View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Nov 2017, 21:39

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Lichtjes op helicopter 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Lichtjes op helicopter
Image

Voor zij die technisch zo handig zijn als ik (en ik kan hoegenaamd niets) een kleine tip i.v.m. een achterlicht (!) voor een helikopter type MJX-F45 en iets kleinere toestellen.
In Blokker verkoopt men LED fietsverlichting setjes aan ? 2.59. Hiervoor krijg je een wit en een rood led lichtje. De verlichting heeft drie standen: Constant branden, vlug knipperen en langzaam knipperen. Ze werken op CR2032 batterijen die makkelijk te vinden zijn.
Elastiekje er af, velcron op de onderkant van een lichtje en de andere helft van de velcron onderaan de heli plakken (in het midden om het evenwicht niet te verstoren).
Goed voor wat rijpere heerschappen zoals deze knar. Je ziet dan het felle licht pinken achteraan en weet dus dat hij van je weg vliegt...
Goedkoop en interessant, toch? :tevreden:

Image

21 May 2014, 21:35
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Lichtjes op helicopter
De foto's heb ik pas vandaag genomen.
Beide met draaiende rotors om het wat levendiger te maken MAAR de motor van de V912 viel plots stil en er is geen teken van leven meer!!! En dit na twee batterijen gevlogen te hebben en amper een minuutje stationair gedraaid te hebben voor de foto. Zou de motor al naar de vaantjes kunnen zijn? Man man man....:boos:

22 May 2014, 21:15
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Lichtjes op helicopter
Als ik het goed versta :think: is in de plaats van "zijn licht aan zijn licht is uit" :whistle: :lach 1:
Het kan altijd natuurlijk :shifty: maar het zou wel niet normaal zijn :naughty: (de oorzaak is dan meestal slechte koolborstels)
De canopy eens afnemen en kijken of het stekkertje van de motordraden nog goed op zijn plaats zit op de printplaat (eens aandrukken voor goed contact) en of de draden nog goed zijn verbonden met de motor. (losgekomen soldering)
Een paar dagen terug heb ik de motor van mijn V913 moeten vervangen, die had er tussen de 30 en 40 vluchten opzitten. Mijn V912 heeft al meer dan 40 vluchten maar was gisteren behoorlijk warm na de vlucht, :roll: ik hoop dat hij het nog een tijdje zal uithouden tot mijn bestelde motoren (van elk twee) zijn toegekomen. :pray:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

23 May 2014, 08:49
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Lichtjes op helicopter
Alles nagezien. Printplaat los gemaakt en alle stekkers uitgetrokken en terug geplaatst. Contacten aan de motor zitten nog muurvast. Gisteren heeft de motor 1 toer gedraaid en vandaag ook nog eens. Daarna niets meer. Raar geval vind ik.
Zou ik niet beter eveneens een nieuwe printplaat bestellen bij de (niet afhaal)chinees? Dacht zowaar een nieuwe V912 te kopen maar gezien het voorval met de douane wacht ik hiermee nog.
Toch heel jammer. Een heel aangename helikopter en dat dit.

24 May 2014, 14:35
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Lichtjes op helicopter
Als ik het goed versta :think: is in de plaats van "zijn licht aan zijn licht uit.

Neen hoor, het werkt met een ronde batterij CR2022 of iets dergelijks en is gewoon met velkron op het chasis van de 45 en 912 geplakt.

24 May 2014, 14:38
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Lichtjes op helicopter
Nee nee de lichtjes zijn goed h?, :handgestures-thumbsup: het was een woordspeling op de motor (...zijn licht is uit) of hij doet het niet meer. :mrgreen:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

24 May 2014, 14:48
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Lichtjes op helicopter
Gaat een beetje ludiek klinken ....
Buiten de wet van Ohm herinner ik mij niets meer van de lessen fysica, zo'n 50 jaar geleden. Zoals jullie weten ben ik een krak in al wat electronica is en kunnen jullie steeds beroep doen op mijn onge?venaarde kundigheid. :zot: Tot zover de zelf overwaardering maar feitelijk is het zelfspot.
Beste Ren?,
Het is steeds een waar genoegen je tips te lezen en ze ter harte te nemen. Helaas heeft het in dit geval niet mogen helpen. Jij kan tenslotte ook niet alles weten h? :grijns:
Maar, het goede nieuws is dat de motor van de V912 (gelukkig geen V1 of V2) wederom draait! Ja ja, en ik heb de oorzaak zelf gevonden hoor. Vandaar de eerste paragraaf van dit berichtje.
Feitelijk zou ik nu in de grond moeten zakken van schaamte maar dat doe ik lekker niet gezien ik zo blij als een veulen in de wei ben (of was het een konijn) :grijns:
Benieuwd wat de oorzaak van de panne was?
Ik zal het proberen om simpel uit te leggen: Batterij was plat !!!!!!!! :cooool:
Jammer van de wind, anders zou hij nu :flyaway:

24 May 2014, 16:49
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Lichtjes op helicopter
Roger V wrote:
Benieuwd wat de oorzaak van de panne was?
Ik zal het proberen om simpel uit te leggen: Batterij was plat !!!!!!!! :cooool:

Nou moe .... :verbazing 1: en wij hier maar lopen :thinking: en dan zo iets .... :angry-banghead: :angry-steamingears: kalm blijven Ren? :aai:
Goed voor u dat het maar dat is h? :handgestures-thumbsup: en een goed :idea: een reserve lipo natuurlijk goed geladen kan ook wel handig zijn :wink: :glimlach4:

24 May 2014, 17:31
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]