View unanswered posts | View active topics It is currently 15 Oct 2018, 19:43

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht... 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht...
20 jaar geleden had ik 14 vliegtuigen op brandstof en 2 electrische zwevers van Graupner. Alle vliegtuigen in 1 koop verkocht en de zwevers nog gehouden tot ze kapot waren.
En enkele maanden gelden met helicopters begonnen. De coaxiaaltjes zijn intussen allemaal weg en 14 of 15 fp toestellen vliegen regelmatig indoors (sporthal) en in de open lucht wanneer het weer het toelaat.
De microbe is echter terug... Gezien bouwen niet mijn sterkste (!!) kant is zocht ik een makkelijk tweedehands exemplaar en heb dat gisteren gevonden op 2dehands.be Een Bixler van Hobbyking. Beetje schade aan de neus, de vleugel is aan de romp geplakt (moeilijk om te vervoeren) maar alles ziet er nog redelijk ok uit. Na wat poetswerk van zender en Bixler enkele foto's gemaakt.
Vliegen zit er nog niet direct in. Eerst wil ik hem eens door een echte kenner laten inspecteren en testen.
Maar zo zie je maar, die microbe komt altijd terug, zelfs op gezegende leeftijd...
IMG]http://i62.tinypic.com/zocpzc.jpg[/IMG]
Heb geen handleiding van de zender en die zou ik toch graag hebben. Iemand??
Image
Image
Image
Image
Image
Image

28 Jun 2014, 14:01
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht...
Hier heb je een passende manual, de afgebeelde zender heeft wel een ander kleurtje en naam maar is degelijk dezelfde. => http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 904X57.pdf
Veel valt daar niet aan in te stellen en die zender zal zeker zijn werk naar behoren doen (niet tegenstaande dat hij goedkoop, licht en speelgoedachtig aanvoelt :? ) maar ...... je kan er natuurlijk ook je DX8 voor gebruiken hee, die zender ligt perfect in de hand en bied je een zee van mogelijkheden en instellingen. :handgestures-thumbupleft:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

30 Jun 2014, 09:35
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht...
Dank je wel, Rene.
Gezien de wind weer met geen stokken te verjagen is zal het testvliegen nog wat op zich laten wachten.
Wat de DX8 betreft, die ligt hier nog steeds zoals ik hem gekocht heb. Zal hem natuurlijk meebrengen naar Ursel en hopelijk leer ik het in eem mum van tijd... :grijns:

03 Jul 2014, 19:32
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht...
Ik heb die zender gehad, programmeren gaat via USB, niet altijd even simpel maar hij kan wel zowat alles aan (Elevons, Flaps, ... noem maar op).
Maar de DX8 gaat veel praktischer zijn :wink:

06 Jul 2014, 09:34
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht...
Sorry :oops: ik ben er enkele dagen van tussen geweest, met een week verschil aan de twee ogen geopereerd en nu een beetje aan het revalideren hee. :shifty: Het zicht komt al goed terug en ik hoop tegen volgende week al een heel stuk beter te zien als vroeger.
Beste Roger zoals Sprezlaus het ook aangeeft, die zender zal zeker zijn werk naar behoren doen maar de DX8 heeft veel meer mogelijkheden en is een heeeeel stuk gemakkelijker te programmeren ..... eens je weet wat en hoe in te stellen h? :P :mrgreen:
Wat betreft ontvangers is er keuze genoeg zowel van originele als klonen, een paar vb.
Spektrum 4 kanaals => http://www.aerobertics.be/productDetail ... 5&brand=27
Orange 6 kanaals => http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
Lemon DSMX 6 kanaals => http://www.lemon-rx.com/shop/index.php? ... uct_id=122

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

07 Jul 2014, 14:58
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht...
Veel beterschap Rene, ik moet vrijdag ook binnen voor amandelen helaas.

07 Jul 2014, 17:24
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht...
Ogen, amandelen..... Wie nog? Sorry hoor, is niet om mee te lachen.
Zal waarschijnlijk de ontvanger van Hobbyking aankopen (zoals voor de Funcopter)

07 Jul 2014, 18:53
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Na 20 jaar terug een vliegtuigje gekocht...
Goede keuze Roger dan kan je in het begin je toestel mak en zelfcorrigerend instellen en naarmate je vorderingen de correctie minderen tot indien je zelf wenst op nul. :wink: :handgestures-thumbsup:

07 Jul 2014, 23:29
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]