View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Jul 2017, 13:04

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
FT simple Cub 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 FT simple Cub
Een tijdje geleden had ik al een motor, regelaar en servo's gekocht. Met de specificaties voor het "B pack" zoals op de flite test website. Ik had de plannen voor de old fogey al afgedrukt. Ik had nog genoeg van dat groene hubo schuim waarmee ik ook de trainer gemaakt had.
Maar nu hadden ze daar de plannen voor de simple cub net op het publiek losgelaten. Het is mogelijk om het vliegtuig later nog uit te rusten met drijvers. Je kan er ook "bommen" aanhangen en nog makkelijk ombouwen naar 4 kanaal besturing.

Ik heb een paar avonden geknutseld en voila zoals de titel al verklapt heb ik geen old fogey gemaakt maar de simple cub.
We werden vandaag verwend met een windarme dag dus ideaal om het ding eens in de lucht te laten. De maiden vlucht zeg maar. Mijn dochter heeft alles vastgelegd met de action cam. Hopelijk zit er iets bruikbaar tussen (ze is nogal enthousiast...)

Dat ding vliegt zo makkelijk als de hobbyzone champ. Maar is een pak groter. Met een 850mah 3S batterij kon ik 13 min vliegen tot het alarm afging. Maar dat was met veel loopings, proberen ondersteboven vliegen, veel volle gas, dichtbij en dan recht omhoog,... dus bij rustig vliegen zal daar wel 15 min uit te halen zijn. :smiley_pilot:

Vandaag heb ik de batterij dus al 3 keer geladen en leeggevlogen. Straks nog eens... :tevreden:

Ik had geen geschikte draad om het landingsgestel te maken. Dat komt nog wel.

Hierbij een foto van het vliegtuig

Attachments:
simplecub.jpg
simplecub.jpg [ 23.58 KiB | Viewed 116 times ]
13 Jul 2017, 20:01
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: FT simple Cub
Dat ziet er top uit hee :thumbup: en nu nog een mooi filmpje. :weehee:
En dit landingsgestel kan je voor die prijs zelf niet maken (met montage materiaal en wielen) 5.64€
https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-b ... wheel.html

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

14 Jul 2017, 15:02
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: FT simple Cub
Dit is het filmpje met de beelden van de eerste vlucht, een stukje met de camera op het vliegtuig en tot slot nog een stuk van de 2de dag. Dan heb ik geprobeerd om een paar keer langs de camera te vliegen.

Je kan best het geluid niet te luid zetten, als de camera het vliegtuig staat is er veel windgeruis.
https://www.youtube.com/watch?v=LoJj14l2x1M Dit is de link naar het filmpje. Dan kan je op volledig scherm kijken. (niet vergeten op hoge kwaliteit te zetten) Dan is er nog wat te zien van het vliegtuig. Hier op het kleine schermpje in het forum valt het wat tegen vind ik.

15 Jul 2017, 08:36
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: FT simple Cub
Beste, :idea: je kan ook rechts onderaan het filmpje op "YouTube" klikken en dan op groot scherm klikken.
De bouw van je toestel is zeker geslaagd :respect: het toestelletje is heel wendbaar en vliegt zo te zien heeeel goed zowel traag als op snelheid. Je hebt het in de vingers :handgestures-thumbsup: bouwen is zeker voor herhaling vatbaar en ..... keuze ten overvloed. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

15 Jul 2017, 09:19
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]