View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Sep 2018, 20:15

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
voeteirs garage 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 voeteirs garage
De sint in langsgeweest en hij heeft zowaar een rc auto bij mij achtergelaten.

Een orlandoo OH35P01. Een 1/35 4x4 pickupje.
Ik heb dit gebouwd en samen met mijn zoon hebben we al veel plezier gehad.

Dus als het eens geen weer is om te vliegen kunnen we rijden.

17 Dec 2017, 21:18
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: voeteirs garage
Dat ziet er een leuk wagentje uit :handgestures-thumbsup: :handgestures-thumbupleft:
Is het een degelijk bouwpakket, welke onderdelen (motor , regelaar enz.) heb je erin gestoken.
Wat zijn je bevindingen zowel over de kwaliteit, degelijkheid, bouw of rijgedrag. :think: zeker interessant voor in huis of in de tuin. :smile:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

18 Dec 2017, 10:04
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: voeteirs garage
Welja, een jaar of 25 geleden heb ik wel eens een paar revell bouwdoosjes gemaakt. Tot zover mijn ervaring met bouwdozen.

Ik vond dit in elk geval leuk om te doen. Hier en daar echt wel heel klein.
Niet alles paste mooi, er is dus wel wat schuur, vijl werk aan de plastic delen om alles mooi te laten aansluiten. Maar dat is een deel van het plezier denk ik dan.

Ik heb de regelaar van orlandoo (het merk zelf) gebruikt. Dit leek mij het makkelijkst. Daar is ook een aansluiting voorzien om een low voltage servo op aan te sluiten en je kan er ook de meegeleverde leds op aansluiten.

Wat het rijden betreft. De motor die er nu inzet doet 80 toeren. Dit is wel heel traag, ik heb er een ondertussen een paar besteld met verschillende toerentallen. De motor is wel enorm sterk. De grip van de banden is rapper op dan dat de trekkracht van de motor verminderd. De draaicirkel is wel verassend groot. Ik denk dat we de verklaring daarvoor moeten zoeken in de aandrijving. Het is zowel vooraan als achteraan een vaste differentieel. Dus de wielen hebben gelijke aandrijving.

binnen rijden is plezant, maar buiten is nog leuker. Alles is een uitdaging. Maar het pickupje kruipt bijna over door en tussen.

Ondertussen heb ik de leds ook aangesloten. Helaas heb ik enkel een 2kanaals pistoolzender. MAar ik heb alles getest met de vliegtuigzender en alles werkt. De leds voor acheraan zijn wel heel erg klein. Maar een beetje uitdaging mag wel.

Ik kijk al uit naar de vakantie om samen met mijn zoon wat rond te rijden. Ik gebruik 2s batterijen van 180mAh en die lijken wel een eeuwigheid mee te gaan.

22 Dec 2017, 14:43
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]