View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Aug 2017, 00:31

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Blade Nano CP S 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#81 Re: Blade Nano CP S
Rene, Is hij goed gebonden?
Want je kan ook in "computer modus" zitten, dan vliegt hij ook rond maar kan je in 3D mode wat aardige dingen meemaken!
Ik had het ook voor en als ik (in de lucht overschakelde) dan dook hij rechts, achter naar beneden :?
Bij Albatros kwamen ze erachter dat ik in computermodus aan het fladderen was :shifty:
Nu geen probleem meer 8-)

20 Apr 2016, 19:43
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#82 Re: Blade Nano CP S
Ik vlieg en heb hem gebonden met een DX6, <<als ik (in de lucht overschakelde) dan dook hij rechts, achter naar beneden :?>> .....dat is net wat ik ook heb :? wat moet ik dan doen om niet is die "computermodus" te zitten of om eruit te geraken. :think:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

20 Apr 2016, 22:14
Profile

Reply with quote
Post Number:#83 Re: Blade Nano CP S
Bij mij was dit (met de standaard zender) op een verkeerde manier gebonden.
Ik dacht dat ik gewoon de thortle indrukte en losliet (samen met de panic ect) en je moest indrukken en naar links gaan met de thortle.
Maar hoe het met een Dx zender zit, dat weet ik spijtig genoeg ook niet :(
Misschien eens gaan informeren bij aerobertics.

Als je dezelfde symptomen hebt als ik dan weten we toch al wat het probleem is hè :wink:

21 Apr 2016, 04:52
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#84 Re: Blade Nano CP S
Met de DX6 heb ik de volgende procedure gevolgd zoals opgegeven in de handleiding.
Attachment:
Binden Nano CP S met DX6 of .....PNG
Binden Nano CP S met DX6 of .....PNG [ 132.73 KiB | Viewed 3520 times ]

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

21 Apr 2016, 19:15
Profile

Reply with quote
Post Number:#85 Re: Blade Nano CP S
:confusion-scratchheadyellow: mm, ik weet het is raar, bij albatros moesten ze ook eerst zoeken wat het juist was.
Maar als je hetzelfde meemaakt als ik toen voorhad, dan zal het waarschijnlijk dat wel zijn.
Ik zou er toch eens mee terug gaan en ze er zelf eens mee laten vliegen.
Ik heb het nu niet meer, je moet natuurlijk altijd een beetje tegen sturen, maar zoals hij toen deed, moest je zeer snel,zijn en dan nog, hij smakte zichzelf liever tegen de grond :cry:

21 Apr 2016, 21:14
Profile

Reply with quote
Post Number:#86 Re: Blade Nano CP S
hmm, volgens de tabel hoger in dit topic staan de meeste instellingen wel goed,
behalve de throttle curve in N-stand, die zou in toch aanpassen naar de volgende waardes.
0- 80- 75- 80- 80
Ik vermoed dat het door de plotse verandering in toerental is dat de heli ineens die rare bokkensprongen begint te doen.
Want voor de rest zijn alle instellingen in mijn ogen normaal en geen reden tot dat soort van vlieggedrag.
Mocht dat het probleem niet zijn, dan zal het nog ergens ofwel in je trims zitten, dat je je heli in de ene modus uitgetrimt hebt, wat in de andere modus voor problemen zorgt, maar dat zou me verwonderen.
Iets anders zou kunnen zijn dat er mechanisch iets scheelt maar bij zo'n kleine heli's is dat ofwel heel duidelijk dat er links kapot zijn of je hebt pech en je vindt helemaal niks tot je de hele kop vervangt ...
reden nummer 1 waarom mijn mcpx veel aan grond blijft, die vliegt heel goed over t algemeen, maar eens jee een crash hebt kan je beter de hele hoofdrotor en al vervangen want anders vliegt die nooit meer 100 % hetzelfde...

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

22 Apr 2016, 10:42
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#87 Re: Blade Nano CP S
booster666 wrote:
behalve de throttle curve in N-stand, die zou in toch aanpassen naar de volgende waardes.0- 80- 75- 80- 80 Ik vermoed dat het door de plotse verandering in toerental is dat de heli ineens die rare bokkensprongen begint te doen.

Beste Kevin ik denk met je nieuwe instellingen de heli op de grond rond zijn as zal slaan en omkeren. :? De Trottle ineens van 0 naar 80% in N-stand is dat niet wat teveel ineens :shifty:
Normaal is het zie tabel =>
Attachment:
Trottle-Pitch curve DX6.PNG
Trottle-Pitch curve DX6.PNG [ 140.13 KiB | Viewed 3507 times ]

Zou ik niet beter:
In stand N: 0-40-70-80-100 instellen
In stand 1: 100-80-70-80-100 instellen
Bij overschakelen blijft de throttle speed dan dezelfde of heb ik dat mis :think:
En de Pitch curve aanpassen naar:
Stand N: 45-50-60-75-100
Stand 1: 0-40-60-75-100
Stand 2: 0-40-60-75-100
En zou dat ook goed zijn of beter om te beginnen. :think:

22 Apr 2016, 18:44
Profile

Reply with quote
Post Number:#88 Re: Blade Nano CP S
hmmm, ik betwijfel ten zeerste dat je heli dan rare toeren zou gaan doen, als je tenminste bij het optoeren voorzichtig de stick omhoog duwt, maar ja zo'n ding start sowieso al niet rustig op hé. :flyaway:
K was effe vergeten dat het echt een kleine heli was . :shifty:
Euhm mja zo kan je je throttlecurve natuurlijk ook instellen
Hoewel ik voorstander ben van te vliegen met een vast toerental maar met zo'n klein geval valt het toerental natuurlijk aanzienlijk naargelang de belasting, dus wat jij voorstelt valt zeker en vast te proberen en kan en zal natuurlijk ook wel voor goed vlieggedrag zorgen en zal bij het overschakelen naar een andere stand ook dezelfde throttle stand hebben .
Helaas hebben die kleine heli's geen soft-start hé :doh:
Voor de pitchcurve is het voornamelijk eigen voorkeur, als je liever ergens rond mid-stick wilt kunnen hoveren en vliegen in de n-stand, kan je m natuurlijk zo instellen.
In de andere standen kan je zo ook wel mid-stick hoveren, maar zal je je stick voor te dalen of bij stevige wind wel eens vrij ver omlaag moeten trekken.
Dus zou ik net onder mid-stick nog iets meer negatieve pitch nemen (45 of zelfs 40 dat je min of meer een mooie rechte curve krijgt), want als je buiten met wind gaat vliegen is het zeker niet slecht om ook wat negatief te kunnen gaan, want eens de wind onder je wieken durft pakken kan zo'n dingetje wel eens fel omhoog schieten en het zorgt ook voor een gelijkmatiger gedrag van de heli bij stijgen en dalen.

Maar dat is natuurlijk ook een beetje eigen voorkeur.
Zelf vlieg ik niet vaak meer met kleine heli's dus ik denk te veel in formaat 450 en groter natuurlijk :whistle:
Eens je met vario's en dergelijke begint te vliegen wordt het zelfs mij wat te groot :shifty:

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

23 Apr 2016, 19:55
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#89 Re: Blade Nano CP S
booster666 wrote:
In de andere standen kan je zo ook wel mid-stick hoveren, maar zal je je stick voor te dalen of bij stevige wind wel eens vrij ver omlaag moeten trekken.
Dus zou ik net onder mid-stick nog iets meer negatieve pitch nemen (45 of zelfs 40 dat je min of meer een mooie rechte curve krijgt), want als je buiten met wind gaat vliegen is het zeker niet slecht om ook wat negatief te kunnen gaan, want eens de wind onder je wieken durft pakken kan zo'n dingetje wel eens fel omhoog schieten en het zorgt ook voor een gelijkmatiger gedrag van de heli bij stijgen en dalen.

Je zal daar wel gelijk hebben ik ga uw raad opvolgen en heb de pitch waarden in de tabel hierboven in stand 1 en 2 naar 40% gebracht. Ik ga dat nu ook zo in de DX6 aanpassen en dan eens uitproberen van zodra mijn zicht weer goed is of bij windstil weer eens buiten boven het gras. :shifty:

23 Apr 2016, 21:27
Profile

Reply with quote
Post Number:#90 Re: Blade Nano CP S
Hello there,

I have got the same helicopter and I have to say it is not stable. It needs continuous correction all the time to fly it very good. :smile: It is not your models problem. What I can advice to you.

1. Always have a perfect blade.
2. Check the main gear on the main shaft, it should be tight on the bottom, if the main gear is loose your CPS will loose lot of power.
3. If it is still unstable do a calibration flight. This flight should be done indoor in a perfectly calm area. Also do not fly it near the ground, this can cause turbulence which will affect your CPS much so it will look like it cannot go gain altitude.

Anyway if you want to spend money on the CPS it is recommended to upgrade to brushless motors. This step I did not take. I bought a Blade 230S, and that bird is ultra stable compared to the CPS. Actually if you do not do 3D tricks it is easier to fly it!

If you have more questions I can help you. :wink:

May the radio waves be with you! :)

06 Jun 2016, 12:57
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#91 Re: Blade Nano CP S
De Nano CP S van mij vliegt binnen in de N stand heel stabiel en is gemakkelijk op zijn plaats te houden met minieme correcties.
Het is maar als ik overschakel van de N naar de 1 stand dat hij aardige sprongen maakt. :roll:
Ik heb de "throttle en pitch curve" aangepast in de zender maar nog niet uitgeprobeerd door de tussenkomst van de (oog operaties) is er hier van vliegen nog niet veel in huis gekomen :cry: .
Maar .... we hebben niet stilgezeten :naughty: en ondertussen een "Nut Ball" van HK besteld en afgebouwd en die staat te wachten op zijn maiden, maar meer daarover in een ander topic. :wink:
Van zodra het eens windstil is gaan we de Nano CP S toch eens proberen in de tuin. :twisted:
En de 230 S is inderdaad een stuk stabieler dan de Nano CP S, hij is dan ook een heel stuk groter het gyroscopisch moment van de hoofdrotor is dan ook veel intenser en de heli heeft ook heel wat meergewicht waardoor de wind er minder vat op heeft. :wink:

09 Jun 2016, 10:43
Profile

Reply with quote
Post Number:#92 Re: Blade Nano CP S
Ik ben wat aan't prutsen geweest met mijn instellingen en kan wat hulp gebruiken om hem weer in orde te krijgen.
Welke instellingen moeten er staan in "function list / gyro"?

Attachments:
menu.png
menu.png [ 361.7 KiB | Viewed 3102 times ]

07 Jul 2016, 13:53
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#93 Re: Blade Nano CP S
Beste bij mij staat => switch: inhibit
Als jij in je menu onderaan switch: "Flight Mode" veranderd in "Inhibit" krijg je deze menu
Attachment:
DX6 Gyro instellingen.PNG
DX6 Gyro instellingen.PNG [ 59.84 KiB | Viewed 3099 times ]
die staat er bij mij ook, enkel staat er "inhibit" in de plaats van "switch D" en alles werkt naar behoren. :wink:

07 Jul 2016, 15:51
Profile

Reply with quote
Post Number:#94 Re: Blade Nano CP S
Hmm, werkt niet bij mij.
Ik vermoed dat ik iets serieus scheef gezet heb.
Heb het uiteindelijk opgelost door de settings te overschrijven met een kopie van oude instellingen, nu schakelt het GEAR-kanaal wel weer

07 Jul 2016, 16:17
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#95 Re: Blade Nano CP S
Als alles normaal is moet je kunnen schakelen tussen de drie standen met schakelaar "B"
Ik heb enkel een kleine aanpassing gedaan in de trottle curve en de pitch curve zie hieronder.
In stand N: 0-40-70-80-100 instellen
In stand 1: 100-80-70-80-100 instellen
Bij overschakelen blijft de throttle speed in de middenstand dan dezelfde.
En de Pitch curve aanpassen naar zie hieronder, zo is die in de middenpositie ook dezelfde in elke stand.
Stand N: 45-50-60-75-100
Stand 1: 0-40-60-75-100
Stand 2: 0-40-60-75-100

07 Jul 2016, 17:52
Profile

Reply with quote
Post Number:#96 Re: Blade Nano CP S
Het probleem dat ik hadden was dat het gear-kanaal op 0 blijft staan.
Met de standaard instellingen gaat dat van 100 naar -100.

07 Jul 2016, 17:57
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#97 Re: Blade Nano CP S
En vliegt hij nu terug goed ..... :think: bij mij was de overgang van stand "N naar 1" veel te bruut en was de heli onhandelbaar (sprong achterwaards omlaag :o ) vandaar mijn aanpassingen.

07 Jul 2016, 18:08
Profile

Reply with quote
Post Number:#98 Re: Blade Nano CP S
Zonet mijn eerste goeie inverse hovers erop zitten :tevreden:

Een vraagje, ik heb gemerkt dat mijn Nano bijna 100% (zo rond -90%) negatief moet staan om te kunnen hoveren, is dat bij jullie ook zo?

13 Aug 2016, 21:37
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#99 Re: Blade Nano CP S
Proficiat :applaus: dat is :cooool: man
IK denk dat die 90% wel normaal is, die van mij heeft nog maar een keer op de rug gevlogen en dat was zonder het zelf te willen :o :roll: :whistle: :oops: :oops: :mrgreen:

13 Aug 2016, 23:19
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5