View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Nov 2017, 21:23

Post new topic Reply to topic  [ 179 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Mjx f45 upgrades/mods 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#121 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ik ben aan het overwegen om nog een f45 te kopen maar heb ook nog een dx6i liggen dus indien er redelijk beginner-vriendelijke 6-kanaals heli's zijn kan ik mss die eens proberen. Dillemma's dus...help ! :D

04 Jun 2014, 19:37
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#122 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Met je DX6i kan je de ganse reeks van E-flite / Hobbyzone besturen en met een gepaste adapter nog anderen ook. :wink:
Wat betreft de kuren van je F45 dat kan wijzen op motoren die ver op hun einde zijn, hoeveel vluchten heb je er al mee gedaan. :think:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

04 Jun 2014, 22:47
Profile

Reply with quote
Post Number:#123 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Dat weet ik niet Rene, veel vluchten gewoon...hoelang gaat zo'n brushed motor ongeveer mee ?

O ja ik heb trouwens nog een f45 besteld :smile: Enkel de heli zonder zender of batterijen...met wat geluk komt die nog deze week toe maar vrees ervoor. :confusion-waiting:

05 Jun 2014, 18:34
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#124 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Naar ik heb gelezen tussen de 30 en de 40 vluchten dat is wat de meesten opgeven "My longest lasting motors to date were 38 & 39 flts on 2 stock motors. This one has 35 now."
Waar heb je die F45 besteld dat je hem zo snel kan hebben. :think:
Ik heb vandaag de reserve motoren binnen gekregen, ik heb er nu van elk twee maar ..... zo te zien is de motor van de V912 dezelfde als van de V913 :? allee op het eerste zicht toch dat ga ik eens nader onderzoeken. Dat zou wel de reden kunnen zijn dat de V913 een stuk trager is dan de V912 en dat de motor hier ook veel langer meegaat (bij mij toch). Ik vlieg ze altijd alle twee na elkaar en de V912 zit nog met de originele motor en deze van de V913 is al een 5 tal vluchten vervangen. Het gaat hier wel over de hoofdmotor de staart motoren zijn nog bij alle twee de originele, ik ga hier ook eens naar kijken of er verschil in is.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

05 Jun 2014, 19:07
Profile

Reply with quote
Post Number:#125 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Thanks Rene ik heb die f45 bij starbazaar besteld, ik had mijn eerste daar ook gekocht trouwens.

Ze hebben daar ook een brushless tail die ik interessant vind maar lijkt me moeilijk om aan te sluiten :

http://starbazaar.nl/alle-onderdelen-he ... staartstuk

05 Jun 2014, 19:13
Profile

Reply with quote
Post Number:#126 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ik begrijp nog altijd niet goed waarom onze heli motortjes maar zo'n beperkt aantal vluchten meegaan, en dan vervangen moeten worden... of is dat weer zo gemaakt door onze consumptie economie? :evil:

Mijn vader rijdt met modeltreintjes, schaal N. Zitten kleine brushed motortjes in maar die gaan decennia mee bij veelvuldig gebruik. Ze zijn aan 1 kant open, zodat ze proper gemaakt en onderhouden kunnen worden, en hooguit soms eens de koolborsteltjes vervangen.
Waarom kan dat niet bij ons? Ik snap best dat een heli motor wat meer zal afzien, maar elke 30-40 vluchten een volledig nieuwe motor moeten kopen vind ik een beetje absurd... :confusion-scratchheadyellow:
En dan nog de schade die je oploopt als de heli neerstort wanneer de motor er ineens mee stopt :cry:

Dit soort dingen demotiveren mij een beetje om actiever te vliegen. Ik vind onderhoud uitvoeren niet erg. Als ik schade vlieg door mijn eigen fout is dat balen, maar daar komen we ook wel overheen. Maar gegarandeerde stukken elke paar maanden, en constant risico op crash schade dankzij dergelijke lage duurzaamheid van stukken, en het onmogelijk maken om deze zelf in goede conditie te houden...?

Sorry dit ging niet over de F45, maar wilde het even kwijt :oops:
[/offtopic]

05 Jun 2014, 19:49
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#127 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ja ..... dat is wel niet goedkoop h? zo een conversie setje, voor de twee motoren + regelaars is dat 105?.
Het ombouwen is niet moeilijk als je de instructies in volgorde uitvoert zal dat zeker lukken, maar kan je dan niet beter uitkijken naar een complete brushless heli. Als je bij dat setje nog de prijs van een heli moet bijtellen kan je beter een kant en klare kopen denk ik.

05 Jun 2014, 21:40
Profile

Reply with quote
Post Number:#128 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ja maar ik weet ook nog niet welke heli ik dan wil, ik had mijn ogen laten vallen op de blade 200 sr x maar met de leuke commentaar errond laat ik die liever waar hij is, ook is hij best prijzig maar indien hij goed zou werken heb ik er dat wel voor over.

De reden dat ik nog een f45 gekocht heb is omdat ik plezier had met de vorige/huidige, ook vind ik het een vrij makkelijke heli om aanpassingen aan te doen en doe dat zelfs graag zolang het niet te moeilijk word.
Het voornaamste is natuurlijk dat ik een vliegklare heli heb en met de problemen die ik met de huidige heb weet ik geen raad behalve een hoopje onderdelen bestellen en vervangen. Ik heb 55euro betaald voor enkel de heli en vond dat best meevallen, batterijen en zender heb ik dus leek me praktisch.

Die brushless tail viel me op omdat de (brushed) staartmotors het normaal eerst begeven las ik al verscheidene keren bij rcgroups, ook heb ik al een brushless main motor dus behalve de aankoop van de brushless tail set zou ik geen extra kosten moeten doen.

Ik heb eigenlijk ook niet meteen zin om alles aan die nieuwe f45 te gaan veranderen...eerst een zien hoe hij vliegt wanneer hij hier aankomt want zoals ik al zei het voornaamste is dat ik weer kan vliegen zoals het hoort.

05 Jun 2014, 22:00
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#129 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Beste Jesse om al die frustratie te ontlopen koop je best een brushless toestel h?. :wink:
Je kan die motortjes uit je Pa zijn treintjes hier niet mee vergelijken hoor, die zijn veel duurzamer gemaakt met de bedoeling om indien nodig te kunnen herstellen.
Die borstelmotortjes uit die heli's zijn gemaakt voor de "wegwerpconsumptie" en zijn tijdens montage samengestanst en dus niet demontabel maar ze kosten dan ook niet veel.
Ik denk dat de borstelmotortjes er snel zullen uitgaan met de opkomst van de borstelloze motoren die zijn immers nu al goedkoper te maken daar er minder onderdelen inzitten en gemakkelijker te construeren zijn.

05 Jun 2014, 22:48
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#130 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Als je reeds de heli en de borstelloze hoofdmotor hebt kan je inderdaad de borstelloze staartmotor ook beter aanschaffen dan heb je tenslotte een zorgeloze complete borstelloze heli. :wink:

05 Jun 2014, 22:54
Profile

Reply with quote
Post Number:#131 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Of ??n motor, met overbrenging naar de staart. Reageert ook accurater en sneller gezien je de heli draait met een variabele pitch op de staartrotor via een snelle servo. Maarja dat zit doorgaans alleen op de CP heli's, dus dat is weer een ander verhaal.

06 Jun 2014, 14:14
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#132 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Dat zou ik voor een FP zeker niet doen, de prop rechtstreeks op de motor is meer dan snel genoeg en bij een crash heb je heel wat minder onderdelen te vervangen. :wink:

06 Jun 2014, 15:18
Profile

Reply with quote
Post Number:#133 Re: Mjx f45 upgrades/mods
De nieuwe f45 heb ik pas dinsdagavond :confusion-waiting:

Postbode kwam hier vrijdag toe maar niemand thuis, wel snelle levering van starbazaar moet ik zeggen.

07 Jun 2014, 00:09
Profile

Reply with quote
Post Number:#134 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ik heb daarnet nogmaals mijn huidige f45 deels uit elkaar gehaald en zitten testen om te zien wat het probleem nu is, heb alle linkjes +swahplate en heel die boel wat gesmeerd met olie en merkte dat de balance bar nadien soepeler kon bewegen.

Heb het probleem ook wat meer kunnen isoleren denk ik, wanneer ik dus gas geef komt de staartmotor precies tekort om de neus op haar plaats te houden en vervolgens begint de heli als een gek rond zijn eigen as te spinnen...als ik me niet vergis is de staartmotor dus kapot ?

08 Jun 2014, 11:04
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#135 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Inderdaad Dries de staartmotor zal aan een vervanging toe zijn, je weet weer wat gedaan h? :tools-hammer: :tools-wrench: :tools-hammerdrill: :P
Ik heb eergisteren de stukjes gedraaid en gisteren een aanpassing gedaan aan de Blade 120SR en ik moet zeggen .....zo :handgestures-thumbupleft: :handgestures-thumbupleft: :handgestures-thumbupleft: een resultaat h?.
Zeker twee maal zo stabiel en rustiger in hover en rondvliegen doet hij ook nog steeds goed en .... niets meer van "pendulum en toilet bowl" effecten, volgens mij zeker een grote verbetering, Roger zal ook tevreden zijn als hij dit leest :P ik zal zo snel mogelijk een paar foto's nemen en dan posten.

08 Jun 2014, 14:11
Profile

Reply with quote
Post Number:#136 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Kwam 2minuten te laat aan bij de post doordat er veel werk was op het werk en dus zal ik pas morgen de f45 mogen ontvangen, moest hem gvd al vrijdag hebben. :boos: :confusion-waiting:

10 Jun 2014, 18:20
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#137 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Kalm man :aai: het is zo morgen en troost je het waait toch teveel vandaag om een nieuwe heli in te vliegen. :wink:
De V912 kreeg gisterenavond kuren deze begon op eigen initiatief af en toe een pirouette te draaien :? .
Vandaag de staartmotor vervangen even getest en de heli doet weer normaal :dance:, ik zal me binnenkort denk ik ook wel aan het vervangen de hoofdmotor mogen verwachten, tot nu toe doet hij het nog goed. :shhh:

10 Jun 2014, 20:21
Profile

Reply with quote
Post Number:#138 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ja eigenlijk ging de brushed staartmotor nog redelijk lang mee vind ik maar vloog ook nooit op 100% rudder om de levensduur wat te verlengen, en 100% was me toch net iets te agressief.

Vraag me trouwens af of ik beter enkel de staartmotor vervang bij de oude f45 of gewoon alle aluminium onderdelen + aangepaste elevator servo arm op de nieuwe plaats want naast de staartmotor had de oude f45 soms last van toilet bowl effect of kan dat aan de staartmotor liggen ?
Ook zou ik er eens beter werk van kunnen maken om die originele inner shaft waarvan de lipjes steeds afbraken te verstevigen, op rcgroups deden enkelen het succesvol met een soort van paperclip die ze dan rond de lipjes lijmden.

Alleszins wat werk te doen maar met plezier. :smile:

Last edited by Dries on 11 Jun 2014, 23:05, edited 1 time in total.

10 Jun 2014, 22:43
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#139 Re: Mjx f45 upgrades/mods
De instellingen in de zender voor de staartrotor op 100% of op 60% of op .... zetten zal voor de levensduur van de staartmotor weinig of geen verschil uitmaken. Deze wordt namelijk syncroon aangedreven met de hoofdmotor en bijgestuurd via de gyro om de heli recht te houden. Het manueel bijsturen, wat meestal heel kortstondig is, gebeurt enkel via de toegewezen stick, dus daardoor zal je de motor niet veel kunnen sparen.
De levensduur van een borstelmotor is onvoorspelbaar en sterk afhankelijk van de afwerking en kwaliteit van zowel de koolborstels (hardheid) als de onderdelen (materiaalkeuze).
Wat je F45 betreft daar zou ik enkel de staartmotor vervangen en de andere onderdelen eens goed controleren.
Het "toilet bowl" effect kan meerdere oorzaken hebben namelijk:
- is de hoofdas nog recht
- zitten de rotorbladen niet te strak, zijn ze ongeschonden en in balans
- is de flybar nog recht en in balans
- zitten alle ballings (bol verbindingen) nog op hun plaats en hebben ze niet teveel speling of overdreven veel spanning
- zit de swashplate nog op zijn plaats en zijn de twee delen niet uit elkaar geschoven.

Het "upgraden" met aluminium onderdelen is volgens mij meer "uppimpen" .... pasop ik vind het persoonlijk ook heel mooi. Ik heb namelijk ook een heli die volledig is uitgerust met blauw geanodiseerde aluminium onderdelen :shifty: heeeeeel mooi :handgestures-thumbsup: maar ... hij vliegt geen haar beter of zijn broer met de originele onderdelen. :roll: En is het beter of niet daarover zijn de meningen heel sterk uiteenlopend maar .... mooier is het zeker. :handgestures-thumbupleft: :mrgreen:

Velen vervangen de originele "main shaft" door een in aluminium welke niet meer breekt maar ..... ik heb al meermaals gelezen dat het probleem zich dan gaat verleggen naar de aanpalende onderdelen en die kosten dan samen meer dan de originele main shaft :? dus ja ..... wat is dan het beste h?. :confusion-scratchheadyellow:

11 Jun 2014, 09:59
Profile

Reply with quote
Post Number:#140 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Tjah ik denk persoonlijk dat als je de xtreme upgrades gebruikt dat je ze best allemaal neemt aangezien ze samen ontworpen zijn...de combinatie met de originele balance bar is bv. niet ideaal, bij de eerste testvlucht een pin verloren en nooit meer teruggevonden waardoor ik de originele balance bar-pin heb moeten gebruiken en heb die er ook met een tang moeten induwen. :|
Wie weet is dit de oorzaak van het TBE want die pin zit in de hoofdas van de heli en houd zo dat onderdeel op zijn plaats. (zie foto, bovenste pin)

Image

Irritant ook die pin die weg is, daardoor twijfel ik om de aluminum onderdelen over te plaatsen naar de nieuwe f45 maar die lipjes van de inner shaft zullen vroeg of laat toch weer afbreken dus ga ik nog eens kijken als ik die niet kan verstevigen zoals eerder gezegd.

Denk ook dat ik zowiezo best start met de nieuwe f45 en minieme aanpassingen doe zoals de servo arm connectoren een gaatje verder te steken...

Last edited by Dries on 11 Jun 2014, 23:07, edited 1 time in total.

11 Jun 2014, 17:49
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 179 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next