View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Nov 2017, 21:31

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 
Big Lama in Heli artist fuselage. 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Big Lama in Heli artist fuselage.
Het leek mij het beste om het onderwerp van de rubriek algemeen naar hier te verplaatsen. Misschien :aai: kan iemand de andere topic verwijderen?

Ik ga nu proberen wat foto' te plaatsen hopelijk lukt dat. :rofl:

Attachments:
File comment: Wat Xtreem parts
DSCN0147.JPG
DSCN0147.JPG [ 133.94 KiB | Viewed 5257 times ]
File comment: 250 fuselage en 450 fuselage
DSCN0148.JPG
DSCN0148.JPG [ 121.78 KiB | Viewed 5257 times ]
File comment: Heli Artist 250 fuselage
DSCN0146.JPG
DSCN0146.JPG [ 82.15 KiB | Viewed 5257 times ]
File comment: De Big Lama
DSCN0145.JPG
DSCN0145.JPG [ 99.98 KiB | Viewed 5257 times ]
15 Oct 2012, 11:53
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Zo gelukt :tevreden: :applaus:

Misschien :lol 1: start ik vandaag al en even wat uitleg over de onderdelen.

250 fuselage Heliartist 48 euro.
Xtreem onderdelen 380 motors 25 euro.
Xtreem as en 3 aandrijf tandwielen 14 euro.
Xtreem 8 paar blades 12 euro.
Xtreem metaal rotor set en swash plate 8 euro.
Big lama 35 euro, ik moet wel zeggen dat dit een 2de hands is waarvan de fuselage, rotor blades en the main shaft kapot waren.

See ya.

Bronco

15 Oct 2012, 11:59
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Lap zeg :boos:

Onmogelijk om de Lama in deze fuselage te zetten zonder veel dingen aan het Lama blok te veranderen. Je moet zo wie zo de landing skids verwijderen en dan blijf je met vier "pootjes" onderaan over. Je kan dan zo het blok in brengen maar alles is te hoog. Indien je de 4 pootjes afzaagt om zo het blok te laten zakken zal het aandrijf tandwiel over het houten plateau slepen. Er is geen plaats voor de Lipo, dat kan opgevangen worden door een houder te maken.
Trouwens voorziet Heli artists geen bevestiging mogelijkheid voor het blok, ze stellen voor om alles vast te zetten met 3 snelbinders.

Op hun website kan je opmerkingen doorsturen, dus heb ik dit gedaan :crossed: En ja hoor ik kreeg antwoord en nu vragen ze foto's, om zo tot een oplossing te komen, gelukkig is het niet in Chinees :lolol:

See ya.

Bronco

27 Oct 2012, 10:41
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Dat gaan we zeker aandachtig volgen h? :P

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

27 Oct 2012, 18:44
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Ik ben benieuwd!
Maar lijkt me ook niet onmogelijk om dit te doen lukken?

27 Oct 2012, 22:00
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Yo rcers,

Onmogelijk is niets :character-oldtimer: Maar een principe is toch als je op je site zegt dat dit past voor o.a. Esky big lama, dan veronderstel ik dat het dan ook gaat. Er moeten altijd aanpassingen gebeuren, zoals bij mijn 450 fuselage en de Dragonus. Daar zat een servo in de weg en ik kon deze niet verplaatsen daar er gen mogelijkheid was.Dus heb ik met de dremel een stukje uit de fuselage gesneden en zo de servo er doorgestoken.

Hier 2 foto's van het probleem met de Big Lama

28 Oct 2012, 10:59
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Nu wel foto's?

Attachments:
File comment: Motor blok kan niet meer zakken
Esky Big Lama in Mini Fuselage1 002 (600x450).jpg
Esky Big Lama in Mini Fuselage1 002 (600x450).jpg [ 156.5 KiB | Viewed 5175 times ]
File comment: Servo armen zitten vast
Esky Big Lama in Mini Fuselage1 001 (600x450).jpg
Esky Big Lama in Mini Fuselage1 001 (600x450).jpg [ 163.58 KiB | Viewed 5175 times ]
28 Oct 2012, 11:02
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
zoals je kan zien zitten de servo armen vast.

28 Oct 2012, 11:03
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Dat zou toch allemaal niet mogen h? :smiley_roe: :angry-tappingfoot: als ze beweren dat het moet passen moet het dan ook passen zonder veel problemen. Ik vind dat alles behalve :evil: de mensen rekenen er op dat ze voor hun centen mooi en degelijk gerief krijgen en ze hebben 100% gelijk, de centen moeten goed zijn dus hun producten ook. Ze moesten jeuk aan hun kl***ten krijgen en korte armpjes zodat ze er niet kunnen aan krabben. :twisted: :mrgreen:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

28 Oct 2012, 15:52
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Ik hoop dat ik niet te grof geweest ben :oops: :roll: :shifty: maar .... ze moeten maar eerlijk zijn. :mrgreen: :twisted:

28 Oct 2012, 15:53
Profile

Reply with quote
Post Number:#11 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Jawadde Renee, :weehee: Inderdaad, maar er zit shot in de zaak. De foto's zijn doorgestuurd en ik heb gisteren al een mail gehad van Heli Artist zelf.

Vandaag heb ik de 2 Xtreem 380 motoren geplaatst en je ziet en hoort het verschil tijdens het proefdraaien.

Er viel mij wel 1 ding op :verbazing2: Als je de zender op zet en dan de batterij aansluit dan gaat het groen lichtje aan, teken dat de heli klaar is.
Bij het gas geven komt hij al op volle toeren als de hendel op 3/4 staat. Als ik dan verder de hendel naar boven beweeg komt er geen versnelling meer en het groene lampje slaat rood. :thinking:

Iemand een idee wat er aan de hand is?

See ya.

Bronco

28 Oct 2012, 18:31
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#12 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Wat is de C waarde van je lipo en hoeveel Miliamp, ik heb zo de indruk dat de lipo het stroomverbruik niet kan leveren en je daardoor een spanningsval hebt waardoor je board in alarm gaat. Het kan natuurlijk ook zijn dat het board de motoren niet aankan maar ik denk eerder aan het eerste. :wink:

28 Oct 2012, 19:44
Profile

Reply with quote
Post Number:#13 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
20c en 800ma.

Juist het antwoord gekregen van heli artist :boos: Dus wat ik al gedacht had, maak links en rechts een gat zodat de servo stangen kunnen passeren. :boos2:
Dus maak maar gaten in je fuselage.

See ya.

Bronco

29 Oct 2012, 15:09
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#14 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Ik ben wel eens benieuwd om het eindresultaat te zien, :think: zulke aanpassingen zijn zeker niet leuk om uit te voeren :? :evil:

29 Oct 2012, 18:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#15 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Jawadde :respect: :aai: :tevreden:

Ik heb juist het volledige bedrag terug gekregen op mijn Pay Pal van Flying Hobby.
Blijkt dat de swashplate van hun Big Lama anders zijn dan de Europese?
Dus hebben ze blijkbaar alles onderzocht en kwamen tot de constatatie dat mijn Big Lama inderdaad er niet inpast.
Ze beloven ook om de tekst aan te passen op hun site en als toetje mag ik de fuselage houden :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

Wat een service, dit mag ook eens gezegd worden.

30 Oct 2012, 13:53
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#16 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Dat is inderdaad servies met een "Big S" en dat mag je inderdaad vermelden het is zeker niet bij iedereen zo. :respect:
Dan zal ik mijn gezegde maar terugfluiten zeker :whistle: :whistle: :glimlach2: "Ze moesten jeuk aan hun kl***ten krijgen en korte armpjes zodat ze er niet kunnen aan krabben."
Maar ..... indien ze dat niet hadden gedaan moesten ze dat zeker tegenkomen h? :grijns:

30 Oct 2012, 14:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#17 Big Lama in Heli artist fuselage.
Kwas benieuwd, en heb precies gelijk gekregen :smile:

Wel spijtig dat je zo'n mooie fuselage niet kan bouwen.

Een tip: koop lokaal, betaal wat meer, en maak gebruik van de uitstekende service die sommige modelbouw winkels leveren voor schaal heli's, minder teleurstelling en een prachtige schaal heli :wink:

30 Oct 2012, 16:30
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#18 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Yo Jasll,

Je hebt een punt wat een complete heli aangaat, maar er is geen enkele winkel die deze mini fuselage aanbied, laat staan voor deze prijs.
Ik denk dat dit meestal een probleem is van de groothandel die misschien deze dingen niet in stock heeft?
De fuselage is niet nutteloos , misschien koop ik wel een Align 250 of een TREX 250 cloon die passen wel? Dus mijn project zit nu effen in de frigo :confusion-waiting: :lolol:

Ik heb wel verschoten van de service en dit vanuit Hongkong. Wat ik niet kan zeggen van een niet nader genoemde grote rc winkel. Mijn LRP kwam vandaar en toen ik de simpele flybar wilde vervangen en deze winkel bezocht, zei men simpel weg dat ze geen wisselstukken hadden en ze ook geen wilden bestellen. Nochtans staan ze op de site van LRP vermeld als offici?le dealer in Belgi?. Ik nam contact op met LRP Duitsland en daar ving ik weer bot, de dealer moest maar bestellen. Is dat service? :smiley_roe:

See ya.

Bronco

30 Oct 2012, 19:48
Profile

Reply with quote
Post Number:#19 Big Lama in Heli artist fuselage.
Ik denk dat wanneer je een mooie schaal wil bouwen als begin project je moet uitgaan van een trex 450 of clone van deze. Mag gerust een oude V2 model zijn moet geen nieuwe dfc zijn ofzo, ja zal zien dat de fuselage beschikbaarheid van deze heli vele groter gaat zijn.
dat wil zeggen betere support al dan niet van een winkel of internet.

Kijk eens bij helitempel al betwijfel ik of ze 450s hebben.

Of een heliartist fuse met bv een 450clone, kan je vvoor een mooie prijs vinden evt 2dehands.

Alvast succes !!

30 Oct 2012, 20:02
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#20 Re: Big Lama in Heli artist fuselage.
Yo Jasl,

inderdaad het aanbod voor de 450 size is groot. Align, Heliartist en nog andere.De prijzen kunnen wel beter. Ik zou ook liever bij een Belgische winkel kopen maar het moet gezegd dat de prijzen meestal veel duurder zijn. Een fuselage van een merk is het zelfde overal ter wereld.
Ik heb al een 450 ingebouwd en dit gaf absoluut geen probleem. De 250 size wordt wel stiefmoederlijk behandeld. Je kan toch ook een kleinere schaal heli er fantastisch laten uitzien? :flyaway:
Nu ga ik verder met deze kleine fuselage :tevreden: Ik heb al een 250 size FP heli op het oog en dan ga ik deze proberen :crossed:

See ya.

Bronco

01 Nov 2012, 11:00
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]