View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Nov 2017, 16:39

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Tamiya F104 Black Titanium Edition 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Tamiya F104 Black Titanium Edition
Juist besteld, komt volgende week binnen. Wss een van de 1ste in Belgi?.
Bouwverslag volgt zo spoedig mogelijk

18 Apr 2013, 18:24
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Tamiya F104 Black Titanium Edition
We zien er al naar uit en we gaan het zeker volgen. :handgestures-thumbsup:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

19 Apr 2013, 00:20
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Tamiya F104 Black Titanium Edition
Kit is juist toegekomen, alvast een paar fotootjes...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Aangezien ik morgen thuis ben zal ik deze avond flink doorwerken, straks volgen er nog wat fotootjes.

30 Apr 2013, 20:55
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Tamiya F104 Black Titanium Edition
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

12 May 2013, 20:23
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Tamiya F104 Black Titanium Edition
De kit heb ik aangekocht via ebay in Hong Kong. Ik heb deze eigenlijk verkeerd besteld. De prijs stond in GBP en ik ging er vanuit dat deze van UK kwam maar 2 dagen na betaling kreeg ik een mail dat deze vertrok uit Hong Kong... Ze hebben er vlug een gift van gemaakt zodanig dat ik incl. verzending maar 209? heb betaald.
Er zal gereden worden op RCR waar we nu met bijna 10 leden een identiek voertuig hebben aangekocht om onze eigen promo-klasse te rijden.

De bouw:

Eerst en vooral de zijkant voorzien van CA lijm zodat deze niet zo makkelijk uitrafelen bij een botsing. De achterste strutbars worden eerst bevestigd. Piece of cake.
Daarna ben ik begonnen aan de voorkant alhoewel dit eerst de achterkant moest zijn maar dat speelt eigenlijk geen grote rol.
De onderdelen passen allemaal perfect, zoals we van Tamiya gewend zijn en alles zit mooi verpakt in zakjes met duidelijke omschrijving. Wel moet je er af en toe de partslist achteraan bijhalen om de juiste lengte van de bouten te weten en of ze al dan niet kruiskop of zeskant hebben. Ik heb in h??l de bouw maar 1 vijs omgewisseld, 6-8mm, dus van zodra ik hem nog eens demonteer gaat ie op zijn juiste plaats.
Waar je wel dient op te letten is dat, doordat dit een limited edition is, kan het soms zijn dat je eerst de standaard onderdelen monteert en dan achterna pas ziet dat er een aluminium onderdeel voor beschikbaar is. Dus eigenlijk is het de standaard kit waar ze de alu delen gewoon in zakjes hebben ingestopt, idem voor de lightweight body en rear wing.
Het balldiff is zeer makkelijk te monteren en af te stellen als je de handleiding volgt. Alles draait mooi soepel dus eerst wat rijden en dan zien of deze nog moet bijgesteld worden.
De montage van de achterveer en roll damper is andere koek. De onderdelen zijn klein, dat valt nog mee, maar de kogelkop draait moeilijk in het alu huis. De o-ring knelt ook een beetje dus voordat ik deze ooit eens opendoe da ik 2 nieuwe kogelkoppen bestellen met nieuwe o-ringen. Deze komen te ver uit waardoor je ze bij het aanspannen gewoon insnijdt... :(

Al bij al ben ik een uur of 6 zoet geweest met het bouwen van dit chassis. Momenteel ben ik bezig met de body maar daar heb ik dan ook weer een paar probleempjes mee met de Tamiya PS-57 verf..

Foto's vd body volgen zo spoedig mogelijk

12 May 2013, 20:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Tamiya F104 Black Titanium Edition
Even ter info:

Indien er mensen zijn die ook willen meerijden op onze club met een Tamiya F104...

Auto moet F104 zijn, mag ook standaard
Regelaar en motor is spin combo van LRP 17.5T (eigenlijk is iedere 17.5T toegelaten maar als je een duurder merkt koopt is het niet meer aan de piloot maar wel aan het materiaal om te winnen...)
Banden werd er gekozen voor rubber van Ride RC omdat deze redelijk betaalbaar zijn voor op asfalt te rijden.

12 May 2013, 20:37
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ]