TimV's hpi sprint 2 flux drifter

TimV
Posts: 31
Joined: Sun Apr 22, 2012 11:11 pm

Re: TimV's hpi sprint 2 flux drifter

Post by TimV » Mon May 07, 2012 8:14 pm

Awel, tusse de soep en de patatten :D
Alles ligt al bij elkaar.
Buiten de zender, die ligt ergens anders.
Bij de, wel zeker dat het werkt, spullen :aai:

Maar ik wil dat niet doen vlak voor dak moet gaan slapen.
Moest den boel verkeerd aflopen, dat ik achteraf niet moet gaan kuisen ofzo...

Ik moet s'morgens veel te vroeg opstaan om zo'n flater tegen te komen :roll:

TimV
Posts: 31
Joined: Sun Apr 22, 2012 11:11 pm

Re: TimV's hpi sprint 2 flux drifter

Post by TimV » Tue May 08, 2012 8:59 pm

Contactspray verdrijft vocht, dernet effe gewaagd om de elektronica te testen.

Dus ik neem een cartonnen doos, zet deze in het midden van de gazon.
Ik neem een emmer water en vul deze half tot 3/4de vol met water.
(You never know when you need a fire extinguisher.)

Daarna nam ik de batterij, ontvanger, motor en regelaar die een duik genomen hadden.

De zender erbij...

... en start!

De regelaar in de ontvanger, de motor op de regelaar verbinden en de batterij aansluiten.

De zender aanzetten, de regelaar aanzetten en wegduiken!

Niets gebeurde, op het bekende gepiep van de ontvanger na dan.
Dus, de ontvanger werkte en kreeg voeding van de regelaar.

Dat was dus al positief :smile:

Volgende stap, gas geven:

niets :(

Misschien verkeerde kanaal?
Effe sturen, nog niets...

Ai, misschien de motor dood?

Swat, effe de servo gaan halen en die dan gaan tesen.
Dus, regelaar af, servo inpluggen, regelaar aan. Gepiep, effe sturen.
Niets.
Dat kan nu toch niet h?.
Effe gas geven, de servo draaide.
Weer iets positiefs.

Al?, effe de servostekkers uittrekken en verwisselen van plaats, want ik moet toch kunnen sturen met het stuurwiel van mijn zender h?.

Sturen, servo draaid.

Toch nog effe gas geven, you never know!

bzzzzz!!!!

It's alive!!!!!

Joepieee :D

Dan kunnen we nu beginnen met het chassis terug ineen te steken.

yabusa
Posts: 3980
Joined: Fri Aug 26, 2011 2:10 am

Re: TimV's hpi sprint 2 flux drifter

Post by yabusa » Tue May 08, 2012 9:04 pm

Een geluk bij een ongeluk ;)

Fijn dat em nog werkt
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

TimV
Posts: 31
Joined: Sun Apr 22, 2012 11:11 pm

Re: TimV's hpi sprint 2 flux drifter

Post by TimV » Tue May 08, 2012 9:07 pm

Ik denk niet dat ik nog eens zoveel geluk ga hebben.

En niet (spat)waterdichte regelaar/ontvanger/motor/batterij die een duik nemen, volledig onder water en gewoon terug werkt.
Al?, misschien zit ik er wel een beetje tussen, direkt na het vissen alles uit elkaar trekken, ten droge leggen, op de radiator leggen, binnen de 12 uur contactspray erop spuiten...

Alle kleine beetjes zullen geholpen hebben denk ik :whistle:

yabusa
Posts: 3980
Joined: Fri Aug 26, 2011 2:10 am

Re: TimV's hpi sprint 2 flux drifter

Post by yabusa » Tue May 08, 2012 9:09 pm

Ach goeie spullen bollen na een plons ;) denk maar aan nokias die per ongeluk in de broek bleven zitten tijdens het was process die werkte na drogen ook nog bijna altijd :P


Mss je reciever dooske waterproof maken ? Guides zijn wel op internet
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

TimV
Posts: 31
Joined: Sun Apr 22, 2012 11:11 pm

Re: TimV's hpi sprint 2 flux drifter

Post by TimV » Tue May 08, 2012 9:12 pm

Kheb al guides gezien, kweet eigenlijk niet of het wel nodig gaat zijn.

Ik blijf vanaf nu weg van die hoek van de parking.
Geen beek meer om in te gaan varen.

En als de baan nat is rij ik toch niet...

En de motor kan je toch niet waterdicht maken :evil:

TimV
Posts: 31
Joined: Sun Apr 22, 2012 11:11 pm

Re: TimV's hpi sprint 2 flux drifter

Post by TimV » Sat May 12, 2012 11:27 pm

Gisteren een beetje gesleuteld.
Gisteren geen tijd gehad om het online te zetten.
Vandaag was het ook extreem druk en morgen is het nog drukker, dus daarom post ik het nu maar, vlak voor ik in me bed duik :lol:

We beginnen met het begin: de chassisplaat.
Hierin waren veel crassen, dus ik dacht, effe bijwerken die handel!
Is het geen plaatje?
Image

Volgende stap: de achterste dif + riem installeren:
Image

Next: draagarmen en bodymounts:
Image

De achterkant afgewerkt:
Image

Op naar de voorkant!
Voorste one way diff:
Image

Bodymounts en crash mouse:
Image

En dat er terug af, anders krijgen we de draagarmen er niet op :o
Image

Draagarmen, crash mouse en bodymounts er terug op:
Image

De voorste ophaning klaar:
(rara, wat is er mis op dit plaatje?)
Image

Upperdek er op:
Image

De antennehouder en bepaalde delen voor de batterijhouder gemonteerd:
Image

Motor en middendifhouder er op. Het begint al terug op een volledige wagen te lijken!
Image

Riemen op zijn plek, middendif in orde, spur gear er op (95T)
En CS-setje er terug af. Zo past mijn motor er niet op :?
V??l grotere spur zoeken...
Image

Batterijhouder klaar:
Image

Stuurservo er op, stuurinrichting af:
Image

Rest van de elektronica plaatsen en een beetje evenwichting plaatsen zodat de linkerkant ongeveer even veel weegt als de rechterkant:
Image

Nog effe snel een fotootje van de blinkende onderkant :mrgreen:
Image

Hier zie je duidelijk het verschil tussen behandeld (bodemplaat) en niet behandeld (draagarmen, voorste en achterste stukje plastiek):
Image

De stangen terug op de juiste lengte maken zodat de wielen een beetje juist staan, want nu stonden ze alle kanten uit :D

Testritje gedaan (mits de fout) maar ie rijd precies toch nog goed, ongeer hetzlfde als voorheen, hoewel de one way diff, toch helpt om mij sneller in een drift te brengen.

Alvast bedankt voor het kijken, eens zien of we binnen een maand tijd een leuk filmpje kunnen maken.

Post Reply

Return to “Bouwverslagen”