View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Nov 2017, 14:12

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Aankoop 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Aankoop
Hallo iedereen. Ik ben van plan een nieuw toestel te kopen maar veel ken ik er nog niet van. Mijn eerste en huidig toestel is een Blade Nano CPX die ik redelijk onder de knie heb. Maar ik wil een stukje groter gaan en heb niet direct een gedacht van wat een goede koop is. Ik heb wat zitten zoeken en kwam op de Align 470LM uit. Is dit een aan te raden helikopter of blijf ik beter bij Blade. Bij de 470LM vind ik 2 versies, nl de 470LM Kit en de 470LM Super Combo. Weet iemand wat het verschil hiervan is.
Of is het beter toch ietsje kleiner te gaan ( ik ben nog verre van een Pro en hou het voorlopig bij de basics van het vliegen ), of toch groter. Ik ben er totaal nog niet uit hoe groot ik best kies. Ik heb nog altijd mijn klein toestel om verder te oefenen. Zijn er daar eventueel ook nieuwe/betere modelletjes van? Ik overweeg mijn huidig ook te vervangen om verder te oefenen voor binnen als buiten. Voorts heb ik een DX6i.

Alle tips zijn welkom!

alvast bedankt,
Mathieu

24 Apr 2017, 14:38
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Aankoop
Beste Mathieu :text-welcomewave: op het forum. :handgestures-thumbupleft:
Als je met de "Nano CPX" kan vliegen ben je al een paar stappen verder dan een beginnende helivlieger.
Ik zou je aanraden om de Blade 230 S als volgende stap te nemen als je zinnens bent om in je eentje er thuis in de tuin of op een pleintje mee te vliegen.
Op ons forum kan je in het onderstaande "draadje" het een en ander vinden => viewtopic.php?f=116&t=17986
Ben je lid van een club of zinnens om lid te worden kan je gaan voor de Align 470LM om deze dan onder begeleiding van een ervaren persoon te monteren, goedkeuren, afstellen en instellen van de heli en de zender en dan ten slotte in te vliegen.
En dan onder begeleiding (zenders gekoppeld, draadloos of met de kabel) leerling<= =>leermeester de eerste lessen krijgen.
Is dat wel nodig :think: ..... zeker weten :character-oldtimer: zo een 470 kan je niet vergelijken met een Nano CPX, de 470 is veel zwaarder, veeeeel sneller en veeeeeeeeel gevaarlijker , de rotorbladen kunnen heel hard bijten en bij een crash is de schade meestal aanzienlijk. :o
Het verschil tussen de Align 470LM kit en de 470LM Super Combo deze laatste is voorzien van alle nodige elektronica met uitzondering van zender en ontvanger.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

25 Apr 2017, 00:27
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Aankoop
OK Bedankt voor uw antwoord.

De Blade 230S lijkt mij idd een prima heli.

Ik heb nu wel de kans om 2de hands in zeer goede staat een Blade 450 aan te kopen met veel toebehoren. Er zitten zodanig veel onderdelen bij dat je er in principe bijna 2 helis kunt van maken + nog vele bijkomende onderdelen. lipos inbegrepen, enkel is de ontvanger niet inbegrepen. Kostprijs 400 a 450€

Zou dit een goede aankoop zijn of toch beter een nieuwe 230S? En zou mijn DX6i zender daarbij werken of beter de RTF of nieuwe zender?

25 Apr 2017, 12:00
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Aankoop
Ken je iemand die je kan helpen met vlieglessen en je hebt zin in zo een toestel en je hebt de plaats en de nodige ruimte zou ik ja zeggen.
De 450 is een mooie heli maar enkel geschikt voor gevorderden of onder begeleiding van een ervaren piloot (instructeur) die indien nodig kan ingrijpen met zijn eigen zender.
Wil je dat op je eentje doen is het binnen een paar min. gegarandeerd :accident:
Beschik je over een grotere tuin zou ik gaan vaar een type 230S beschik je over een kleinere tuin zou ik gaan voor een iets kleiner model zoals de 180 CFX (ongeveer 2X zo groot als de Nano.
Hier kan je alle modellen zien die ze momenteel maken bij Blade ingedeeld volgens moeilijkheidsgraad => http://www.bladehelis.com/Aircraft/

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

25 Apr 2017, 22:00
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Aankoop
ok, ik denk dat ik zal gaan voor de 230s rtf. ergens een goede online shop? hier in de buurt is er geen winkel.

alvast bedankt voor uw hulp.

25 Apr 2017, 22:55
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Aankoop
Dit kan ook een mooi alternatief zijn en deze week met een heeeeel gunstige prijs => https://www.banggood.com/WLtoys-V950-2_ ... mds=search deze heli krijgt heel goede beoordelingen o.a. hier https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... i-200-size
Ik heb van WLtoys meerdere heli's o.a. de FP heli's V911 de V912 (1xbrushed en 1xbrushless) de V913 (brushless) en de CP V977, en ben daar heel tevreden over. Ze vliegen stuk voor stuk heel goed en de wisselstukken zijn goed voorhanden en in vergelijking met andere merken spotgoedkoop.
Ik heb ook meerdere Blade heli's ..... ik heb ze bijna allemaal van klein naar groter :mrgreen: , en deze vliegen allen zeer goed en zijn stiller (bij sommige na het uithalen of aanpassen van een paar software foutjes) :roll: maar .... een heeeel stuk duurder dan de WLtoys heli's (in sommige gevallen tot 3x de prijs) :o :(
Zijn ze dat waard :think: voor sommigen wel die het fijn afwerken primeren.
Vliegen ze beter :think: volgens mij is er weinig of geen verschil.
Maar .... met de WLtoys heli's vlieg ik meer op mijn gemak en ben je minder bang om eens te experimenteren en toeren uit te halen, bij een crash heb je meestal veel minder of geen breuk en de onderdelen zijn ook een heel stuk goedkoper vandaar ..... :P :wink:

26 Apr 2017, 14:03
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Aankoop
Indien je wenst voor een Blade 230 s te gaan, bij Aerobertics hebben ze een groot gamma van Blade en ze leveren aan huis.
https://aerobertics.be/ Een mooie winkel met heel veel toestellen, materiaal en wisselstukken in stock. :handgestures-thumbupleft:

26 Apr 2017, 18:31
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]