niet gestart

nick88

niet gestart

Post by nick88 » Fri Dec 02, 2011 9:40 am

ik krijg hem dus niet gestart ...

heb gezorgd dat er brandstof in de leiding zit, bougie erop gezet en minuten lang aan trekstarter maar niets ...
ik doe wrs wel iets fout of heb te weinig geduld!?

foto's komen nog, moet eerst gestart zijn :D

yabusa

Re: niet gestart

Post by yabusa » Fri Dec 02, 2011 10:15 am

nick88 wrote:ik krijg hem dus niet gestart ...

heb gezorgd dat er brandstof in de leiding zit, bougie erop gezet en minuten lang aan trekstarter maar niets ...

handig om te vertellen welk model

twass die 4,6cc trophy?

werkt je gloeiplug wel?
hoor je je motor proberen aan te slaan?
draai de toevoer van nitro eens wat meer open weet niet hoe het bij je autozit maar bij mij was ie in het begin volledig dicht
dan moet je 4volledige draaien open draaien

finger opde tip van de uitlaat houden kan je nitro wat verder brengen en dan kan starten beter gaan
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

nick88

Post by nick88 » Fri Dec 02, 2011 10:18 am

yabusa wrote:
nick88 wrote:ik krijg hem dus niet gestart ...

handig om te vertellen welk model

twass die 4,6cc trophy?

werkt je gloeiplug wel?
hoor je je motor proberen aan te slaan?
draai de toevoer van nitro eens wat meer open weet niet hoe het bij je autozit maar bij mij was ie in het begin volledig dicht
dan moet je 4volledige draaien open draaien

finger opde tip van de uitlaat houden kan je nitro wat verder brengen en dan kan starten beter gaan

idd de 4,6cc trophy ...
ik veronderstel dat die werkt want is nieuw gekocht en heeft 6u opgeladen in stopcontact ...
ik ga direct nog eens proberen se ...

yabusa

Post by yabusa » Fri Dec 02, 2011 10:43 am

de hem eens wat rijker naar rechts draaien he
verzuip hem maar niet

zit nubop de gsm maar denk dat het met trektstarter is? kijk eens op youtube voor wat guide how to start met je model

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Dec 02, 2011 10:50 am

Beste Nick niet panikeren man het zal wel lukken hoor.
Het eerste wat ik zou doen is de gloeiplug een uithalen en controleren of deze wel degelijk gloeit.(wel opletten voor verbrande vingers hou de plug vast met een tangetje of een pincet). Het kan zijn dat de batterij van je "Glowplug klem" onvoldoende geladen is en moet je hem eerst laden.
Als dat allemaal in orde is moet je via de gloeiplug opening een beetje brandstof inspuiten, een paar keer aan de trekstarter trekken en de plug terug monteren. Gloeiplug klem aansluiten gasstick op ongeveer 1/3 en trekken maar, normaal zou hij nu moeten starten of toch zeker beginnen pruttelen :mrgreen: . <<Er wel voor zorgen dat de wielen van de grond zijn>>
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yabusa

Post by yabusa » Fri Dec 02, 2011 10:54 am

ReneDL wrote:Beste Nick niet panikeren man het zal wel lukken hoor.
Het eerste wat ik zou doen is de gloeiplug een uithalen en controleren of deze wel degelijk gloeit.(wel opletten voor verbrande vingers hou de plug vast met een tangetje of een pincet). Het kan zijn dat de batterij van je "Glowplug klem" onvoldoende geladen is en moet je hem eerst laden.
Als dat allemaal in orde is moet je via de gloeiplug opening een beetje brandstof inspuiten, een paar keer aan de trekstarter trekken en de plug terug monteren. Gloeiplug klem aansluiten gasstick op ongeveer 1/3 en trekken maar, normaal zou hij nu moeten starten of toch zeker beginnen pruttelen :mrgreen: . <<Er wel voor zorgen dat de wielen van de grond zijn>>

klinkt zo moeilijkxd wat benik toch blij dat ik dat niet moet doen xd

maar kapotte gloeiplug nu al als hij pas nieuwis :'+

yanlar

Post by yanlar » Fri Dec 02, 2011 11:05 am

Welke gloeiplugverwarmer heb je eigenlijk ?
Als deze nieuw is zou het best kunnen dat deze langer moet opladen (hangt ook van lader af ...)

Moet zeker zorgen dat je de schuif in carburator iets laat openstaan :character-oldtimer:
Dit kan je makkelijk nakijken als je luchtfilter verwijdert ... moet iets van 1-2 mm open staan, ook al ga je volop in de rem.

Moest dit niet zo zijn, moet je de stelschroef van je stationair toerental beetje INdraaien ...

Natuurlijk ook op letten dat je hem niet verzuipt bij't starten !
Als je na minuutje trekken nog niet gestart bent, beter even gloeiplug eruit draaien en kijken of deze niet te nat is.
Afblazen en even gloeiplugverwarmer testen !

Vooral de H en L vijsjes op fabrieksinstellingen zetten !

nick88

Post by nick88 » Fri Dec 02, 2011 11:14 am

yanlar wrote:Welke gloeiplugverwarmer heb je eigenlijk ?
Als deze nieuw is zou het best kunnen dat deze langer moet opladen (hangt ook van lader af ...)

Moet zeker zorgen dat je de schuif in carburator iets laat openstaan :character-oldtimer:
Dit kan je makkelijk nakijken als je luchtfilter verwijdert ... moet iets van 1-2 mm open staan, ook al ga je volop in de rem.

Moest dit niet zo zijn, moet je de stelschroef van je stationair toerental beetje INdraaien ...

Natuurlijk ook op letten dat je hem niet verzuipt bij't starten !
Als je na minuutje trekken nog niet gestart bent, beter even gloeiplug eruit draaien en kijken of deze niet te nat is.
Afblazen en even gloeiplugverwarmer testen !

Vooral de H en L vijsjes op fabrieksinstellingen zetten !

schuifje staat 1-2mm open in carburator ... gloeiplug wordt niet nat dus verzuipt is hij ook niet ... de gloeiplugverwarmer is een robitronic 2000. juist zo'n goei weer vandaag en wil hem perse vandaag inrijden want morgen afgesproken met kameraad die savage heeft ...

yanlar

Post by yanlar » Fri Dec 02, 2011 11:22 am

robitronic 2000 lijkt me lader te zijn ...

Gloeiplugverwarmer is hetgeen je op de gloeiplug moet klemmen alvorens je kan starten.
Hier eentje met vaste batterij erop :

Image

en hier eentje die je aan losse batterij kan aansluiten :

Image

nick88

Post by nick88 » Fri Dec 02, 2011 11:24 am

yanlar wrote:robitronic 2000 lijkt me lader te zijn ...

Gloeiplugverwarmer is hetgeen je op de gloeiplug moet klemmen alvorens je kan starten.
Hier eentje met vaste batterij erop :

Image

en hier eentje die je aan losse batterij kan aansluiten :

Image

ik heb een zoals de bovenste foto! en deze zit in totaal toch al wel 6u in stopcontact!
alvast bedankt voor de snelle reacties he :wink:

Post Reply

Return to “Verbrandingsmotoren”