View unanswered posts | View active topics It is currently 14 Dec 2017, 17:06

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
De V 950 van WLtoys 
Author Message
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#1 De V 950 van WLtoys
Attachment:
V950.PNG
V950.PNG [ 169.41 KiB | Viewed 1512 times ]

Deze middag het pakket ontvangen (levering met vertraging zie hieronder), dat was meer dan degelijk verpakt :handgestures-thumbupleft: de doos was dan ook ongeschonden op een kreukeltje na op een hoek. In de doos zit alles heel degelijk en vastverpakt zodat niets kan bewegen of kan stoten een degelijk pluspunt :handgestures-thumbsup: Het is de RTF versie dus alles zit in de doos, natuurlijk de heli :D de zender de lader + de lipo, plus een zakje met reserve onderdelen zoals de rotorbladen de staartprop en de nodige tandwielen. Het enige wat je nodig hebt zijn de batterijen voor de zender en die zijn nu aan het laden. :confusion-waiting: Hopelijk is het morgen vroeg goed weer en kunnen we testen en de "maiden flight" maken en hopen om een goede afloop. :pray:
Attachment:
V950 in de doos.PNG
V950 in de doos.PNG [ 787.83 KiB | Viewed 1512 times ]
Attachment:
V950 RTF doosinhoud.PNG
V950 RTF doosinhoud.PNG [ 770.79 KiB | Viewed 1512 times ]

De leveringsperikelen:
OP 18-05-2017 mijn bestelling gedaan bij BG en mits bijbetaling de V950 laten verzenden met DHL expres dienst, waardoor de levering zou gebeuren binnen de 5 a 8 werkdagen. Dat zou mooi zijn :dance: maar ..... pas vandaag toegekomen 2-06-2017 dat is heeeeeel wat trager hee :angry-tappingfoot: BG had de dag na de bestelling het pakket reeds verzonden en 3dagen later in Brussel toegekomen, het heeft al die dagen erna bij de douane in Brussel blijven liggen :smiley_roe: En had ik woensdag niet moeten bellen lag het er misschien nog en toen ik om de reden vroeg kwamen ze met allerlei smoesjes af. :liar: :evil: Een goede les voor mij voor grotere pakjes geen "expres" dienst meer. :naughty:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

02 Jun 2017, 23:43
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: De V 950 van WLtoys
Maandagmorgen in alle vroegte om 6u10 met een heel licht briesje de maiden flight gedaan :flyaway: en .... goed gelukt zonder crashes. :dance:
De gasstick voorzichtig omhoog, bij iets meer dan half gas kwam de heli los van de grond en dat zonder noemenswaardig bijsturen dat is zeker positief. :handgestures-thumbupleft:
De reactie van de heli op de stickbewegingen is goed en niet overdreven (bij 6G de 3G niet getest) enkel .... de gasstick was even schrikken :scared-eek: die moet je heeeeeeel voorzichtig behandelen :roll: daar is de heli heel gevoelig op. :shock: Een beetje op en neer met de gasstick resulteert in een springbeest :happy-bouncyyellow: net een losgelaten springveer. :mrgreen: De bevindingen tot nu toe zijn heel positief, het is zeker een leuke heli met goede hover eigenschappen enkel gas geven zal even wennen worden. De motor heeft zeker kracht genoeg zo te zien aan de snelle stijgreactie van de heli. :handgestures-thumbsup: De goede vliegeigenschappen zijn het best te vergelijken met zijn kleinere broer de V977 met dat verschil dat hij door zijn groter gewicht meer wind kan hebben.
Nu waait het hier momenteel de takken van de bomen :wind: dus verder uittesten en gewenning zal voor later zijn en we hopen snel :confusion-waiting: op beter en minder winderig en zonnig weer. :sun:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

07 Jun 2017, 12:30
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#3 Re: De V 950 van WLtoys
Gisterenavond de uitslag op de 3 servo armpjes een beetje geminderd (een gaatje meer naar de binnenkant) om het "springbeest" :happy-bouncyredfire: een beetje tammer te maken. :mrgreen:
Attachment:
V 950 Servo & swashplate.PNG
V 950 Servo & swashplate.PNG [ 381 KiB | Viewed 1430 times ]

Je moet wel het te gebruiken gaatje vergroten naar 1,2mm om de "linkage" (servo - swashplate verbinding) te kunnen verplaatsen. De gaatjes in de servo armpjes zijn 1mm en de linkage armpjes zijn 1,2mm dik.
Attachment:
V 950 linkage Set.PNG
V 950 linkage Set.PNG [ 223.74 KiB | Viewed 1430 times ]

Deze morgen de test gedaan en de V 950 is een stuk tammer - braver :aai: geworden op de "pitch" gasstick. :handgestures-thumbsup: Momenteel is het hier terug redelijk aan het waaien dus verder testen zal wachten worden :confusion-waiting:

10 Jun 2017, 08:53
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: De V 950 van WLtoys
Eindelijk na een paar dagen "geduldig" :confusion-waiting: wachten deze morgen vroeg terug wat kunnen testen, hoveren en kennis maken met de V 950. En ik moet zeggen het beginnen optoeren, schakelaar "Idle Up" op "on" zetten, meer pitch "gas" en loskomen van de grond kan je heel rustig uitvoeren zelfs zonder of bijna zonder bijsturen. Dat is mijn eerste heli die zo rustig loskomt en je kan zelf op 5 a 10 cm boven de grond blijven hangen zonder noemenswaardige bijsturing, deze heeft schijnbaar weinig of geen last van het "grondeffect" dat is wel een positieve en leuke ervaring. :handgestures-thumbupleft: Hopelijk komen er nog veel windstille uren zodat we meer en meer kunnen wennen aan deze leuke heli. Misschien straks nog een of .... een paar vluchtjes. :dance:

13 Jun 2017, 17:16
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: De V 950 van WLtoys
Proficiat met de aankoop en veel vliegplezier gewenst.

ik houd mij bestelling bij GB altijd <23€. Dan komen er geen extra invoer en douane kosten bij.
Jou pakje is blijven hangen bij de douane. Hoeveel extra komt er dan bij als ik zo nieuwsgierig mag zijn.

08 Jul 2017, 18:46
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: De V 950 van WLtoys
Heb ik even moeten opzoeken 33,69€ ik heb 93,25€ betaald voor de RTF heli, dus al samen nog een stuk goedkoper dan dat je hem hier kan kopen.

09 Jul 2017, 00:28
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#7 Re: De V 950 van WLtoys
Voeteir wrote:
Proficiat met de aankoop en veel vliegplezier gewenst.
ik houd mij bestelling bij BG altijd <23€. Dan komen er geen extra invoer en douane kosten bij.

Ja .... maar je kan je heli moeilijk in stukjes laten komen hee. :chores-chopwood: :confusion-shrug:
Het douane probleem is meestal met de afmetingen of het gewicht van het pakje, grotere verpakkingen en gewichten boven de 500gr. worden er meestal uitgepikt voor controle.
Ik heb al heel wat onderdelen en materiaal bestellingen bij BG van heel wat meer dan 25€ (laatst nog 63.26€) en nog nooit moeten bijbetalen, meestal verdelen ze bij BG grotere bestelling in meerdere kleine pakjes. :wink:

13 Jul 2017, 12:06
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]