View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Sep 2018, 12:24

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
RC zender aansluiten aan Flight simulator 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 RC zender aansluiten aan Flight simulator
Beste mannen
Weten jullie of het mogelijk is om mijn rc zender aan te sluiten op mijn pc en alzo te vliegen op een flight simulator.
Mijn zender is een 6 kanaals Modelcraft 2,4GHz met achteraan een "instructeur-/leerling-bus"
Zo ja, welke flight simulator zou ik dan op mijn pc moeten hebben?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Groetjes polleman

31 Aug 2014, 11:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: RC zender aansluiten aan Flight simulator
Beste Polleman :text-welcomewave: op het forum :glimlach4:
Euhm voor je zender zou het wel handig zijn om ook het type te geven, maar ik zal zo al eens kijken hee :thinking:
Om te beginnen zal deze zender, als deze redelijk recent is, lijken op de flysky 6 kanaals zender...
Dus dan zou je een soort van 3,5mm jack aansluiting moeten hebben zoals bijvoorbeeld aan een hoofdtelefoon ?
Er zijn verscheidene mogelijkheden qua simulators tegenwoordig en hebben elk een beetje hun prijsklasse, maar om meteen een hele goede te hebben kan je eventueel beginnen met Phoenix flight simulator.
Deze is zeer realistisch voor het vliegen met zowel vliegtuigen als met helikopters en zelfs ook al quadcopters...
Er zitten standaard al een hele hoop verschillende vliegtuigen en heli's in met ook wel grote kans dat een van uw vliegtuigen er al in zit.
Helaas is deze niet gratis, voor prijzen kan je best eens informeren bij je lokale modelbouwwinkel, maar ik dacht dat ik deze laatst zag voor rond de 90 euro, met zelfs meteen de juiste kabel erbij om je zender aan te sluiten op je pc...
Verder zijn er ook gratis simulators, zoals rc-deskpilot en dergelijke, die je gewoon kan downloaden, maar dan heb je natuurlijk nog geen kabel...
Allez ja, er is vollop keuze qua simulators, de ene al wat beter dan de andere, maar ze doen allemaal wat ze moeten doen natuurlijk.
Als je vragen hebt stel ze maar gerust, we zullen je meteen zo goed mogelijk proberen te helpen ;-) :think:

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

31 Aug 2014, 13:27
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#3 Re: RC zender aansluiten aan Flight simulator
Ik heb persoonlijk ook Phoenix ben er zeer tevreden over en is volgens mij een van de beste en als enige met blijvende gratis upgrades. :handgestures-thumbupleft:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

31 Aug 2014, 17:49
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]