View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Nov 2017, 21:24

Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
450 Pro Build 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#41 Re: 450 Pro Build
gisteren met men treintje voorbij Munkzwalm gereden, maar toch niemand zien vliegen met zen heli :lolol:

15 Feb 2012, 15:01
Profile WWW
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#42 Re: 450 Pro Build
jaslhelicopters wrote:
Ik vindt 450mA toch wel weinig voor een heli, mss voor een vliegtuig of auto is dat geen probleem
mss eerst autorotatie beginnen oefen :lol:

En waarom niet :think: met een goede lipo mag dat geen verschil uitmaken, als je brandstoftank voor drie vierden leeg is moet je toch ook niet stoppen met rijden of vliegen, met een goed ingestelde regelaar zal je geen problemen hebben om uw lipo volledig te kunnen benutten.
Ik heb het zondag nog meermaals meegemaakt,(lipo 500mAh 20C 3sell) telkens gevlogen tot de regelaar overging naar verminderd rendement.
De spanning toen gemeten en die was dan 3.8V per sell aangesloten op de lader en deze sloeg af op de eerste maal 496mA en de tweede maal op502mA na de derde vlucht moet ik hem nu nog laden (wel de spanning gemeten en die is nog 3.8V) dus zeker niet te laag. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

15 Feb 2012, 18:05
Profile

Reply with quote
Post Number:#43 Re: 450 Pro Build
ReneDL wrote:
jaslhelicopters wrote:
Ik vindt 450mA toch wel weinig voor een heli, mss voor een vliegtuig of auto is dat geen probleem
mss eerst autorotatie beginnen oefen :lol:

En waarom niet :think: met een goede lipo mag dat geen verschil uitmaken, als je brandstoftank voor drie vierden leeg is moet je toch ook niet stoppen met rijden of vliegen, met een goed ingestelde regelaar zal je geen problemen hebben om uw lipo volledig te kunnen benutten.
Ik heb het zondag nog meermaals meegemaakt,(lipo 500mAh 20C 3sell) telkens gevlogen tot de regelaar overging naar verminderd rendement.
De spanning toen gemeten en die was dan 3.8V per sell aangesloten op de lader en deze sloeg af op de eerste maal 496mA en de tweede maal op502mA na de derde vlucht moet ik hem nu nog laden (wel de spanning gemeten en die is nog 3.8V) dus zeker niet te laag. :wink:

het is meer voor het behoud van de headspeed, op zo'n kleintjes wordt bijna nooit in govenor mode gevlogen, dus op het einde ietsje teveel pitch, ampere burst in je regelaar, servo's krijgen eventjes geen of te weinig stroom, met alle gevolgen vandien, servo's in protective mode enzoverder. Bij grotere heli's wordt zelfs met externe bec gevlogen of zelfs aparte lipo, zelfs met volgeladen lipo's een beetje 3D doen en je ziet de headspeed zo naar beneden gaan zonder govenor.

iedereen mag doen wat hij wilt hoor, wil enkel maar wat "duurzame" raad doorgeven :wink:

15 Feb 2012, 18:24
Profile WWW
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#44 Re: 450 Pro Build
jaslhelicopters wrote:
het is meer voor het behoud van de headspeed, op zo'n kleintjes wordt bijna nooit in govenor mode gevlogen, dus op het einde ietsje teveel pitch, ampere burst in je regelaar, servo's krijgen eventjes geen of te weinig stroom, met alle gevolgen vandien, servo's in protective mode enzoverder. Bij grotere heli's wordt zelfs met externe bec gevlogen of zelfs aparte lipo, zelfs met volgeladen lipo's een beetje 3D doen en je ziet de headspeed zo naar beneden gaan zonder govenor.
iedereen mag doen wat hij wilt hoor, wil enkel maar wat "duurzame" raad doorgeven :wink:

Daarom had ik het ook over "een goede lipo" met natuurlijk voldoende C waarde voor het werk dat hij moet doen.
Dan zou ik voor de zwaardere belasting bij heli's in 3D eerder opteren voor een aparte lipo voor de sturing om zeker alle problemen te vermijden.
Maar ik blijf er bij dat je een batterij ten volle moet kunnen benutten waar moet je anders een lijn trekken, je gebruikt tenslotte een zwaardere lipo om meer energie te hebben en niet als nutteloze ballast. En je goede raad zullen we zeker niet in de wind slaan hoor. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

15 Feb 2012, 19:01
Profile

Reply with quote
Post Number:#45 Re: 450 Pro Build
ReneDL wrote:
jaslhelicopters wrote:

Daarom had ik het ook over "een goede lipo" met natuurlijk voldoende C waarde voor het werk dat hij moet doen.
Dan zou ik voor de zwaardere belasting bij heli's in 3D eerder opteren voor een aparte lipo voor de sturing om zeker alle problemen te vermijden.
Maar ik blijf er bij dat je een batterij ten volle moet kunnen benutten waar moet je anders een lijn trekken, je gebruikt tenslotte een zwaardere lipo om meer energie te hebben en niet als nutteloze ballast. En je goede raad zullen we zeker niet in de wind slaan hoor. :wink:

begrijp je wel hoor :wink: men punt alleen is voor de iets duurdere heli's het risico te groot, voor die 1 ? 2minuten xtra

15 Feb 2012, 20:22
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#46 Re: 450 Pro Build
Dankzij de tip van yanlar heb ik het filmpje wat kleiner kunnen maken en dus op youtube gegooid:

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

16 Feb 2012, 00:38
Profile

Reply with quote
Post Number:#47 Re: 450 Pro Build
Eerste herstelling ook gedaan, de torque tube front drive gear set. heli ratelde redelijk hard, vooral bij powerup. Na inspectie bleken daar twee of drie tandjes weg/beschadigd te zijn. Dat hebben we dan ook achter de rug :)

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

17 Feb 2012, 14:47
Profile

Reply with quote
Post Number:#48 450 Pro Build
Covids wrote:
Eerste herstelling ook gedaan, de torque tube front drive gear set. heli ratelde redelijk hard, vooral bij powerup. Na inspectie bleken daar twee of drie tandjes weg/beschadigd te zijn. Dat hebben we dan ook achter de rug :)

Gebruik je softstart op je regelaar?

Sent from my BlackBerry 8900 using Tapatalk

21 Feb 2012, 18:24
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#49 450 Pro Build
Ja, heli1 mode ( soft start zinder gov) Als ik throttle geef komen de blades langzaam op gang, ook in IU (flat 85% throttle curve) Ik ben gewoon 1 keer met mijn tailfin eerst geland, en sindsdien was dat langzaamaan erger en erger geworden. Dat gaat precies nogal snel stuk. Voordeel is wel dat er zo twee sets in een zakje zaten dus heb nog altijd een spare voor moest dat nog es voorvallen.

22 Feb 2012, 01:13
Profile

Reply with quote
Post Number:#50 Re: 450 Pro Build
Awel je bent niet de enigste, bij bijna elke maiden die ik doe heb ik da voor :roll: , maar toch nog altijd liever dan een belt :handgestures-thumbupleft:

22 Feb 2012, 01:26
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#51 Re: 450 Pro Build
jaslhelicopters wrote:
Awel je bent niet de enigste, bij bijna elke maiden die ik doe heb ik da voor :roll: , maar toch nog altijd liever dan een belt :handgestures-thumbupleft:

Een belt driven ziet daar toch ook van af, van zo'n landing of niet? Ik kan me voorstellen dat die dat iets beter opvangt, maar als ge dat 2 of 3 keer tegenkomt is het toch ook gedaan?

22 Feb 2012, 08:38
Profile

Reply with quote
Post Number:#52 Re: 450 Pro Build
Hangt ervan af hoe hard je land natuurlijk, maar zo'nen belt heeft wel wat rek :wink:

22 Feb 2012, 13:49
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#53 Re: 450 Pro Build
Ben juist eens gaan vliegen en bij wijze van test eens wat langer gevlogen

normaal heb ik tss de 27 en 39procent over, nu heb ik eens doorgevlogen tot ongeveer 20%

conclusie, hooveren, forward flight, stall turns geen enkel probleem, bij rainbows en pitchpumps, 300toeren/pm verlies, twee laatste pitchpumps zat ik tegen de grond. vlug terug pos pitch en autorotatie landen, niet al teveel schade, maar esc stond wel in protective mode, staat nieens op sensitive .

conclusie, wou toch eventjes meegeven, pas ermee op van die lipo's zo leeg te vliegen, iedereen doet natuurlijk zijn ding, is enkel maar pos. raad :handgestures-thumbupleft:

15 Mar 2012, 13:51
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#54 Re: 450 Pro Build
Merci voor de info. Zal er rekening mee houden :)

Nu ben ik wel nog totaal niet zover dat ik 'rainbows' en 'pitchpumps' aan het doen ben hoor. Dit weekend heb ik wel succesvol de 'piledriver' uitgevoerd met m'n mCP X . Al een chance dat dat niet met m'n Trex was of ik zou er niet met 15 euro kosten vanaf gekomen zijn (mcpx heeft geen head meer, feathering shaft los doormidden en bijgevolg ook een bearing verloren in 1 van de blade grips)

15 Mar 2012, 14:51
Profile

Reply with quote
Post Number:#55 Re: 450 Pro Build
[quote="Covids"]Merci voor de info. Zal er rekening mee houden :)

Nu ben ik wel nog totaal niet zover dat ik 'rainbows' en 'pitchpumps' aan het doen ben hoor. Dit weekend heb ik wel succesvol de 'piledriver' uitgevoerd met m'n mCP X . Al een chance dat dat niet met m'n Trex was of ik zou er niet met 15 euro kosten vanaf gekomen zijn (mcpx heeft geen head meer, feathering shaft los doormidden en bijgevolg ook een bearing verloren in 1 van de blade grips)[/quote

pildedriver wat is dat juist? zoiets als een tailslide?

v??l vliegen is het enigste dat helpt :handgestures-thumbupleft:

15 Mar 2012, 14:56
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#56 Re: 450 Pro Build
jaslhelicopters wrote:
pildedriver wat is dat juist? zoiets als een tailslide?

v??l vliegen is het enigste dat helpt :handgestures-thumbupleft:

Nooit WWF gekeken vroeger op Kanaal2?

Zoiets dus, maar dan met een helicopter:

Hoe hoger je start, hoe meer spectakel !!

En dat van dat veel vliegen: ben ik mee bezig :) Kan al een beetje banked turns doen en slow piro's met de mcpx. trex is nog steed hoveren (tail-in + sideways)

15 Mar 2012, 16:12
Profile

Reply with quote
Post Number:#57 450 Pro Build
Ah dus stall dan efkes tailslide en dan direct naar inverted :) we hebben er nen nieuw heli-freak bij LOL

Piro's ni mis! :), meestal komt er dan ne klik in de hersenen en zijde vertrokken met je trex.zit allemaal tss de oren ;)

Vlieg je binnen met je mcpx? Mss ook nog eens aanschaffen voor de zomer, met die 120sr is het rap saai in de living ;)

15 Mar 2012, 16:28
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#58 Re: 450 Pro Build
jaslhelicopters wrote:
Ah dus stall dan efkes tailslide en dan direct naar inverted :) we hebben er nen nieuw heli-freak bij LOL

Piro's ni mis! :), meestal komt er dan ne klik in de hersenen en zijde vertrokken met je trex.zit allemaal tss de oren ;)

Vlieg je binnen met je mcpx? Mss ook nog eens aanschaffen voor de zomer, met die 120sr is het rap saai in de living ;)

Hmmm, heli-freak ... Ik vrees van wel :)

Gisteren main shaft van mijn 450 vervangen. Bij landing in het gras een putje niet gezien en heli op z'n zij, tot tweemaal toe zelf. Swashplate bewoog een paar mm voor- en achteruit daarna, vloog wel nog, maar niet meer zo stabiel + blade tracking was off. Heb sindsdien een helipad gemaakt (gewoon plankje van 1,5x1,5m op twee stukken van een balkje) waardoor ik dat toch niet meer zou mogen voorhebben.

Met de mcpx doe ik wat trage piro hovers en nose-in binnenshuis, buiten kan ik me meestal wel nog inhouden voor 1 lipo, maar dan gaat het er toch wel wat wilder aan toe. Heerlijk machientje die mcpx, vliegt net zoals m'n 450. Maar hoewel ik bv nose-in enzo met de mcpx al redelijk goed onder de knie heb (vind ik zelf) durf ik dat toch niet zomaar met mijn 450, zal inderdaad tussen de oren zitten zeker?

21 Mar 2012, 17:48
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3