Tamiya Plasma Edge II ophanging (TT-02B)

Post Reply
pinhunter249

Tamiya Plasma Edge II ophanging (TT-02B)

Post by pinhunter249 » Fri Aug 10, 2018 12:06 pm

gegroet,
hoewel ik al enkele jaren een rc-auto heb, mag je me gerust een NOOB noemen
ik heb zopas een plasma edge 2 gekocht (tt-02b chassis) en ik probeer deze wat op te leuken met aluminium stukken
spijtig genoeg zijn er stukken die ik niet vind, hoewel ik dat vreemd vind

weet er hier iemand of er aluminium voor en achter bovenarmen bestaan voor de vering?
(onderarmen heb ik al van Yeah Racing)
(van yeah racing en gpm-racing kreeg ik al een negatief antwoord)

alvast bedankt

ReneDL
Site Admin

Re: Tamiya Plasma Edge II ophanging (TT-02B)

Post by ReneDL » Fri Aug 10, 2018 6:43 pm

Beste :text-welcomewave: op het forum misschien kan je hier wat mee => https://www.thercracer.com/2014/08/tami ... -tips.html Dat ziet er een mooi en degelijk onderstel uit. :handgestures-thumbupleft: Laat ons alvast meegenieten van de opbouw en je bevindingen, foto's en een beetje uitleg zijn altijd welkom hier. :wink:
Deze https://hobbyking.com/en_us/basher-sabe ... y-arr.html is hier deze week bij mij toegekomen juist nog de ontvanger inbouwen lipo's laden en we kunnen testen. :handgestures-thumbsup:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

pinhunter249

Post by pinhunter249 » Sat Aug 18, 2018 6:34 pm

hi rené,
bedankt voor de link...
heb ondertussen begrepen dat de gewenste stukken niet echt levensnoodzakelijk zijn...
zit ongeveer halverwege m’n build en heb maar originele aluminium shocks besteld ook...

volgende probleem:
ik heb originele metalen drive axles, diff joints en dogbones geplaatst
echter, ik merk ongelooflijk veel speling op die assen
enig idee of dit normaal is en hoe ik dat kan oplossen?

alvast bedankt

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun Aug 19, 2018 8:51 am

Beste, wat noem je "veel speling" :think: , speling moet er zijn daar de assen als ze in het verlengde van de difs staan niet mogen vast komen te zitten en dus zeker nog een minimum aan speling moeten hebben. Deze speling van de aandrijfassen zal vergroten of verkleinen naargelang de hoek die de assen aannemen bij het op en neer veren.
De aandrijfassen moeten dus bij gelijk welke stand van de ophanging vrij kunnen bewegen.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Post Reply

Return to “Elektromotoren”