|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|
Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
Author |
Message |
ReneDL
Site Admin
Joined: 28 Nov 2007, 20:53 Posts: 6179 Location: Ursel
|
Post Number: #1 Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
Na de zoveelste kapotte motor alle elektronica uit de heli gesloopt. Naar gepaste onderdelen gezocht en deze besteld: Hoofdmotor => https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... ouse_.htmlRegelaar => https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... oller.htmlStaartmotor => https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... _10g_.htmlRegelaar => https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... oller.htmlNog een gepaste gyroscoop https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-g ... -gyro.html wat draad en verbinding materiaal en het monteren kon beginnen. Aanpassen en monteren hoofdmotor Monteren regelaars en gyro Aanpassen en plaatsen staartmotor Met dat als eindresultaat En hij vliegt nog goed ook  na veel bloed zweet en tranen Het grootste probleem was dat ik nergens op het net of forums een deftige uitleg kon vinden voor het afregelen en instellen van de FP heli met twee borstelloze motoren voor de Spektrum DX6. Het toewijzen en instellen van de nodige schakelaars was geen probleem daar is er genoeg over te vinden. Maar .... nergens is er iets te vinden voor het instellen van de waarden van de mixer voor het samenwerken van de twee brushless motoren en het instellen en afregelen van de gyro. Na vele uren  van instellen, uitproberen en aanpassen zijn we uiteindelijk tot een goed resultaat gekomen. Ik ga proberen van morgen een filmpje te maken als het weer en de wind toelaatbaar is. 
_________________ Groetjes ReneDL
Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>
|
05 Jun 2015, 00:02 |
|
 |
ReneDL
Site Admin
Joined: 28 Nov 2007, 20:53 Posts: 6179 Location: Ursel
|
Post Number: #2 Re: Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
_________________ Groetjes ReneDL
Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>
|
05 Jun 2015, 10:32 |
|
 |
Jesse
Joined: 16 Oct 2013, 00:12 Posts: 269 Location: Lanaken
|
Post Number: #3 Re: Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
Mooie ombouw, en als die nu goed vliegt lijkt het me zeker wel waard 
|
05 Jun 2015, 17:02 |
|
 |
ReneDL
Site Admin
Joined: 28 Nov 2007, 20:53 Posts: 6179 Location: Ursel
|
Post Number: #4 Re: Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
Hij vliegt zeker een stuk beter  , door de snellere reactie op de stick commando's (meer instelmogelijkheden via servo travel, Dual rates en Expo met de DX6) Ook de reactie met de brushless motoren is veel beter, er is een veel snellere acceleratie zowel op de hoofdrotor als op de staart. Het is wel nog even wennen en hier en daar misschien nog een beetje bijregelen maar het komt zeker goed. 
_________________ Groetjes ReneDL
Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>
|
09 Jun 2015, 11:30 |
|
 |
ReneDL
Site Admin
Joined: 28 Nov 2007, 20:53 Posts: 6179 Location: Ursel
|
Post Number: #5 Re: Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
De brushless V913 doet het meer dan goed, deze morgen de eerste vlucht pas kunnen maken rond 9 uur (voordien te veel mist), inmiddels de vierde vlucht achter de rug en aan het laden voor de vijfde en hoop er vandaag nog een paar meer te kunnen maken  de lol zit er goed in. 
_________________ Groetjes ReneDL
Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>
|
14 Jun 2015, 16:49 |
|
 |
ReneDL
Site Admin
Joined: 28 Nov 2007, 20:53 Posts: 6179 Location: Ursel
|
Post Number: #6 maken van nieuwe staartmotorhouder
Gisteren onze grijze massa eens laten werken  en een nieuwe staartmotorhouder ontworpen voor de V913 Vandaag wat draai, frees en boorwerk gedaan en ziehier het resultaat Ziet er goed uit hé ...... al zeg ik het zelf  het verschil met voordien is groot zie foto 2 van post#1 En ...... getest in de vooravond (met redelijk veel wind) en goed bevonden, de staart houd zich strak en de heli reageert zeer goed. 
_________________ Groetjes ReneDL
Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>
|
30 Jun 2015, 20:14 |
|
 |
ReneDL
Site Admin
Joined: 28 Nov 2007, 20:53 Posts: 6179 Location: Ursel
|
Post Number: #7 Re: Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
Voor de geïnteresseerden bovenste tekening is voor de ombouw V913, onderste voor de ombouw van de V912. Moet ook te maken zijn met een 3D-printer 
_________________ Groetjes ReneDL
Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>
|
09 Jul 2015, 11:28 |
|
 |
booster666
Joined: 14 May 2010, 18:38 Posts: 1384 Location: Vlaams brabant , wespelaar
|
Post Number: #8 Re: Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
dat moet inderdaad wel te doen zijn met een 3d printer, alleen de gaatjes hoef je dan nog te tappen en om het mooi te maken eens licht opschuren, maar verder is dit perfect te doen. Al raad ik mensen die dit zouden doen van het te doen met PLA in de plaats van ABS, om het onderdeel zo stijf mogelijk te hebben om geen rare vibraties te veroorzaken...
_________________ Mvg Kevin auto's: HPI baja 5b ss , tomahawk st, rustler vxl, losi micro crawler, sprint 2 flux, ... vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ... heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s
|
14 Jul 2015, 22:42 |
|
 |
ReneDL
Site Admin
Joined: 28 Nov 2007, 20:53 Posts: 6179 Location: Ursel
|
Post Number: #9 Re: Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
Gisteren middag de V913 gevlogen en de timer ingesteld op 12 min. na de vlucht de lipo geladen en er kon 1984mA in. 12 min. is een mooie vliegtijd en voor mij meer dan voldoende (je moet constant geconcentreerd kunnen blijven), en .... we hebben zo nog 266 mA in reserve  We hebben ook nog een betere batterijhouder gemaakt waardoor de lipo mooi volledig onder canopy zit.  Met de voorgaande was de lipo bovenaan een beetje zichtbaar en was de canopy moeilijker te plaatsen.  De gewichten van de ingekorte flybar aangepast (aan beide zijden een schijfje bijgeplaatst om het gewicht te verdubbelen) de heli is nu nog wendbaarder en directer op de stick bewegingen.  Bovenaan de hoofdas onder de "Aluminium Cover" een kunststof dikte-ring geplaatst zodat de flybar uiteinden de canopy of de staartboom en gyro niet meer kan raken.  Een paar foto's:
_________________ Groetjes ReneDL
Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>
|
10 Oct 2016, 19:28 |
|
 |
ReneDL
Site Admin
Joined: 28 Nov 2007, 20:53 Posts: 6179 Location: Ursel
|
Post Number: #10 Re: Brushless ombouw V913 met los gekozen onderdelen
Deze morgen rond 10uur een vlucht gemaakt van 12min. en 28sec. daarna onmiddellijk de temperaturen gemeten van : Buiten temp. 13°C Hoofdmotor temp. 28.4°C Staartmotor temp. 18.8°C Lipo temp. 22°C Dat ziet er dus dik in orde uit, motoren en lipo zijn zeker niet overbelast  de lipo is aan het laden (2C) en binnen het half uur zien we wat het verbruik was ..... er kon 2041mA in de lipo van 2250mA. Door de aanpassingen aan de flybar heb ik tijdens de vlucht ondervonden dat reactie van de heli heel wat directer en agressiever is geworden  wat hem een heel stuk beweeglijker maakt en dat is dus zeker positief Minderen of meerderen kan je gemakkelijk door in de zender "dual rate en expo" aan te passen via een meer standen schakelaar. Als de wind niet toeneemt deze middag nog een paar (test) vluchtjes maken. 
_________________ Groetjes ReneDL
Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>
|
11 Oct 2016, 12:12 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|