Pop-Pop boten

Moderator: ReneDL

stevie
Moderator

Re: Pop-Pop boten

Post by stevie » Tue Dec 01, 2009 7:27 pm

ik heb het helaas okk geprobeerd , en idd hij pruttelt , maar inplaats van blijven te poffen kookt hij gewoon leeg ,
ben aan het overwegen van met een membraan te werken ipv wikkelingen
Image

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Tue Dec 01, 2009 10:40 pm

Hoeveel spiralen zijn er op, wat is de diameter van de buis en welke warmtebron is er gebruikt. :confusion-confused: :angry-extinguishflame:
Dat zou ik willen weten, na jullie uitleg zal ik eens zien wat ik kan doen :wink: :tools-hammer: :tools-wrench:

Groetjes ReneDL
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

stevie
Moderator

Post by stevie » Wed Dec 02, 2009 8:55 am

hier, zoals je vroeg rene hier een foto . de buisjes zijn +- 2.5 mm .
deze zijn gebruikt van een ijskast . hij zuigt onderaan aan en bovenkant uitstomen dacht ik

maar met dit bericht te plaatsen denk ik plots aan de mogelijke oorzaak

het kan zijn dat de buisjes achteraan vlak naast elkaar moeten komen niet?

Image
Image

FreakyFlight
Site Admin

Post by FreakyFlight » Wed Dec 02, 2009 12:39 pm

Je foto komt niet echt goed door stevie...
Zie de uitleg van Peet #77 ivm het plaatsen van foto's @ http://www.rc-forum.be/phpbb2/viewtopic.php?f=4&t=938
Sinds ik bij mijn vrouw ben, vlieg ik elke dag... buiten!

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Wed Dec 02, 2009 6:20 pm

@ Freaky....scherm eens goed afkuisen :chores-mop: ik zie alles zoals het moet :happy-smileygiantred:

Ik zie dat de boot gemaakt is uit een petfles. Je kan van hieruit moeilijk zien welke de lengte is, maar ik vermoed dat de buisjes na de spiraal te lang zijn waardoor de stoom afkoelt voor hij buiten de boot is en steeds terug wordt opgezogen.
Waardoor geen verse stoom en geen stuwkracht (denk ik :roll: )

Groetjes ReneDL
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Support-Parts

Post by Support-Parts » Wed Dec 02, 2009 7:21 pm

De exacte werking is nooit echt achterhaald maar men verondersteld dat het als volgt gaat.
Het water word omgezet in stoom die via de 2 uitgangen naar buiten word gestuwd. Dankzij het feit dat de buisjes onder water zitten moet de stoom hiervoor eerst een bepaalde kracht verkrijgen. Eens deze kracht bereikt duwt de stoom het water uit de weg en ontstaat er een voorwaarts stuwende kracht.
De volgende stap is dat daar waar de stoom uit word gestuwd, ontstaat een onderdruk. Deze onderdruk zorgt ervoor dat er vers water terug word opgezogen. Gezien de zuigkracht in alle richtingen werkt, word de boot niet terug achteruit getrokken.
Het verse water dat in de spoel komt, verdampt zo goed als onmiddellijk door de werking van de onderdruk en de nog steeds aanwezig zijnde warmte van de warmtebron. Waardoor de cyclus gewoon weer van voor af aan begint.
Bij de spoelen met een membraan zorgt het membraan ervoor dat de onderdruk nog versterkt word.
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Wed Dec 02, 2009 9:31 pm

Ik zal het morgen ook eens proberen :mrgreen:

Hier de ganse uitleg met voorbeelden => http://www.galepp.com/popboat/popboat.htm (reeds gepost op voorgaande pagina)
Groetjes ReneDL

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Fri Dec 04, 2009 9:21 pm

En jaaaaaa het is gelukt :banana-wrench: :clap: en goe zelfs :happy-smileyflower:
hier een foto =>
34.PNG
34.PNG (407.39 KiB) Viewed 4477 times

Je kan mooi de uitstroom achteraan zien.
Ik zal eens zien of ik geen filmpje kan maken met mijn GSM
Groetjes ReneDL :wink:
Groetjes ReneDL

Support-Parts

Post by Support-Parts » Sat Dec 05, 2009 6:24 pm

Proficiat Rene met de eerste werkende pop-pop'er van ons forum!
:respect:
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sat Dec 05, 2009 6:56 pm

En hier het bewijs in film-formaat:

Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Treinen en Vaartuigen.”