View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Dec 2017, 07:26

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 
welke micro heli voor mij DX7s? 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 welke micro heli voor mij DX7s?
Ik ben van plan om mijn terug een kleine heli aan te schaffen, nu zag ik dat er weer heel wat moois op de markt is:
de blade 230s; 200srx, KH assault 100 (= is volgens mij dezelfde als de Hisky HCP100S?). De laatste micro helis die ik gevlogen heb zijn de blade 130x en de nano CPX. Nu had ik van ene kameraad ene MJX 647 (4 kanaals) te leen en het begon toch weer te kriebelen. Nu in principe zou een 4 kanaals genoeg zijn voor hoe ik vlieg maar ik denk dat ik hier snel spijt van ga krijgen aangezien in ene 6 kanaals toch fijner vliegen vond (constant toerental en hoogte regelen door pitch) en ik hier soms ook eens gek mee kon doen (ondersteboven hooveren of een looping). Voordeel aan ene 4 kanaals is natuurlijk dat er minder stuk gaat en minder afgesteld moet worden. Een voorwaarde is wel dat deze werkt in combinatie met mijn Spektrum DX7S zender. Hetzij BNF, via een sateliet ontvanger of via een module die in de zender geplugged wordt (minste voorkeur).

en nu mijn vraag :flyaway: : Suggesties?

Op zich komen zowel 4 kanaals als 6 kanaals in aanmerking zolang de motors maar brushless zijn.

04 Jan 2016, 22:10
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Beste je hebt enkel niet gezegd waar je het meeste wil gaan vliegen, is dat de huiskamer en bij kalm weer buiten of is het voor in de zaal en buiten. :think:
Naar ik heb gelezen en vernomen is voor binnen en bij kalm weer buiten (er mag zelfs een beetje wind zijn) de "Blade Nano CP-S" zeker een aanrader.
De 200 SRX en de 230 S heb ik persoonlijk en zijn alle twee stuk voor stuk heel goede mooie en fatsoenlijk afgewerkte heli's.
Voor mij is het enkel de bedoeling om wat rond te fladderen in mijn achtertuin, maar als je naar filmpjes kijkt op YouTube zie je dat in de "juiste handen" ze probleemloos heeeel veeeeeel kunnen. En in hun prijsklasse moeten ze ten opzichte van andere merken zeker niet onderdoen, de meeste beoordelingen zijn dan ook heel positief. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

05 Jan 2016, 01:51
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
ja, die nano spreekt mij ook wel aan. Nu heb ik wel de nano CPX gehad maar hier deze vond ik een beetje te nerveus. Nu weet ik niet hoe deze S is. Maar met de 3 standen zal het inderdaad wel meevallen. Zijn er tussen deze 2 nog verschillen buiten de safe technologie? Is de nanocps misschien ook al uitgerust met brushless motor?

deze lijkt mij ook wel interessant:
http://www.banggood.com/Hisky-HCP100S-6 ... 26255.html

satteliet insteken en binden. Qua grootte is deze ongeveer vergelijkbaar met de blade 130x heb ik gezien.

05 Jan 2016, 12:25
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Bij Banggood heb je de Hisky-HCP100S => http://www.banggood.com/Hisky-HCP100S-6 ... 26255.html
Bij HK noemt hij de Assault 100 => http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
Het zijn alle twee dezelfde heli's en leunen het dichts aan bij de Blade MCPX brushless, de twee bovenstaande hebben een rotordiameter van 249mm. en bij de MCPX is het 263mm. De Blade 130 is een stuk groter met een rotordiameter van 325mm.
Maar ..... zowel de MCPX als de Bade 130 worden niet meer gemaakt (gaan uit productie)
Men verwacht wel een vernieuwde Brushless MCPX met o.a. safe technologie.
De Nano CP S is voorzien van "Coreless motoren" dat zijn veredelde en duurzamere borstelmotoren, die hebben een beter rendement en een langere levensduur dan de gewone brushed motoren. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

05 Jan 2016, 18:04
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Ik heb de Nano CPs en ben er zeer tevreden over.
Hij heeft wel maar twee standen, de derde stand (stand 0) schakelt de motoren uit en hiermee kan je de blades instellen.
Hij vliegt redelijk snel en is dankzij het SAFE technologie redelijk in de hand te houden, als je je besturing loslaat stabiliseert hij zichzelf (wel enkel in stand 1) bij stand 2 heb je dit niet.
En je kan de motoren ook nog temperen in beide standen, dan is hij nog iets rustiger te vliegen (misschien bedoel je deze stand als stand 3)

05 Jan 2016, 18:36
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
qua grootte lijkt me de nano cps ook wel interessant voor mij. Hiermee kan je op een beperkte ruimte toch wat spelen. Ik begin deze meer en meer interessant te vinden. De blade 130x was al te groot voor in mijne hof te vliegen en dus zal die assault/Hyski dat ook wel zijn. En van Blade kan je veel terug vinden (troubleshooting, instellingen, spare parts).

@Rene, heb je ook ervaring met de nano CPX? Indien ja, merk je verschil? Ikzelf heb deze gehad en ik vond deze toch een pak moeilijker te vliegen dan de 130x.

@Kruke: volgens de productfiche zouden er 3 standen zijn: stability mode, agility mode en 3D mode maar dat is met de door hun bijgeleverde zender. Mogelijks dat dit moeilijker in te stellen is op een dx7s of dx6i omdat de meeste schakelaars maar 2 standen hebben in plaats van 3.

05 Jan 2016, 20:50
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
airwolf wrote:
qua grootte lijkt me de nano cps ook wel interessant voor mij. Hiermee kan je op een beperkte ruimte toch wat spelen. Ik begin deze meer en meer interessant te vinden. De blade 130x was al te groot voor in mijne hof te vliegen en dus zal die assault/Hyski dat ook wel zijn. En van Blade kan je veel terug vinden (troubleshooting, instellingen, spare parts). Dan zou ik ook gaan voor de grote van de Nano hiermee kun je inderdaad meer "spelen" op minder plaats.

@Kruke: volgens de productfiche zouden er 3 standen zijn: stability mode, agility mode en 3D mode maar dat is met de door hun bijgeleverde zender. Mogelijks dat dit moeilijker in te stellen is op een dx7s of dx6i omdat de meeste schakelaars maar 2 standen hebben in plaats van 3.

Ik heb de RTF en hier heb je een schakelaar met volgende standen 0- 1-2. en bijkomend kan je de rechter stick indrukken en dan tempert hij zich dit in stand 1 en 2.
Voor een beginnend heli vlieger is dit wel gemakkelijk om in stand 2 te leren vliegen :knipoog:
Maar dat zal jij waarschijnlijk niet nodig hebben na je ervaring met de Nano CPX

05 Jan 2016, 21:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
als we t over ervaring hebben dan valt dit toch tegen hoor Kruke :smiley_pilot: Met de 130x kon ik wat rondjes vliegen en ondersteboven hooveren. Niet teveel stukken aan gehad?

05 Jan 2016, 21:17
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Valt eigenlijk goed mee.
Hij kan wel tegen een stoot.
Enkel het landing gear is heel gevoelig.
Maar zoals ik zei ik begin nu pas op stand 2 :wink:

05 Jan 2016, 23:29
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#10 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Beste Airwolf, ik heb met geen van beide Nano's ervaring of gevlogen, maar als je met de Blade 130 kon rondvliegen en op de rug hoveren zou volgens de beschrijvingen de nieuwe Nano CP S zeker geen probleem mogen zijn. Kruke is nieuw beginner met heli vliegen en kan er al mee rondfladderen in de stability mode, en is nu beginnen oefenen in de agility mode dus .....dan moet jij met je ervaring dat zeker kunnen. :wink:

06 Jan 2016, 00:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#11 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Kruke, met die 2 standen bedoel je waarschijnlijk de gewone modus (dus meer gas geven gaat de rotor sneller draaien) en idle up (rotor blijft draaien heli stijgt/daalt door pitch te veranderen). Maar hoe verander je de 'flight modus'? Dus ik wil zeggen de SAFE instellingen?

08 Jan 2016, 23:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#12 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Wat bedoel je met veranderen aan SAFE instellingen?
Ik weet niet of je veranderingen kunt ingeven met een DX7 of dergelijke zender, aangezien ik mij een RTF versie heb gekocht.
Ik zal morgen eens kijken in het boekje of hiervan iets terug te vinden.

09 Jan 2016, 02:05
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#13 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
De DX7s is voorzien van een driestandenschakelaar dus moet het kunnen om de "3 flight modusen" te installeren en aan te passen naar eigen wensen, de basis instellingen kan je hier vinden => http://www.spektrumrc.com/Products/Defa ... od_manuals => Download DX7S Setups => BLH2480 Nano CPs BNF <= dit bestandje kopiëren naar je PC en vervolgens naar je SD kaart van je zender en vervolgens in je zender installeren. :wink:
Hier alvast enkele filmpjes die nuttig kunnen zijn :wink:

09 Jan 2016, 12:16
Profile

Reply with quote
Post Number:#14 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Heb je aan de uitleg van Rene hierboven genoeg, of bedoel je nog iets anders?

09 Jan 2016, 21:56
Profile

Reply with quote
Post Number:#15 
Thx Rene ! Juist wat ik zocht.
Kruke ik heb de handleiding gedownload, ik ga deze eens eerst doornemen.
Als ik vragen heb hoor je me wel :wink: bedankt alvast.

Verstuurd vanaf mijn SM-T230 met Tapatalk

11 Jan 2016, 20:12
Profile

Reply with quote
Post Number:#16 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Rene,
had jij geen mcpx-bl? Kan er van iemand ene overnemen, zo goed als nieuw, voor een interessante prijs.

10 Feb 2016, 22:17
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#17 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Neen die heb ik niet en zou die persoonlijk niet kopen, er zijn voor zover ik weet al van in het begin van de gewone MCPX en nu met de brushless problemen met de lineaire sevo's. Na een 40 a 50 tal vluchten begint de heli rare toeren uit te halen, oorzaak is vervuilde koolbaantjes van de servo potentiometers. Servo's moeten dan gedemonteerd worden en de koolbaantjes gekuist. Dat zou zich naar ik heb gelezen op het MBF forum telkens herhalen tussen de 40 a 50 vluchten.
Er is naar ik heb vernomen terug een nieuwe MCPX op komst en deze zal misschien en laat ons hopen met andere servo's zijn uitgerust.

10 Feb 2016, 23:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#18 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
thx Rene, dan ga ik rustig de kat uit de boom kijken. Is ook niet dat het dringend is ( pffff ) . Die lineaire servos zaten ook op mijn 130x en ik moet zeggen dat het bij mij wel meeviel. Maar inderdaad een normale servo zou misschien wel interessanter zijn. Toch terug bij de vliegclub aangesloten dus het moet al geen micro meer zijn :) (zie mijn nano cps topic).

10 Feb 2016, 23:40
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#19 Re: welke micro heli voor mij DX7s?
Hier heb je er een voorbeeld van => http://www.modelbouwforum.nl/threads/bl ... st-3667780 en zo zijn er heel wat. :?

11 Feb 2016, 00:18
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]