View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Nov 2017, 21:40

Post new topic Reply to topic  [ 179 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next
Mjx f45 upgrades/mods 
Author Message
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#141 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Zo te zien op de foto zit die pin vast met een borgvijsje hoe kan je die dan verliezen :confusion-scratchheadyellow: en als de flybar vrij soepel kan bewegen op die pin zal dat zeker de oorzaak niet zijn van TBE
Er zijn heel veel personen die maar ??n bepaald onderdeel of een paar gebruiken van de xtreme upgrades omdat ze dat specifiek onderdeel beter vinden. Er zijn ook nadelen aan aluminium onderdelen h?, ze zijn namelijk zwaarder en hebben geen veerkracht, wat bij een crash heel nadelige gevolgen heeft.
Wat ze verbuigen of plooien blijft zo en keren niet terug in hun originele vorm zoals de kunststofonderdelen welke doorgaans veel flexibeler zijn (als die niet breken natuurlijk) :roll:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

11 Jun 2014, 20:01
Profile

Reply with quote
Post Number:#142 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ja die pin zat idd nog eens vast met 2 borgvijsjes maar 1 daarvan ben ik ondertussen ook al kwijt zag ik onlangs. :?

Ik ben de nieuwe f45 ondertussen gaan invliegen en :handgestures-thumbupleft:
Wat leuk weer een heli te hebben die lekker hovert en vliegt, denk dat ik best gewoon de oude f45 tracht te herstellen en zolang dat niet lukt blijf ik beter van de nieuwe af...2 batterijen uitgevlogen en de 3e hou ik voor morgen te testen nadat ik die servo linkjes een gaatje verder steek.
Zou zeer graag dat inner shaft onderdeel verstevigen maar moet eens kijken wat voor paperclips er allemaal bestaan want zoals ik al zei zijn enkelen daar al in geslaagd met wat lijm en een paperclip.

De originele brushed motor van de f45 is vrij krachtig viel me op maar om buiten te vliegen vind ik 4 gaatjes op de servo armen net niet genoeg.
Ik ben wel blij met de nieuwe f45, ik kreeg dus alles behalve de zender en batterijen maar had ik bv. al die onderdelen apart besteld lag ik zeker aan meer dan 55euro dus goede aankoop. :smile:

11 Jun 2014, 22:21
Profile

Reply with quote
Post Number:#143 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Terwijl er toch teveel wind is heb ik de nieuwe f45 in een nieuw kleur gespoten, carbon grijs voor de zijkanten, vleugels en staartrotor en mat zwart voor de 2 staartvinnen.

Attachments:
File comment: Mijn f45
IMG_3433.JPG
IMG_3433.JPG [ 120.08 KiB | Viewed 2653 times ]
File comment: Originele f45
f45.jpg
f45.jpg [ 49.92 KiB | Viewed 2654 times ]

14 Jun 2014, 16:54
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#144 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Hopelijk vliegt hij zo goed als hij eruitziet h?. :handgestures-thumbupleft: :crossed:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

14 Jun 2014, 19:36
Profile

Reply with quote
Post Number:#145 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Hij vliegt prima, maar dan wel met beide servo armen op 1 gaatje meer uitslag. Jammer van de wind, kan niet wachten om nog eens te gaan vliegen. :D

De f45 heeft niettemin 3 minpuntjes vind ik :

1) - Inner shaft lipjes zijn net iets te zwak, dun. Hierdoor kraken ze af wanneer er net iets te hard word geland of bij een crash, volgens mij heb ik ze zelf al eens gebroken al vliegen maar zeker ben ik dat niet.

2) - De originele brushed motoren (hoofd- & staartmotor) worden vrij warm na 1 vlucht. Opletten voor kabels dus en best 10min wachten tss vluchten in.

3) - Wanneer je de sticks iets te snel loslaat gaat de staart wat op en neer waggelen, dit komt omdat aan de voorkant van de swashplate een pin in een geleider zit, die pin kan daarin vrij op en neer bewegen aangezien die niet ondersteund word...oogt niet zo mooi wanneer je erop let.
Op te lossen door een kleine veer + kleine vloot (of zelfs 2) onder de swashplate te plaatsen zodat deze lichtjes de swashplate ondersteunen, staart is stukken stabieler nadien maar ik moet hierbij zeggen dat hoe lichter de veer de swashplate ondersteund hoe meer cyclic je zal overhouden aangezien de veer uiteraard ook niet te strak mag staan, afregelen dus tot je tevreden bent met het resultaat.

Aan de andere kant is hij duurzaam en vliegt hij ook wel goed, de eerste f45 die ik had heeft al serieus wat meegemaakt ondertussen en de schade valt eigenlijk vrij goed mee, ook zijn de onderdelen goedkoop als je ze op de juiste plaats koopt.

Happy flying :flyaway:

Last edited by Dries on 16 Jun 2014, 20:13, edited 1 time in total.

15 Jun 2014, 13:01
Profile

Reply with quote
Post Number:#146 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ja Dries, de idiale heli in fp noch in cp bestaan niet. Ze hebben allemaal iets positiefs en ook wat minder positieve kanten. Ik dacht dat de F49 stukken 'beter' zou zijn dan de F45 maar het enige voordeel is dat je makkelijk de hoofdmotor kan vervangen en hij ietsjes minder weegt. Misschien is hij wat stabieler maar ook luidruchtig. Dat minder gewicht neutraliseer je dan weer met een zwaardere batterij.

Heb vandaag mijn batterijen van Hobbyking ontvangen voor de F45
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=34379
maar ze zijn te lang h?! Ze komen pats tot in de neus van de canopy en de neus hangt wat naar beneden. Gewicht bij plaatsen achter de rotor met als resultaat dat het heel spel wat te zwaar wordt.
Pas op, geen kwaad woord over MJX, WL-toys enz maar et blijven speelgoed helicopters (waar we meestal veel plezier aan beleven, wat de bedoeling is).

Jij zet precies graag alles in een nieuw en ander kleurtje. Wel, probeer die (niet zo mooie) canopy van de F-45 eens onder handen te nemen. Zelf ben ik daar niet zo bedreven (lees: te lui voor) in..
In ider geval een dikke proficiat met je inzet. Het siert je.

16 Jun 2014, 19:21
Profile

Reply with quote
Post Number:#147 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Hey Roger,

Je kan het lipje dat normaal de originele batterij tegenhoud afsnijden zodat je batterij netjes past niet ?
Nadien gewoon met een strap of elastiek die de batterij op zijn plaats houd werken. :handgestures-thumbupleft:

De canopy heb ik idd al eens proberen te spuiten, maar het resultaat was niet echt proper vond ik...denk dat ik de juiste verf niet had, niettemin ga ik het wss nog wel eens proberen in de toekomst.

16 Jun 2014, 20:11
Profile

Reply with quote
Post Number:#148 Re: Mjx f45 upgrades/mods
De batterij gaat er inderdaad net in. Ze zit dan wat gewrongen tegen de canopy maar het lukt.
Had 2 zulke batterijen gekocht. Dacht ze ook voor de F49 te gebruiken maar oh wee! De discharge plug van de Nano batterij heeft een JST stekker maar die van de F49 een zwarte (ik denk dat het een TRX stekker is. Geld verloren?

20 Jun 2014, 08:53
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#149 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Nee hoor niets verloren :naughty: gewoon de kniptang achter de TRX zetten en vervangen door een JST stekker dan is alles hetzelfde zoals al je andere heli's. :wink:
Of ..... indien je niet wil knippen verloopkabeltjes maken h? dan past het ook weer. :wink:

20 Jun 2014, 12:35
Profile

Reply with quote
Post Number:#150 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Wel oppassen dat je niet beide kabels tegelijk doorknipt (bek van kniptang is staal, dus kortsluiting op batterij!).
Als die MJX stekker eruit ziet als een zwarte miniversie van XT60 dan is dat een typische MJX connector, heeft de mijne ook. Vind je niet gemakkelijk los. Kun je best inderdaad een verloopkabeltje maken met de stekker van de originele batterij naar de stekker die op jouw extra batterijen zit, en ook zo een op de originele batterij zetten.

20 Jun 2014, 17:04
Profile

Reply with quote
Post Number:#151 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Alle batterijen opgeladen en beide servo armen staan op 5 gaatjes, ook de xtreme onderdelen ff op de nieuwe f45 geplaats om te zien of er daar problemen mee zijn en gemerkt dat deze makkelijker over de hoofdas schuiven dan bij de oude f45. Ga zo meteen vliegen, terwijl de wind nog slaapt. :handgestures-thumbupleft:

22 Jun 2014, 08:55
Profile

Reply with quote
Post Number:#152 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Te vervangen onderdelen bij de oude f45 :

- staartmotor ,wat ik al wist
- hoofdas, licht gebogen denk ik maar net genoeg om TBE te veroorzaken
- de tandwielen van de hoofdmotor hebben hun beste tijd gezien en ook die van de staartmotor zullen worden vervangen

De nieuwe f45 met de xtreme onderdelen vliegt vrij goed, ben blij dat het uiteindelijk niet aan die onderdelen ligt. :handgestures-thumbupleft:

22 Jun 2014, 10:20
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#153 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Het zou nog spijtig zijn dat hij met die "Xtreme" onderdelen niet goed vliegt h? :roll: ze kosten dan ook ten slotte heel wat :twocents-mytwocents: en buiten dat het mooi oogt heb je er verder niet veel aan, ik heb nog niet gehoord dat ze erdoor beter vliegen (wat betreft de kleine heli's althans), in het tegendeel je heli gaat meer wegen waardoor je meer toeren moet maken en dus je vliegtijd gaat verkorten. :cry:
Ik heb deze morgen nog een site bezocht met heeeeel mooie upgrades voor kleine heli's :handgestures-thumbupleft: maar dan ook ...... heeeeeeeeeeeeeeeeel duur :scared-eek: je zou er hoge :sad-fever: van krijgen zie=> http://www.rakonheli.com/cnc-combo-upgr ... ml?color=3
De upgrades voor de 120SR = in promotie 190,72$ :o dat is toch een niemendalletje h? :mrgreen: het is maar twee maal de prijs van een nieuwe heli :violin: :whistle:
Gelukkig doet zot zijn :zot: geen zeer schijnt het :grijns: maar ....... ondanks dat ..... mooi is het wel h? :glimlach2:

22 Jun 2014, 13:02
Profile

Reply with quote
Post Number:#154 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ja ik kon echter niet anders dan die rotor head kopen, begon het beu te worden om steeds de originele inner shaft te vervangen en toen ik die bestelde heb ik me even laten gaan zeg maar. :D
Op de foto zien jullie hoe de nieuwe f45 er voorlopig uitziet...enkel moeten de gespoten blades er nog op.

Attachments:
IMG_3447.JPG
IMG_3447.JPG [ 84.38 KiB | Viewed 2566 times ]

22 Jun 2014, 20:14
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#155 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Deze zal wel niet erg geschikt zijn om in het donker te vliegen h?. :mrgreen:
Heb je er al mee gevlogen na het spuiten van de rotorbladen, geen last van trillingen of heb je ze reeds uitgebalanceerd. :think:

22 Jun 2014, 20:51
Profile

Reply with quote
Post Number:#156 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ja het is idd mogelijk dat de rotorbladen niet meer gebalanceerd zijn nu, dacht ik natuurlijk te laat aan. :D
En die canopy is voorlopig zo, mss komt er nog wat geel bij in de toekomst.

23 Jun 2014, 17:11
Profile

Reply with quote
Post Number:#157 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Ja Dries jong, het lijkt bijna op een onzichtbaar hefschroefvliegtuig van de amerikanen.... Geef er best wat kleurtjes aan of plaats een groot licht onderaan de heli. Wel moedig van jou om zo de 45 onder handen te nemen. Ooit heb ik ook eens de rotorbladen van een heli een grondverf + kleur gegeven en heb de rotors de vuilbak kunnen in kieperen omdat de vibraties de pan uit swingden. Ik herinner mij (going back in time) dat er ooit eens een stukje (piepklein) van mijn Schl?ter cp heli was en ik hierdoor nieuwe kon kopen omdat ... Toen waren die peperduur. Ach ja, we leren alle dagen bij, de een wat meer dan de ander (ik behoor tot de tweede categorie).
Heb vorige zaterdag (was en ben nog zo ziek als een zieke hond) indoor gevlogen in de sporthal. Paar keer met de kleine Syma F3, de twee WL-V912 machientjes, de MJX-F49 en de F45. Heb daarna besloten op de F45 definitief opzij te zetten (heeft nog geen 15 minuten gevlogen). Heb een hoop reserve onderdelen en 2 dikke batterijen gekocht voor de F45 maar hij ligt me niet, ik weet niet juist waarom. Gek h

23 Jun 2014, 18:56
Profile

Reply with quote
Post Number:#158 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Tjah behalve deze heli heb ik eigenlijk nog niet met andere gevlogen, behalve op de simulator dan...de F45 heeft zo zijn voor en nadelen net als elke heli van die prijsklasse veronderstel ik. Hopelijk ben je al wat beter trouwens, word precies ook wat ziekjes...elk op zijn beurt. :smile:

01 Jul 2014, 21:01
Profile

Reply with quote
Post Number:#159 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Vandaag de F-49 uit China eindelijk ontvangen. Hij ligt nu te drogen in de zon... Al?, enkele onderdelen van zijn achterste die een gele kleur gekregen hebben zoals de canopy. :flyaway: zat er toch niet in vandaag gezien de wind blijkbaar weer veel adem had.

03 Jul 2014, 19:36
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#160 Re: Mjx f45 upgrades/mods
Foto plaatsen h? zodat we hem eens kunnen bewonderen :drool:

07 Jul 2014, 15:24
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 179 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next