View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Sep 2018, 12:24

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Nieuwe zender: futaba of graupner 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Nieuwe zender: futaba of graupner
Hallo iedereen,

Ik ben net nieuw op dit forum.

Ik wil een nieuwe zender kopen, heb momenteel de futuba ff 9 maar nog op de 35 band.
Nu wil ik graag eindelijk naar de 2.4 gaan.
Mijn voorkeur gaat naar de 14 SG van futaba maar heb nu eens de mz 24 Hott van graupner bekeken en twijfel ik.

Kan er mij iemand (degelijke) raad en ervaringen meegeven.

28 Jun 2015, 09:19
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Nieuwe zender: futaba of graupner
goeiemiddag Johan :text-welcomewave: op het forum :glimlach4:

hmm, Ik heb zowel met graupner als met futaba geen directe ervaring, zelf werk ik met spektrum, maar voor zo ver ik weet zijn beide wel zeer complete zenders met dezelfde instelmogelijkheden :think:
Ik vind beide zenders nogal duur, maar ik heb ook niet meteen iets waarvoor ik 12 kanalen nodig zou hebben :whistle:
persoonlijk zou ik meer voor de futaba gaan aangezien bijna elke rc winkel altijd wel ontvangers hiervoor in stock heeft en ze je daar dan ook kunnen verder helpen indien je problemen hebt.
Graupner is over het algemeen niet zo verspreid over alle rc-winkels in belgië.

Verder denk ik ook dat de grootste beslissende factor voor het kiezen welke zender je wil natuurlijk ook het gemak van instellen en betrouwbaarheid van de verbinding zal zijn.
Op 2.4 ghz is het al vrij raar of zelden dat je je verbinding met je toestel zal verliezen tijdens het vliegen of rijden, ook al zit je met meerdere mensen tegelijk op 2.4.
Dus qua betrouwbaarheid van de verbinding moet je je zeker bij graupner of futaba geen zorgen maken, die zullen beide perfect werken.
Qua instellen van de zender denk ik dat je aangezien je futaba al hebt je misschien wel met de nieuwe meteen vertrokken bent met dat je met de instellingen al vertrouwd bent.
Maar over het algemaan is het met een nieuwe zender altijd wel een beetje zoeken voor je alles juist hebt ingesteld.

Ik zou zeggen, wat zijn voor u de meer bepalende factoren waarom je ofwel voor de ene of voor de andere zender zou kiezen ?
Of wat zijn je bedenkingen bij de zenders waardoor je liever de ene of de andere zou nemen ?
Uiteindelijk komt het neer op jouw gemak tijdens het rijden of vliegen en dan is het het beste dat je zelf de beste zender voor jou kiest.
Maar wij kunnen nog altijd wel goed advies geven wanneer je je bedenkingen over iets hebt natuurlijk :knipoog:

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

28 Jun 2015, 14:17
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Nieuwe zender: futaba of graupner
Amai, na een week wel heel weinig reacties!!!!!!
Grt j.s

05 Jul 2015, 16:45
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Nieuwe zender: futaba of graupner
mja spijtig genoeg zijn er niet zo veel leden actief op het moment, ik vind het zelfs raar dat René, onze lokale zenderverzamelaar nog niet gereageerd heeft ...
iedereen zal gaan vliegen of rijden zijn zeker ? :think:
Maar het is hier op het moment verschrikkelijk stil ...

05 Jul 2015, 17:06
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Nieuwe zender: futaba of graupner
Sorry :oops: :oops: ik dacht Booster heeft het goed verwoord en ben er dus verder niet op in gegaan.
Het is ook niet gemakkelijk om voor iemand anders een zender aan te bevelen, zeker niet als je bij de gekende en betere merken blijft. Zowel Graupner als Futaba als Spektrum als Multiplex moeten voor degelijkheid en afwerking voor elkaar niet onderdoen. Het is meer gelegen aan je persoonlijke voorkeur en smaak wat je wil aanschaffen en wat je er wil aan spenderen.
:wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

06 Jul 2015, 00:24
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Nieuwe zender: futaba of graupner
Waar zijn onze zenderfanaten eigenlijk allemaal naartoe ...

06 Jul 2015, 08:27
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Nieuwe zender: futaba of graupner
Die zijn allemaal op""zending" :lol 1:

Ik heb inderdaad meerdere zenders o.a. Futaba het is een zender zonder problemen die zeker doet wat hij moet doen, het enige wat ik een nadeel vind is de nogal ingewikkelde manier van programmeren (maar dat is mijn gedacht). De Spektrum zenders hebben volgens mij een veel logischer volgorde van programmeren (maar nog eens dat is mijn gedacht).
Een van de mooist afgewerkte zenders vind ik de Graupner MC20 met zijn 4 ingebouwde "patch" antennes wat hem een groot en degelijk zendbereik geeft, dus geen buitenantenne te zien. Multiplex heb ik ook gehad en die heeft mij ook nooit in de steek gelaten, het is goed en degelijk materiaal maar ik vind hun nieuwere modellen "oerlelijk" maar dat is weer mijn gedacht.
Het zijn 4 goede merkzenders die ik persoonlijk ken, de ene met al wat meer voor u passende opties dan de andere, wat dan de aanbevelingen en keuze voor een ander niet gemakkelijk maakt.
In de basis zijn ze alle 4 aan te raden en zeker geen miskoop maar welke zender het dichts bij hun budget, verwachtingen en wensen aanleunt moeten zij zelf beslissen. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

06 Jul 2015, 10:32
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Nieuwe zender: futaba of graupner
Inderdaad, persoonlijk heb ik voor de dx8 van Spektrum gekozen in der tijd omdat ik tevoren al een DX6i gehad had en de logica van het programmeren al kende.
Persoonlijk lag die zender me ook iets beter in de hand en paste die ook nog in mijn zenderpult...
Voor de rest heb ik altijd met Spektrum gewerkt, omdat die logica voor mij snel werkt voor het programmeren en de zenders hebben mij nog niet in de steek gelaten :dance:

Maar zoals René al zei, je zender kiezen is iets hoogst persoonlijks, het gaat natuurlijk om uw eigen gemak en niet dat anderen makkelijk op jouw zender moeten kunnen tokkelen :wink:

06 Jul 2015, 12:08
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]