Andrea Gail (1:30)

dennis_286

Post by dennis_286 » Mon Dec 31, 2007 9:37 am

ziet er echt prachtig uit droop 8)
bezoek ook eens: http://www.xanca.be

Droopy'ke

Post by Droopy'ke » Mon Dec 31, 2007 2:52 pm

Er zijn terug wat dingetjes bijgekomen in de stuurhut:

Image
Een koffiezettertje met kannetje. Een stukje doorzichtig plastic sprue kwam goed van pas om het kannetje te maken. Het handvat is gemaakt van een klein kettingschakeltje. Verder zien we ook nog een Marlboro-onderleggertje (kwestie van geen koffie te morsen op tafel :roll:), een pakje sigaretten, een asbak m?t sigaret en een kopje koffie.

En geloof me... jullie willen ?cht niet weten hoe klein die spulletjes zijn. Image

Wordt vervolgd,

Droop
Usus magister est optimus
Vloot: Christel II, Maggie M, Artemis, Lucy, Viking Warrior. Droogdok: Flemish Scout & Andrea Gail. In voorbereiding: HD21 'Jacob Senior'

dennis_286

Post by dennis_286 » Mon Dec 31, 2007 3:19 pm

haha dat moet een prutswerk geweest zijn, wel een mooi resultaat :sante:

Droopy'ke

Post by Droopy'ke » Tue Jan 01, 2008 6:37 pm

Inderdaad Dennis, dat was prutswerk van de bovenste plank.
Mijne kop doet er nog zeer van. :lol:

Terug tijd voor een update.

Schipper Billy Tyne is aan boord van de Andrea en dus was het de hoogste tijd dat het dak op de stuurhut werd geplaatst.
Dit natuurlijk niet zonder eerst de binnenverlichting te plaatsen. Bij CAP Maquettes heb ik me een pracht van een plafondlampje kunnen aanschaffen en dat schittert nu in de stuurhut zodat de schipper ook 's nachts in z'n Playboy'ke kan lezen.

Image
De stuurhut op z'n plaats. Het model begint nu al z'n 'Andrea-look' te krijgen. :D

De volgende foto's zijn nightshots. Hier heb ik eens speciaal de sfeer in en rond de stuurhut met de camera trachten weer te geven. Dit natuurlijk dankzij de bijhorende verlichting.

Image

Image

Image

Image

Image

Gezellig, niet? De foto's passen nu wel zo'n beetje in de eindejaarssfeer. :D

Wordt vervolgd,

Droop
Vloot: Christel II, Maggie M, Artemis, Lucy, Viking Warrior. Droogdok: Flemish Scout & Andrea Gail. In voorbereiding: HD21 'Jacob Senior'

Droopy'ke

Post by Droopy'ke » Sat Jan 05, 2008 7:20 pm

Ik heb vandaag toch weer een heel klein beetje aan de Andrea kunnen verder werken:

Image
De verdere afwerking van het stuurhuis kwam nu aan bod. De radars, reddingsvlot, zoeklichten en motoruitlaat zijn ook geplaatst.

Image
De uitlaat bestaat uit twee messing pijpjes die men haaks aan elkaar moet solderen of lijmen. Met de gepaste verf & weathering komt dit item toch nogal realistisch over. :wink: Ook de andere zaken op het dak kregen hun portie roest toebedeelt zoals het hoort bij een echte vissersschuit.

Image

Image
Hier nog 2 nightshots toen ik de zoeklichten testte. Mooi! :D

Wordt nog steeds vervolgd,

Droop

dennis_286

Post by dennis_286 » Sat Jan 05, 2008 8:38 pm

nogal realistisch? :shock:
ik vind dit heeeel realistisch :D
echt knap !!! 8)

Droopy'ke

Post by Droopy'ke » Sat Jan 05, 2008 9:43 pm

Thanks Dennis! :D

Nog een woordje uitleg over de verlichting: voor de navigatieverlichting en de twee schijnwerpers heb ik telkens gebruik gemaakt van 2 in serie geschakelde 3v lampjes. De binnenverlichting is een 6v lampje.

Droop

Droopy'ke

Post by Droopy'ke » Sun Jan 06, 2008 1:40 pm

Vandaag heb ik de relingen kunnen plaatsen.

Natuurlijk zijn ook deze niet van de gepaste weathering gespaard gebleven.
Jammer genoeg is er op de foto's daarvan weinig of niets te zien:

Image
De patrijspoorten staan er hier nogal 'mat' bij. Dit komt omdat ze nog een laag Color Stop over zich heen hebben. Dit met het oog op het aanbrengen van de laatste satijnlak. :wink:

Image
Met haar relingen begint de Andrea nu toch echt op een boot te gelijken. :lol:

Image
Tot zover ziet het er redelijk goed uit. De volgende stap is het essembleren en plaatsen van de mast.

Wordt vervolgd,

Droop

Droopy'ke

Post by Droopy'ke » Sun Jan 13, 2008 11:56 am

We zijn weer een weekje verder en de bouw van de Andrea schiet gestaag op.

Een overzichtje van de gedane werkzaamheden:

Image
Hier zien we de mast op z'n plaats. Natuurlijk is ook deze van de gepaste weathering voorzien.
Aangezien zich de motor onder het stuurhuis bevindt moest ik een oplossing vinden om de gehele opbouw demonteerbaar te houden.
Ik heb dit eenvoudig opgelost door de mast op zich met een pin/gat-verbinding aan het stuurhuis te bevestigen/ te lijmen.
De onderkant van de mast staat ook met pinnetjes in het dek verankert. Deze konstruktie is nu op zich z??r stevig en kan nu dusdanig in ??n beweging van het dek verwijdert worden. Simpel! :wink:

Image
De schipper kan haast niet langer wachten om op zee te gaan en daarom heb ik alvast de markeerboeien aan boord gebracht.

Image
Daar de Andrea Gail geen netten aan boord heeft maar met nylon lijnen de zwaardvissen boven haalt, heb ik dus visdraad op de winches bevestigd. Ik kon gewone visdraad gebruiken maar ik vond die fluoscerende toch n?t iets meer hebben. Het oog wil natuurlijk ook wat, niet? :lol:

Image
Op de boeien staan de letters 'AG'. Dit slaat natuurlijk op de initialen van deze schuit. Ik heb dit met opzet niet te strak gedaan omdat deze letters in werkelijkheid er door een bemanningslid ook met een gewoon penseel opgekliederd waren. :wink:

Image
Het achterdek...

Image
De mast gezien vanaf het werkdek.

Image
En nog eens een totaal overzicht van het model.

De volgende stap is het monteren en plaatsen van de stabilisatoren.

Wordt vervolgd,

Droop

Droopy'ke

Post by Droopy'ke » Sat Jan 19, 2008 11:51 am

Weer een weekje verder en dus is het weer tijd voor een foto-update.

De stabilisatoren en de masten zijn nu volledig afgewerkt ?n geplaatst.
Nou ja, 'volledig' is het woord niet. Ik moet wel nog de schijnwerpers (werkdekverlichting) plaatsen.

In ieder geval: enjoy the pictures:

Image

Image

Image

Image

Image

En het leuke is dat alles demonteerbaar blijft:
Image

Wordt (nog steeds) vervolgd.

Droop

Post Reply

Return to “Elektro en Verbrandingsmotoren - Tekeningen en Bouwverslagen.”