probleem met Stampede

Post Reply
RC30

probleem met Stampede

Post by RC30 » Wed Apr 23, 2014 4:46 pm

Na enkele maanden stil gestaan te hebben de Stampede ( brushless 4X4) nogeens uit de garage gehaald.
Aangezet, alles in orde. Motor even laten draaien, en dan lekker weer rijden.
Was toch de bedoeling.
Na enkele seconden reed hij niet meer. De motor op volle toeren maar in de auto geen beweging meer te krijgen.
Auto van de grond gepakt en in alle richtingen gehouden. Met de auto van de grond deed ie het soms. Nogeens op de grond gezet, dan weer van de grond, enz...
Na een tijdje draaiden de wielen weer mee en kon ik weer rijden. MAAR helemaal niet zoals het zou moeten.
Ik kan er rustig mee vertrekken op vlakke verharde grond, dan beetje bij beetje komt er meer snelheid in.
Hij heeft dus geen trekkracht. De motor slipt door, lijkt zo.
Als ik snel wil optrekken draait de motor door en gaat de auto maar zeer traag op gang. Bij het remmen eigenlijk net hetzelfde. Hij remt dus niet voor de volle 100% zoals het zou moeten.
In gras blijft hij staan en de wielen spinnen niet door bij hevig optrekken in onverhard, maar de motor draait wel op volle toeren.

Ik hoop het zo'n beetje duidelijk gemaakt te hebben.

Op technisch vlak ken ik de Pede nog niet goed en heb hem ook nog niet opengemaakt.

Misschien dat er zo al iemand kan zeggen wat het zou kunnen zijn dan kan ik daar meteen naar kijken.

RC30

Re: probleem met Stampede

Post by RC30 » Wed Apr 23, 2014 5:40 pm

Misschien nog een belangrijke toevoeging: De batterij die ik gebruikte was een Traxxas Lipo 4.0AH 4.20V 2S. Die heb ik er altijd probleemloos bij gebruikt. En zou ook geen probleem mogen geven.
Ik heb ook al Lipo's 5.5 2S gebruikt wat ook geen probleem zou mogen geven.
Dus aan de batterijen ligt het niet.

Motor kapot misschien?

Ik heb er een kapje afgehaald zodat ik de tandwielen kan zien. Zo op het eerste zicht zie ik er niets verkeerd aan. Ik ben de batterijen aan't opladen, waaneer er 1 opgeladen is probeer ik het eens met het kapje er af zodat ik de tandwielen kan zien. Maar ik denk dat het wel IN de motor te doen zal zijn. Vrees ik.?

RC30

Post by RC30 » Wed Apr 23, 2014 7:33 pm

Het ligt niet aan de motor. Die doet wat hij moet doen en alle tandwielen doen het ook zoals het moet.
Dan zal ik eens naar het differentieel gaan kijken...

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Wed Apr 23, 2014 10:42 pm

Zit er nergens geen slipkoppeling tussen die je kan bijregelen, ik weet dat er veel auto's zijn die voorzien zijn van zo een slipkoppeling om bij plots accelereren de tandwielen en overbrenging te ontlasten van overdreven krachten.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

RC30

Post by RC30 » Wed Apr 23, 2014 11:53 pm

Heb net achterste dif open gehaald maar alles lijkt normaal.
Als ik tijd heb kijk ik weer verder. Dan op zoek naar de slipkoppeling.

yabusa

Post by yabusa » Thu Apr 24, 2014 12:01 pm

http://traxxas.com/support/How-Adjust-Slipper-Clutch

Je slipperclutch regel je precies aan de cardan.
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

RC30

Post by RC30 » Thu Apr 24, 2014 12:44 pm

Grandioos bedankt!

Ik ga dat eens bekijken wanneer ik tijd heb.

Post Reply

Return to “Algemeen”