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yvesw1

Post by yvesw1 » Thu Aug 23, 2012 3:35 am

ReneDL wrote::text-welcomewave: op ons forum yvesw1 je spreekt daar over motoren van 20 a 50cc dat zijn al niet van de kleinste en daar hangen dan ook al redelijke toestellen aan. :grijns: Overschakelen op elektro is de dag van vandaag geen enkel probleem meer, brushless motoren moeten zeker niet meer onder doen voor verbrandingsmotoren zelfs in het tegendeel de meeste van die motoren hebben een beter vermogen en een groot koppel zelfs op heel lage toeren. Afregelen en onderhoud is zo goed als nul het instellen van de motorregelaar is meestal eenmalig bij het installeren in een nieuw toestel en met de moderne batterijen moet je in vliegtijd ook al niet meer onder doen. Eerlijk gezegd ik was vroeger ook een nitrofanaat (ik heb zelfs nog nieuwe motoren in de kast liggen) en die zullen er vast en zeker blijven ook, ik ben overgeschakeld op elektro en zal het zeker zo houden. Het enige wat ik soms mis het ronken van de motor en de geur van de brandstof en de olie, maar dat is snel over als je voor het naar huis gaan de anderen ziet spuiten frotten en wrijven om de smurrie van hun toestel te krijgen, je kan in die tijd rustig inpakken en er dan nog ene gaan drinken ook. :wink:

mja ben hetzelfde, er moet geluid en verbranding aan te pas komen waar ik af en toe aan kan sleutelen, anders vind ik er niks aan, een f16 piloot kruipt ook niet zonder werkoverall in zijn toestel ;)

ook niemand geen goeie bruikbare tips voor het goed afgesteld krijgen van een nitro motor? heb daarstraks aan de gasnaald gedraaid en nu krijg ik hem volledig niet meer gestart :( heb bijde schroeven anderhalve slag open gedraaid(lage & hoge toeren), dit is de standaard afstelling toch is bij een os motor (heb zelfeen asp 91 (15cc) denk dat dit allemaal hetzelfde is om vanuit te beginnen afstellen?

af en toe slaat de prop ne toer of 5 aan en dan valt hij ineens weer weg, lijkt te arm te staan maar als ik de gasnaald dan weer een halve slag verder open draai, dan stroomt de methanol uit de carburator als ik hem probeer te starten (motor staat op bijna 180? gemonteerd)

krijg hem gewoon niet aan de praat en draait mij juist niet lang genoeg , als ik een schroevedraaier wil nemen om af te stellen is hij al weer uit gevallen...dadelijk is het weer winter en heb ik nog niet gevlogen :(

yabusa

Post by yabusa » Thu Aug 23, 2012 3:38 am

Als de naft via u carb deruit vliegt is er dan niet iets mis? :think:

Post Reply

Return to “Elektromotoren”